Te chińskie marki wkrótce rozpoczną sprzedaż w Polsce. Kiedy to nastąpi i co zaoferują?

Chińscy producenci samochodów coraz odważniej wchodzą na nasz rynek. Do grona marek, które już zadomowiły się nad Wisłą wkrótce dołączą kolejne. Kiedy to nastąpi, jakie auta zaoferuję i w jakiej cenie? Tego dowiecie się z poniższego zestawienia.
- W Polsce obecnych jest coraz więcej chińskich marek.
- Kolejne już zapowiedziały początek sprzedaży na naszym rynku.
- Odkrywamy, jakie auta, której marki i kiedy będzie można kupić nad Wisłą.
To już trochę wyświechtane stwierdzenie, ale praktycznie nie ma tygodnia, aby któraś z chińskich marek nie zapowiedziała debiutu na polskim rynku. Ich prawdziwy wysyp miał miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Poznaniu, odbywających się w dniach 23-26 kwietnia.
O tym, że producenci z Państwa Środka coraz lepiej poczynają sobie nad Wisłą świadczą liczby. W samym kwietniu na auta made in China skusiło się 3178 klientów, co oznacza wzrost o 316 szt. względem marca i aż 6,8-procentowy udział w polskim rynku.
Największą popularnością cieszą się samochody MG, które jest bezsprzecznym liderem polskiego rynku wśród marek z paszportem Państwa Środka. W kwietniu zakupiło je 1175 klientów, podczas gdy na auta Omody zdecydowało się 565 osób, a na Jaecoo – 461.
Ale kolejne marki z Chin już czekają w blokach startowych. Najbliższy wejścia na rynek jest Hongqi, na którego samochody zamówienia będzie można składać już pod koniec drugiego kwartału 2025 roku.
TUTAJ dowiesz się, jak jeździ Jaecoo 7 PHEV.
Chińskie marki w Polsce: początek sprzedaży w drugim kwartale 2025 roku
Hongqi
Hongqi istnieje od 1959 roku, jego właścicielem jest FAW Car Company, a słowo hongqi (honszi) w języku chińskim oznacza czerwony sztandar. Samochodami tej marki pierwotnie wożono wysokich urzędników państwowych. Służyły również do transportu zagranicznych dygnitarzy oraz elit władzy.
Hongqi w Polsce początkowo zaoferuje cztery modele – dwa SUV-y i dwie limuzyny. Wszystkie samochody będą objęte 5-letnią gwarancją fabryczną do 150 000 km.
Hongqi HS3
Hongqi HS3 to SUV z pogranicza klas kompaktowej i średniej. Mierzy 465 cm długości, 190 cm szerokości oraz 167 cm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 277 cm. Dostępny jest z dwoma silnikami do wyboru. Podstawowy ma pojemność 1.5 i 169 KM.
Zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, a średnio na 100 km zużywa 6,8 l paliwa (zgodnie z cyklem WLTC). Do współpracy ma 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową, z której moment obrotowy trafia do kół przedniej osi. Cena? Od 139 900 zł.
Drugi wariant Hongqi HS3 dysponuje już 2-litrową jednostką turbodoładowaną o mocy 252 KM (380 Nm). W jej przypadku moment obrotowy jest kierowany do kół obu osi za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6,9 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 7,5 l/100 km. Takie auto w premierowej ofercie kosztuje od 158 900 zł. Wyposażenie jest oczywiście bogate.
Hongqi HS5
HS5 ma nadwozie dłuższe o 11 cm niż HS3 i standardowo jest wprawiany w ruch przez silnik 2.0 o mocy 224 KM. Do pary ma on 8-biegowy automat Aisin, z którego moment obrotowy (340 Nm) trafia do kół obu osi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w czasie 8,7 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 8,4 l/100 km.
Typowo dla modeli Hongqi wnętrze jest luksusowo wykończone, obszerne i przyjemne dla oka. Za HS5 trzeba zapłacić 159 900 zł. Auto ma praktycznie kompletne wyposażenie, obejmujące m.in. oświetlenie diodowe, rozbudowane systemy wsparcia kierowcy, zestaw kamer, czy panoramiczny dach szklany.
