Jaguar E-Type - 2
Jaguar E-Type - 3
Jaguar E-Type - 4
Jaguar E-Type - 5
Jaguar E-Type - 6
Jaguar E-Type - 7
Jaguar E-Type - 8
Jaguar E-Type - 9
Jaguar E-Type - 10
Jaguar E-Type - 11
Jaguar E-Type - 12
Jaguar E-Type - 13
Jaguar E-Type - 14
Jaguar E-Type - 15
Jaguar E-Type - 16
Jaguar E-Type - 17
Jaguar E-Type - 18
Jaguar E-Type - 19

1 / 20

video
Jaguar E-Type - 2
Jaguar E-Type - 3
Jaguar E-Type - 4
Jaguar E-Type - 5
Jaguar E-Type - 6
Jaguar E-Type - 7
Jaguar E-Type - 8
Jaguar E-Type - 9
Jaguar E-Type - 10
Jaguar E-Type - 11
Jaguar E-Type - 12
Jaguar E-Type - 13
Jaguar E-Type - 14
Jaguar E-Type - 15
Jaguar E-Type - 16
Jaguar E-Type - 17
Jaguar E-Type - 18
Jaguar E-Type - 19

Najważniejsze

Przebieg

5 000 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Automatyczna

Typ nadwozia

Coupe

Pojemność skokowa

4 200 cm3

Moc

269 KM

Opis

Jaguar E-Type 1968

Numer nadwozia 1E78808BW

Dysponuję bogatą dokumentacją zdjęciową z procesu odbudowy:

https://photos.google.com/share/AF1QipP5gmlFtceRos3fLqRGlw2UEBfNUfAVyBZ2mQKnaWPFz5FtrKEeynO9HmUcDU05Vg?key=aFJ5c1kzMy1LSmFuT0VOZ0c2eGNVcTFNWWkzbXZR


Najpiękniejszy samochód wszech czasów według Enzo Ferrari

Bardzo rzadki model – seria 1.5

Samochód po bardzo starannej odbudowie.


Dane techniczne:

silnik: 4.2l, R6

moc: 265 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: sprowadzony, opłacony, zarejestrowany.


Historia Modelu


Ten brytyjski samochód, stanowiący ikonę stylu i elegancji lat 60., zadebiutował na salonie w Genewie w roku 1961, wzbudzając zachwyt publiczności. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Malcolma Sayera i charakteryzowało się lekkim, opływowym kształtem z bardzo długą maską. O stylistyce tego modelu wypowiedział się sam Enzo Ferrari, nazywając E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”. Nowością w tamtych latach było zastosowanie niezależnego zawieszenia tylnego, zaprojektowanego przez Boba Knighta. E-Type miał również hamulce tarczowe zarówno z przodu, jak i z tyłu, co stanowiło kontynuację myśli technicznej zastosowanej w modelu XK150. Klienci Jaguara mieli do wyboru trzy wersje nadwozia: dwudrzwiowe, dwuosobowe coupé, roadstera i wprowadzone w 1966 roku coupé mieszczące cztery osoby w układzie 2+2. Ta ostatnia odmiana miała nieco powiększony rozstaw osi. Pierwsza seria modelu napędzana była – znanym już z wcześniejszych modeli – 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem typu XK. W E-typie miał on pojemność 3.8 litra i moc 269 KM. Pozwalał on na osiągnięcie 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund. Jeszcze w pierwszej serii modelu, począwszy od grudnia 1964 roku, zaczęto montować nowszy, 4.2 litrowy motor. Miał taką samą moc co poprzednik, wytwarzał natomiast większy moment obrotowy (385 zamiast 353 Nm). W roku 1967 na rynku pojawiła się zmodyfikowana wersja Jaguara, tak zwana „seria 1.5” wyposażona w silnik 4.2. Ze względu na restrykcyjne prawo dotyczące emisji spalin na rynku amerykańskim, potrójne gaźniki SU zostały zastąpione dwoma urządzeniami firmy Stromberg, co obniżyło osiągi do 245 koni mechanicznych. Seria 1.5 była produkowana od 1967 do 1968 roku i była najrzadszym modelem tego legendarnego auta. Łącznie powstało 6726 egzemplarzy, z czego 2801 aut z otwartym nadwoziem. E-Type od dawna cieszy się ogromną popularnością wśród kolekcjonerów. Ceny tego Jaguara stale rosną, seria 1.5 natomiast jest najbardziej cenioną zaraz po początkowej serii 1.


Historia Egzemplarza


Błękitny Jaguar E-Type coupé to samochód pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, a konkretniej z Kalifornii. Samochód został wyprodukowany w 1968 roku i jest to rzadka przejściowa wersja o oznaczeniu 1.5. Przed sprowadzeniem do Polski samochód nie był używany co najmniej przez piętnaście lat, wiele wskazuje jednak na to, że stał nieużytkowany nawet i jeszcze dłużej. Na miejscu w Polsce został rozebrany do ostatniej śrubki i złożony z powrotem przy użyciu zachowanych części oraz nowych komponentów bardzo wysokiej jakości, kupionych u renomowanych sprzedawców. W procesie odbudowy, który trwał około trzech lat, starano się jak najbardziej zbliżyć do fabrycznego stanu auta przy zachowaniu rzemieślniczej precyzji, udało się również uniknąć wszelkich kompromisów. Przywrócono pierwotny kolor oraz na nowo obszyto całe wnętrze, dobierając materiały jak najbardziej odpowiadające tym oryginalnym. Pozwolono sobie jedynie na nieznaczne modernizacje, jak montaż bezdętkowych opon. Samochód jest wręcz w zjawiskowym stanie, tak jakby prosto zjechał z taśmy produkcyjnej. Wszystko jest w nim sprawne, a jego osiągi i parametry bez wątpienia odpowiadają danym technicznym oficjalnie podawanym przez Jaguara. Z drugiej strony takie auto, poza swoimi walorami estetycznymi, jest również doskonałą inwestycją. Zakup klasycznego E-Type’a na pewno zwróci się, a doświadczenia z jazdy bezcenne.

Możliwa zamiana na auto do 100000zł.

Link do oceny eksperta : https://youtu.be/mHwsdA5vvNA?si=NTVgzuul_LVQhRga

 

30 czerwca 2025 9:16

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Jaguar

Model pojazdu

E-Type

Kolor

Błękitny

Liczba drzwi

3

Rok produkcji

1968

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

87000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo
Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Jacek

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2021

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store