Dezydując się na zakup w szczególności skupiłem się na niezawodności, komforcie
i dynamice, stąd wybór padł na nieoczywiste 2.7 V6 na bezpośrednim wtrysku o mocy 207KM. Widlasta 6ka, 24 zawory i moment obrotowy na poziomie 435 Nm przy 1900 obr/min, to przyjemny generator mocy na zdecydowanie wysokim poziomie. Świetnie zestrojone pneumatyczne zawieszenie pozwala nie tylko na pewne i precyzyjne prowadzenie podczas nieoczekiwanej zmiany kierunku jazdy, ale i pokonywanie nierówności z bardzo dużym komfortem.
Prezentowany egzemplarz to już VII generacja flagowego produktu ze stajni Jaguara należącego do luksusowych modeli klasy wyższej segmentu F. Wyprodukowany w 2005, a w 2019 sprowadzony do Polski gdzie znajdował się w rękach wyłącznie jednego właściciela. dzięki czemu obecnie pojazd jest w świetnej kondycji zarówno wizualnej jak
i technicznej. Przez cały okres eksploatacji samochód był garażowany, oraz użytkowany zwykle tylko na długich trasach.
Materiały użyte przy komponowania wnętrza są miękkie, dopasowane i przyjemne w dotyku. Kolorystka utrzymana w ciemnej tonacji skóry licowej z dystyngowanymi drewnianymi dekorami forniru orzecha włoskiego doskonale ze sobą korespondują.
Ponadto ciężkie metalowe klamki, wykończenie panela centralnego w kolorze pioanoblack czy liczne chromowane akcenty to idealna mieszanka estetyki oraz łatwości w utrzymaniu i codziennej eksploatacji.
Wnętrze jest nie zwykle zadbane, niezniszczone i symbolicznie dotknięte upływem czasu, jak na pojazd niemal 20 letni.
Skrzynia
Niezawodna 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów ZF 6HP26, to genialna dynamika przy sprawdzonej i rzetelnie dopracowanej konstrukcji, która pozwala na bezawaryjną pracę przez długie lata.
Tymczasem wewnątrz czekają nie tylko doznania wizualne, bowiem wyposażenie obejmuje miedzy innymi, prestiżowy system nagłośnienia marki Alpine z 12 głośnikami na pokładzie, zmieniarkę płyt DVD czy pogrzewane i elektrycznie regulowane fotele. Świetnie wyprofilowana kanapa tylna oraz ilość miejsca w tej części pojazdu sprawiają że komfort podróżowania to przywilej zarezerwowany nie tylko dla kierowcy, ale również dla wszystkich pozostałych pasażerów.
Podsumowując
Konserwatywna klasyczna Brytyjska elegancja w stylu “Retro” Design to już klasa sama w sobie, a kiedy dodamy fakt że to ostatnia generacja XJota w tak klasycznym wydaniu to niemal idealny przepis na wartościowego youngtimera.
Fenomenalny wygląd, angażujące prowadzenie, osiągi na niebagatelnym poziomie, oraz niespotykana wygoda i komfort. To wszystko sprawia, że próżno szukać podobnej kombinacji przyjemności i luksusu wśród pojazdów zbliżonego rocznika.
SERWIS
W okresie mojej eksploatacji olej silnikowy wymieniany co 10 tys. km, a nie jak sugeruje producent co 30 tys km. Został również wymieniony kompletny rozrząd na którym przejechałem zaledwie ok 20 tys. km. Silnik i skrzynia pracują nienagannie.
Na chwilę obecną należy wymienić sprężarkę klimatyzacji bo jej usterkę zdiagnozowano po zimie. (koszt 350-500 zł) Ale być może do czasu zgłoszenia się potencjalnego nabywcy problem zostanie usunięty.
Nr VIN WDD2210221A044088
GLE LE11
Data pierwszej rejestracji 28.10.2005