Świetny kwiecień 2025 na polskim rynku – marki premium i Chińczycy z nowymi rekordami

Tegoroczny kwiecień na polskim rynku nowych samochodów okazał się najlepszy od 25 lat! Poza tym to miesiąc rekordów w przypadku marek premium, aut na prąd oraz tych pochodzących z Państwa Środka. Ale to nie wszystkie niespodzianki minionego miesiąca.
- Zgodnie z danymi CEPiK-u w kwietniu 2025 roku zarejestrowano 46 968 aut osobowych.
- Na pozycji lidera pozostaje Toyota, ale osiąga gorszą sprzedaż niż przed rokiem.
- W kwietniu 2025 roku nabywców znalazła rekordowa liczba 40 aut segmentu modeli ekskluzywnych.
Kwiecień 2025 na polskim rynku: miesiąc rekordów
W kwietniu 2025 roku nad Wisłą zarejestrowano 46 968 nowych aut osobowych, co oznacza wzrost rok do roku o 5,8% (+2582 szt.). Na tle marca czwarty miesiąc okazał się jednak o 11,5% gorszy (-6088 szt.). Częściowo można to tłumaczyć m.in. chęcią pozbycia się przez dealerów do końca pierwszego kwartału tego roku samochodów z rocznika 2024.
Łącznie w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2025 roku w naszym kraju zarejestrowano 189 064 nowych samochodów osobowych. To o 3,3% więcej niż przed rokiem (+5985 szt.). W tej liczbie udział klientów indywidualnych wynosi 32% (31 710 szt.), natomiast instytucjonalnych – 67,5%.
Kwiecień 2025 roku to kilka ciekawych rekordów. Polacy kupili bowiem najwięcej w historii samochodów premium, które stanowiły 26,4% całego rynku. Przy okazji też nad Wisłą zarejestrowano rekordową liczbę modeli ekskluzywnych. Dokładnie 40 egzemplarzy, z czego 14 stanowią samochody marki Ferrari.
Kolejne historyczne osiągnięcie wiąże się z rejestracją aut na prąd – stanowiły one 5,4% całego rynku. Z kolei samochody chińskie ponownie zwiększyły udział w sprzedaży. O ile w marcu było to nieco ponad 5%, o tyle w kwietniu – aż 6,8%.
TUTAJ poznasz imponujące Ferrari 296 Speciale.
MG i długo, długo nikt
Liderem wśród marek z Państwa Środka pozostaje MG, które na swoje auta w kwietniu znalazło 1175 klientów, czyli o 146,3% więcej niż przed rokiem. Łącznie w tym roku ten producent z Państwa Środka sprzedał już 4224 samochody (+247,6%), deklasując drugą Omodę i trzecie Jaecoo.
Pierwsza z wymienionych marek w 2025 roku sprzedała łącznie 1758 aut, z czego 565 w kwietniu. Z kolei druga – 1663 szt., z czego 461 w ostatnim miesiącu. Czwarte miejsce zajmuje BAIC, który w kwietniu znalazł 404 nabywców (1260 szt. w 2025 r., +549,5%).
Na piątej pozycji wygodnie rozsiadł się BYD. Ale z miesiąca na miesiąc notuje on coraz większą sprzedaż. W marcu na jego auta skusiły się 233 osoby, natomiast w kwietniu – 324. Łącznie od początku roku samochody tego wytwórcy znalazły 855 nabywców.
Warto zauważyć coraz mocniejszą obecność w Polsce również siódmego Leapmotora (za Forthingiem). W kwietniu nad Wisłą zarejestrowano 167 aut tego producenta, czyli o 198,21% więcej niż w marcu. Łączny wynik tego wytwórcy, wspieranego przez koncern Stellantis – początek sprzedaży pod koniec lutego 2025 roku – to 223 auta.
TUTAJ poznasz hybrydowego Leapmotora C10 REEV.
Kwiecień 2025 na polskim rynku: Toyota wciąż na czele
Tytuł lidera polskiego rynku wciąż należy do Toyoty, która w kwietniu znalazła 7366 nabywców, notując spadek rok do roku o 10,9%. Łącznie na auta tego wytwórcy w 2025 roku skusiło się 31 607 osób, czyli o 13,6% mniej niż przed rokiem.
Również druga Skoda (4952 sprzedane auta w kwietniu) przędzie obecnie gorzej niż przed rokiem. Kwiecień zamknęła z 7,2-procentowym spadkiem, a pierwsze cztery miesiące (18 654 szt.) – z 7,5-procentowym.
W TOP10 najlepiej od początku roku radzi sobie trzeci Volkswagen, który sprzedał 13 707 aut, notując 24,6-procentowy wzrost. Ale w kwietniu złapał delikatną zadyszkę. 3176 samochodów przekazanych klientom to o 1% słabszy wynik niż przed rokiem.
Znakomity czwarty miesiąc 2025 roku zanotowały za to Audi (2647 szt., +43,2%), BMW (2876 szt. +33,8%) oraz Kia (2731 szt., +21,7%).
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ nowe Audi A6 C9 Avant.
Corolla i Octavia rządzą
Najchętniej kupowanym samochodem osobowym w kwietniu bieżącego roku pozostawała Toyota Corolla (1705 szt.), której sprzedaż wyraźnie zmalała względem tego samego okresu 2024 roku, bo aż o 27,7%.
Drugie miejsce zajęła Skoda Octavia (1526 szt., -22,9%) przed Toyotą C-HR (1216 szt., +4,3%), Volvo XC60, (1170 szt., +39,3%), Kią Sportage (1146 szt., +24,2%) oraz Toyotą Yaris Cross (979 szt. +45,0%).