Hongqi H5
Hongqi H5, którego druga generacja debiutowała w 2022 roku, mierzy 499 cm długości, grając pod tym względem w lidze Audi A6 czy BMW serii 5. To reprezentacyjna limuzyna, do której napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 224 KM. Współpracuje on z 8-biegowym automatem, z którego moment obrotowy trafia do kół przedniej osi. Hongqi H5 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,8 s i średnio na 100 km zużywa 6,6 l paliwa (według cyklu WLTC).
Auto ma obszerne, bardzo atrakcyjne wnętrze i występuje w dwóch wariantach wyposażenia. To Comfort oraz Deluxe. Cena? W aktualnej promocji wynosi, odpowiednio, 163 900 i 173 900 zł. Wyposażenie jest oczywiście kompletne. Deluxe na tle wariantu Comfort ma 18-, a nie 17-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę z naturalnej skóry oraz rozszerzone oświetlenie nastrojowe.
Hongqi H9
Mierzące 514 cm długości Hongqi H9 imponuje atrakcyjną sylwetką, łączącą tradycję z nowoczesnością. Jego wnętrze zapewnia prawdziwie luksusowe wrażenia. Znajdziemy w nim tapicerkę ze skóry Nappa, drewno, a także metalizowane akcenty. Poza tym pasażerów tego samochodu ucieszą liczne zaawansowane funkcje komfortu. Są to m.in. fotele z masażem, 4-strefowa klimatyzacja, panel do zarządzania funkcjami samochodu w drugim rzędzie czy rozkładane stoliki.
Za wprawianie w ruch tego imponującego pojazdu odpowiada 2-litrowy silnik benzynowy z funkcją miękkiej hybrydy. Wytwarza on 245 KM. W późniejszym czasie pojawi się odmiana z jednostką V6. Hongqi H9 kosztuje obecnie od 284 900 zł.
TUTAJ poznasz ofertą Hongqi w Polsce.
Chińskie marki w Polsce: początek sprzedaży w trzecim kwartale 2025 roku
Chery
Rok 2024 Chery zamknęło z ponad 2,6 mln nabywcami na całym świecie, z czego ponad 1 mln poza Chinami, w tym w Polsce, gdzie oferuje już modele marek Omoda i Jaecoo. W naszym kraju za dystrybucję samochodów Chery będzie odpowiedzialna firma Omoda Auto Poland. Do sprzedaży początkowo trafią dwa SUV-y.
Chery Tiggo 7
Chery Tiggo 7 to SUV segmentu C. Chińczycy chwalą to auto za obszerne wnętrze, wygodę, duży poziom bezpieczeństwa oraz bagażnik o maksymalnej pojemności 1305 l. Do wybory będą dwa warianty silnikowe. W podstawowym pracuje 1,6-litrowa jednostka T-GDI, łączona z 7-biegową przekładną dwusprzęgłową. Obok niej dostępna będzie również odmiana hybrydowa (PHEV), zapewniająca 1200 km zasięgu.
Chery Tiggo 7, mierzące 455,3 cm długości, 186,2 cm szerokości oraz 169,6 cm wysokości, dostępne będzie również z napędem 4x4. Zaoferuje on różne ustawienia – off-roadowe, na śnieg, piasek oraz błoto. Do wyboru będą trzy wersje wyposażenia (Essential, Pro Comfort, Prestige 4x4), zapewniające m.in. 24,6-calowy ekran dotykowy w kabinie, wyświetlacz head-up czy wentylowane i podgrzewane fotele. Cen nie podano.
Chery Tiggo 8
W Polsce Chery Tiggo 8 oferowane będzie w odmianie czysto spalinowej oraz jako hybryda plug-in, która na samym prądzie pokona dystans około 90 km, a łącznie – 1200 km. Ten chiński SUV mierzy 472 cm długości, 186 cm szerokości oraz 170 cm wysokości. Jest więc pełnoprawnym SUV-em klasy średniej, który w swojej kabinie pomieści nawet 7 pasażerów.
Jeśli jednak na pokładzie znajdzie się tylko pięć osób, Tiggo 8 zapewni nadzwyczaj pojemną przestrzeń bagażową. Przy złożonym trzecim rzędzie jego największy schowek pomieści 889 l, a maksymalnie jest to 1930 l. Wyposażenia ma być bogate i obejmować m.in. elektrycznie regulowane fotele z funkcjami masażu, wentylacji i ogrzewania. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione.
TUTAJ zobaczysz, jak Chery Tiggo 7 radzi sobie w teście łosia.
Chińskie marki w Polsce: Bestune
Chińska marka Bestune, należąca do koncernu FAW, pojawiła się na rynku w 2006 roku. W Polsce początkowo w ofercie znajdą się 3 modele, które do końca roku będzie można kupić w 33 autoryzowanych salonach dilerskich, a docelowo sieć sprzedaży obejmie około 50 punktów w całym kraju.
Bestune T77
Bestune T77 Pro to SUV o długości 450 cm. Pod jego maską pracuje silnik 1.5T o mocy 160 KM, przekazujący moment obrotowy do kół przedniej osi poprzez dwusprzęgłową skrzynię biegów. Model T77 wyróżnia się bogatym wyposażeniem już w standardzie i będzie dostępny na polskim rynku w dwóch wersjach. Ceny ruszają od 109 900 zł.
Wariant Business oferuje m.in. tapicerkę z ekologicznej skóry, oświetlenie LED, cyfrowy zestaw wskaźników, panoramiczny dach i system bezkluczykowego dostępu. Wersja Elegance wzbogacona została m.in. o elektrycznie regulowane fotele przednie oraz system automatycznego parkowania z kamerą 360 stopni.
Bestune B70
Bestune B70 to liftback mierzący niemal 490 cm długości i rywalizujący w segmencie D. W Polsce będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych – z jednostką 1.5 o mocy 160 KM oraz z mocniejszym, dwulitrowym silnikiem generującym 218 KM. Mniejszy z nich współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią 7b DCT, większy – z klasycznym hydrokinetycznym automatem od Aisina (6b). Ceny startują od 119 900 zł.
Podstawowy wariant Business wyposażono w tapicerkę z ekologicznej skóry, cyfrowy zestaw wskaźników, panoramiczny szklany dach oraz elektrycznie regulowany fotel kierowcy. Topowa wersja Elegance, z mocniejszym silnikiem 2.0, oferuje dodatkowo elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika, czy 19-calowe obręcze kół.
Bestune T90
Bestune T90 mierzy 470 cm długości, oferuje bagażnik o pojemności 585-1365 l (mierzone do linii okien) i dostępne będzie z silnikami o mocy od 160 do 245 KM. Na pokładzie znajdziemy również zaawansowane systemy wsparcia kierowcy ADAS. T90 – tak jak i dwa mniejsze modele – na polskim rynku występuje także w dwóch wersjach wyposażenia. Ceny ruszają z pułapu 129 900 zł.
Wariant Business (silnik 1.5T/160 KM) oferuje m.in.: tapicerkę z ekologicznej skóry, cyfrowy panel wskaźników, panoramiczny dach oraz elektrycznie regulowany fotel kierowcy. Wersja Elegance (2.0T/245 KM) dodatkowo dostała m.in. elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika i 19-calowe felgi.
TUTAJ przeczytasz o przedsprzedaży Bestune w Polsce.
Chińskie marki w Polsce: SWM
SWM to chińska marka segmentu aut budżetowych. Należy ona do Shineray Group, założonego w 1997 roku. Oprócz produkcji samochodów osobowych, koncern ten wytwarza m.in. motocykle, maszyny rolnicze czy pojazdy użytkowe.
Do końca grudnia 2025 roku polski importer SWM planuje dostarczyć klientom około 800 pojazdów, z których wszystkie objęto 5-letnią opieką gwarancyjną (brak informacji o limicie kilometrów). Początkowo sieć sprzedaży liczyć będzie 20 punktów dealersko-serwisowych, a do końca 2026 roku ich liczba ma zostać podwojona.
SWM G03F
SWM G03F jest nie tylko nad wyraz atrakcyjnie wyceniony, ale i przestronny. W końcu, w swoim 460-centymetrowym nadwoziu zapewnia miejsca dla 7 pasażerów. Pojemność bagażnika to 165, 705 lub 1564 l – w zależności od tego, ile foteli zostanie rozłożonych. SWM G03F na rynku rywalizować może choćby z Citroenem C3 Aircross, który jest jednak wyraźnie mniejszy (mierzy 4,4 m długości), ale niewiele droższy (od 98 000 zł za wariant 7-miejscowy).
SWM G03F powinien przypaść do gustu zwłaszcza motoryzacyjnym konserwatystom. Pod jego maską pracuje bowiem 1,5-litrowa, wolnossąca jednostka benzynowa o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 155 Nm. Połączono ją z 5-biegową skrzynią manualną, a producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie 7,2 l/100 km w cyklu mieszanym. Cena SWM G03F startuje od 94 900 zł
SWM G01F
G01F to wyrośnięty kompaktowy SUV. Mierzy 467 cm długości i ma 275-centrymetrowy rozstaw osi. W jego standardowym wyposażeniu znalazły się m.in. dach panoramiczny, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, podgrzewane fotele, kanapa i kierownica czy klimatyzacja automatyczna. To wyjątkowo bogate wyposażenie, jak na cenę 119 900 zł.
Do napędu G01F służy 1,5-litrowa jednostka, która dzięki turbodoładowaniu generuje 139 KM mocy i 212 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trafia on do kół za pośrednictwem skrzyni dwusprzęgłowej o 7 przełożeniach. Średnie zużycie paliwa producent określa na 8,9 l/100 km.
SWM G05
G05 to największy i najmocniejszy pojazd w polskiej gamie SWM-a. Mierzy 475 cm długości i – wedle zapewnień producenta – łączy w sobie zalety minivanów i SUV-ów. W swoim wnętrzu pomieści 7 osób, a w bagażniku – 136, 564 lub 1920 l pakunków. Pod maską pracuje 1,5-litrowy silnik turbo o mocy 150 KM (212 Nm), połączony z 7-biegową przekładnią DCT. Zużycie paliwa to 8,5 l/100 km w cyklu mieszanym.
Również G05 imponuje bogatym wyposażeniem seryjnym, w którym znaleźć można m.in. dach panoramiczny, podgrzewane siedzenia w pierwszym i drugim rzędzie oraz kierownicę. Cena? 129 900 zł.
TUTAJ poznasz polską ofertę SWM.
Chińskie marki w Polsce: GAC
Koncern GAC w samym 2024 roku sprzedał ponad 2 mln samochodów, z czego większość w Chinach. Z tej liczby około 120 tys. pojazdów trafiło na zagraniczne rynki, co oznacza wzrost rok do roku o 68%.
W naszym kraju za dystrybucję GAC-a będzie odpowiadała firma Jameel Motors. Początkowo w ofercie znajdą się trzy modele, których cen jeszcze nie poznaliśmy.
GAC Aion V
GAC Aion V to mierzący 460 cm długości SUV o pudełkowatej sylwetce i dużym rozstawie osi (280 cm). Powyższe wymiary stawiają go w jednym rzędzie m.in. z Fordem Explorerem czy Skodą Enyaq, tyle że za znacznie niższą cenę. W Niemczech GAC Aion V kosztuje około 35 000 euro, czyli jakieś 150 000 zł. Co istotne, dzięki zniżkom programu NaszEauto w Polsce będzie można liczyć na bonus od 18 750 do nawet 40 000 zł.
To chińskie auto wprawia w ruch 224-konny silnik, czerpiący prąd z baterii o pojemności 75 kWh. Zapewnia ona zasięg 521 km (według WLTP) i może być ładowana z mocą 180 kW. Oznacza to, że w ciągu 15 minut GAC Aion V zwiększa swój zasięg aż o 370 km.
GAC Aion Y Plus
Drugi model koncernu GAC w Polsce to Aion Y Plus. Jest on minivanem o nowoczesnej i oryginalnej sylwetce oraz bardzo przestronnej kabinie. Tylne drzwi otwierają się w nim prawie pod kątem prostym, ułatwiając zajmowanie miejsca w kabinie. Z kolei fotele kierowcy i pasażera obok można złożyć, co pozwala na stworzenie… niewielkiej sypialni. Bagażnik dysponuje bardzo przeciętną pojemnością od 405 do 1200 l.
Do napędu GAC-a Aiona Y Plusa służy 201-konny silnik elektryczny, zasilany przez akumulator trakcyjny o pojemności 63 kWh. Zapewnia on zasięg na poziomie 410 km (WLTP). Cena? GAC do tego modelu w Niemczech przyczepia metkę z kwotą niższą niż 30 000 euro, czyli około 129 000 zł. Przy zniżkach z programu NaszEauto można będzie liczyć na bardzo korzystną ofertę.
GAC Hyptec HT
GAC Hyptec HT to prawie 5-metrowy crossover o sylwetce przypominającej mieszankę Porsche z Teslą. Jego największy wyróżnik to tylne drzwi otwierane ku górze – niczym w Tesli Model X.
Do napędu tego samochodu służy 241-konny silnik elektryczny, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 s. Zasięg według WLTP wynosi 450 km (bateria o pojemności 83 kWh). Cena? U naszych zachodnich sąsiadów jeszcze jej nie ogłoszono.
TUTAJ poznasz ofertę GAC-a w Polsce.
Chińskie marki w Polsce: Geely
Chińskie Geely to stosunkowo „młody” producent samochodów. Powstał w 1997 roku, jak część prywatnej firmy Zhejiang Geely Holding Group (ZGH). Należą do niej takie marki, jak Geely Auto, Lynk & Co., Lotus, Zeekr, Volvo, Proton czy Polestar.
Za sprzedaż samochodów Geely w Polsce będzie odpowiedzialna firma Jameel Motors. Początkowo na rynek trafią elektryczne EX5, natomiast później – kompaktowy SUV z hybrydowym układem typu plug-in. Jego nazwy jednak nie ujawniono.
Geely EX5
Geely EX5 to elektryczny SUV, mierzący 461 cm długości, 190 cm szerokości oraz 167 cm wysokości. Rozstaw osi tego auta wynosi 275 cm, a kabina wyróżnia się ponadprzeciętną przestronnością oraz minimalistycznym kokpitem.
Do napędu Geely EX5 służy silnik elektryczny o mocy 220 KM (320 Nm maksymalnego momentu obrotowego), zapewniający przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Energię czerpie on z baterii LFP o pojemności 60 kWh (brutto), powstałej bez użycia kobaltu. Wystarcza ona na pokonanie dystansu 430 km, zgodnie z chińskim cyklem CLTC. Prąd przyjmuje z maksymalną mocą 100 kW. W efekcie nabijanie jej w zakresie od 10 do 80% trwa 28 minut.
Geely EX5 na Starym Kontynencie powinno kosztować mniej niż 30 000 euro. Nad Wisłą to auto pojawi się w trzecim kwartale bieżącego roku, a jego cena zapewne wyniesie poniżej 140 000 zł. Przy bonusie z programu NaszEauto może być więc bardzo atrakcyjna.
Chińskie marki w Polsce: początek sprzedaży w czwartym kwartale 2025 roku
Denza
Denza to luksusowa marka koncernu BYD. Modele tego producenta do sprzedaży nad Wisłą trafią w czwartym kwartale 2025 roku. Będą one skierowane zarówno dla tradycyjnych nabywców samochodów segmentu premium, jak i młodszych klientów, zafascynowanych nowoczesnymi technologiami.
Początkowo w ofercie tego wytwórcy znajdą się dwa modele. To imponujące Z9 GT oraz minivan D9.
Denza Z9 GT
Denza Z9 GT mierzy 518 cm długości, 199 cm szerokości oraz 150 cm wysokości. Standardowym wyposażeniem tego auta jest zawieszenie pneumatyczne z podwójnymi wahaczami z przodu oraz układem wielowahaczowym przy tylnej osi.
Chińczycy wprawdzie nie potwierdzili jeszcze europejskich specyfikacji tego auta, ale niezależnie od odmiany dysponuje ono szaloną mocą. W przypadku wariantu na prąd mamy do czynienia z trzema silnikami. Przedni wytwarza 313 KM, natomiast oba tylne – po 326 KM. Te ostatnie wkręcają się na 21 000 obr./min.
Łącznie Denza Z9 GT wytwarza 965 KM i oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s. Akumulator typu Blade o pojemności 100 kWh przekłada się na zasięg 614 km w chińskim cyklu testowym CLTC.
Denza D9
Kolejnym modelem w gamie Denzy jest luksusowy minivan z napędem elektrycznym, czyli D9. Auto ma imponujący rozstaw osi (311 cm) oraz 525 cm długości. Występuje w wariantach z napędem na przednie (moc 313 KM) lub cztery koła (moc 374 KM).
Dzięki baterii o pojemności 103 kWh może przejechać 520 lub 480 km na jednym ładowaniu (odpowiednio: FWD i 4x4).