1 / 39
Najważniejsze
Przebieg
252 200 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
Kombi
Pojemność skokowa
2 967 cm3
Moc
230 KM
Opis
Jaguar zakupiony przeze mnie w Niemczech w grudniu 2016r. z pełną historią serwisową, od samego początku aż do chwili obecnej.
Od chwili zakupu rozpocząłem odświeżanie samochodu. Początkowe naprawy w nieautoryzowanym serwisie Jaguara PZ Service, później aż do chwili obecnej u miłośnika Jaguarów Car-Service Bogusław Sitko w Rybniku. Zostały wykonane następujące czynności:
- malowanie samochodu w 2017r. (kilka tysięcy złotych) – od tego czasu nazbierało się śladów użytkowania, jakieś ryski czy odpryski. Większe zarysowania pokazałem na zdjęciach. Auto pomierzone czujnikiem grubości lakieru (zdjęcia google drive, link poniżej), wszystko idealnie. Miejsce gdzie jest 370-460 mikronów - na parkingu przy tyłowaniu najechał mi na tył inny samochód – w galerii jest zdjęcie jeszcze przed naprawą w 2018r.
- wymiana chromowanych listew (hokeje) 4 sztuki ok. 1200zł (wszystkie ceny sprzed kilku lat)
- wymiana listew ochronnych między szybą a drzwiami ok. 1600zł. Jest to problem wszystkich X-typów, listwy alu zostały pokryte gumą. Robią się purchle, buły, rozrywa uszczelkę.
- wymiana alu pokrywy zaworów 1600zł za nową. Z uwagi na termikę silnika, przy około 180-200 tysiącach km przebiegu pękają – wszystkie używane, które oglądałem miały pęknięcia.
- wymiana przedniej szyby na nową z podgrzewaniem (w starej nie działało podgrzewanie) ok.1000zł
- profesjonalna konserwacja podwozia 3600zł. WSZYSTKIE X-typy potwornie korodują i szukając tego samochodu jest to element, na który należy zwrócić szczególną uwagę. W samochodzie zostało przeprowadzone hydropiaskowanie podwozia, nałożenie pasywatora, powłoki antykorozyjnej i ochronnej na uszkodzenia mechaniczne. Zmiany korozyjne na progach powstrzymane. Raz na rok wchodzę pod auto, jeśli się coś pojawia smaruję genialnym odrdzewiaczem coo-var (wiąże rdzę) i maluję. Obecnie auto bez rdzy. Całość zdjęć z procesu konserwacji w linku https://drive.google.com/drive/folders/1rgmKTSJnNp8Qi7GMMWYwXFO6JREgNcDS?usp=sharing
- eliminacja chorób wieku dziecięcego – np. stuki w podłodze od strony kierowcy, cieknący układ chłodzenia (wycieki płynu na łączach przewodów z króćcami, z wymianą kompletu o-ringów (oraz demontażem kolektorów ssących aby się do tego dostać z wymianą 12 uszczelek kolektorów). Nowy zbiorniczek.
- wymiana amortyzatorów pokrywy silnika, wymiana amortyzatorów klapy bagażnika
- regeneracja przekładni kątowej, wymiana oleju w tylnym moście.
- skrzynia miała po zakupie wymieniany olej raz statycznie (192 000km), raz dynamicznie (214 500km).
- mnóstwo zwykłych czynności serwisowych jak wymiana olejów i filtrów, świec, termostatu, alternatora, sondy lambda, sprężyn, elementów zawieszenia, uszczelniaczy itd. Ostatnio wymieniony pasek osprzętu – alternatora na nowy. Ostatni serwis olejowy przy 243232km. Generalnie od zakupu w auto włożyłem kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Wyposażenie:
4x el. szyby, el. szyberdach, otwierana szyba w klapie bagażnika, podgrzewanie przedniej szyby, czujnik deszczu, lusterko fotochromatyczne (ściemnia się, nie rażą światła aut z tyłu w lusterku), czujniki parkowania P/T, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, centralny zamek, podgrzewane dwustopniowo siedzenia przednie, pełna regulacja elektryczna fotela kierowcy, częściowa elektryczna pasażera (oparcie przód/tył). Siatka oddzielająca bagażnik od strefy pasażerskiej, roleta bagażnika, oparcia siedzeń tył składane 1/3 2/3.
Tempomat, sterowanie audio w kierownicy, system DSC (ABS, kontrola trakcji, w sytuacji wykrycia podsterowności lub nadsterowności system interweniuje poprzez hamowanie poszczególnych kół, aby przywrócić pojazd na właściwy tor jazdy). Skrzynia automatyczna z genialnym trybem Sport (przełożenia zmieniane są przy wyższych obrotach, co pozwala na bardziej dynamiczną jazdę. Reakcja na pedał gazu jest bardziej bezpośrednia, co zwiększa przyspieszenie i sprawia, że samochód szybciej reaguje na zmiany prędkości).
Auto bezpieczne, poduszki przednie i kolan kierowcy, boczne, kurtyny.
Świetne reflektory ksenonowe, dobrze się prowadzi nocą.
Opony 225/45/R17. Obecnie autem nie jeździmy, stoi na zimowych Bridgestone (jak nowe). Do auta posiadam również opony letnie Dunlop widoczne na zdjęciach.
Co do wyświetlacza dotykowego, system można już doposażyć w androida (https://youtu.be/9jECLLjgJR0?si=dTFAGMrTA_SWwz2f) w tym momencie auto zrobi się już komfortowe.
Minusy:
- hamulce czasem piszczą przy hamowaniu na bardzo małej prędkości. Tarcze i klocki Ate (w bdb stanie).
- od zakupu występuje specyficzne zachowanie skrzyni, kiedy jedzie się wolno i baaardzo powoli nabiera prędkości, (jedzie się cały czas jakby na granicy biegów) to przy zmianie z 2 na 3 występuje szarpnięcie. Wtedy i tylko wtedy. Nie zmieniła tego wymiana oleju, po prostu auto tak ma. Jeśli się o tym nie wie a przyspiesza normalnie lub dynamicznie, można to w ogóle przeoczyć, ale nie mam nic do ukrycia, więc wspominam, żeby była jasność.
- odkleja się płótno podsufitki, co starałem się pokazać na zdjęciach. Koszt wymiany całej podsufitki w serwisie o którym wspominałem (Car-Service Bogusław Sitko Rybnik) ok. 1500zł.
Wszystkie powyższe tematy to drobiazgi, których w codziennym użytkowaniu po prostu nie widać. Auto gotowe do jazdy, wsiadasz i cieszysz się wyjątkowym dźwiękiem 6 cylindrowego V6.
Silnik w ogóle nie spala/ nie zużywa oleju, nie są konieczne dolewki między wymianą.
Auto wyróżnia się kapitalnym prowadzeniem, zwinnością (super przyspiesza w mieście – światła, skrzyżowania), jest bardzo zwrotne, niewielki promień skrętu. Trudno sobie wymarzyć bezpieczniejsze auto zimą, napęd działa rewelacyjnie – głęboki śnieg czy błoto pośniegowe przejeżdża jak czołg. Wyciągałem kilka razy zakopane samochody: osobówki z błota na budowie, sprintera z piasku. Napęd jest genialny. Silnik 3.0 pokazuje pazury nie tylko od 0-100km/h ale co ważne podczas bezpiecznego wyprzedzania, jest w stanie naprawdę przyspieszać również przy prędkościach autostradowych, kiedy słabsze auta jedynie „nabierają prędkości”.
Serdecznie zapraszam do zakupu, ten samochód to przyjaciel na lata.
11 września 2025 14:08
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Jaguar
Model pojazdu
X-Type
Wersja
3.0 Executive
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2005
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Radio
System nagłośnienia
Ekran dotykowy
Informacje o sprzedającym
Marcin
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2020
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie