Można zamawiać Dacię Bigster z LPG. Zasięgiem nokautuje ona choćby hybrydowe Jaecoo 7

Dacia rozpoczyna w Polsce sprzedaż dwupaliwowej odmiany silnikowej Bigstera. Jej ceny startują z pułapu 101 200 zł, a spodziewany zasięg na benzynie i LPG powinien wynieść około 1600 km. To o 400 km więcej niż zapewnia choćby hybrydowe Jaecoo 7 Super Hybrid.
- Dacia otwiera księgę zamówień na Bigstera zasilanego LPG.
- Takie auto dysponuje dwupaliwowym silnikiem o mocy 140 KM.
- Ceny Dacii Bigster mild hybrid-G 140 startują z poziomu 101 200 zł.
Nowy Bigster z miejsca stał się hitem Dacii. Zamówienia na to auto aż o 40% przekroczyły plany tej rumuńskiej marki.
Co ciekawe, dzięki atrakcyjnym cenom, bardziej dojrzałemu wyposażeniu niż w przypadku Dustera i nowoczesnej gamie silnikowej, Bigster przyciąga do siebie wyjątkowo wielu klientów, którzy do tej pory nie mieli do czynienia z Dacią.
W naszym kraju do momentu pojawienia się odmiany mild hybrid-G 140 największą popularnością cieszył się wariant w pełni hybrydowy. Ale szybko może się to zmienić. W końcu w przypadku mniejszego Dustera najwięcej osób wybiera dwupaliwową odmianę Eco-G.
TUTAJ przeczytasz megatest Dacii Bigster.
Dacia Bigster na LPG: silnik 1.2 turbo
Na tle tego ostatniego, Dacia Bigster na LPG, ma znacznie mocniejszy układ napędowy. Stanowi go 1,2-litrowy, 3-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 140 KM przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm przy 2100 obr./min.
Do współpracy jednostka napędowa Bigstera ma 48-woltowy układ miękkiej hybrydy, zapewniający m.in. dodatkowy zastrzyk niutonometrów.
„Ten innowacyjny system wspomaga silnik podczas ruszania z miejsca i przyspieszania, co nie tylko poprawia dynamikę jazdy, ale także obniża zużycie paliwa i emisję CO₂ o około 10% w porównaniu do tradycyjnych silników spalinowych o tej samej mocy” – informuje Dacia.
Osiągi? Bigster na LPG od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,0 s i uzyskuje prędkość maksymalną 180 km/h. Najważniejsza informacja, czyli zużycie paliwa nie została jeszcze podana. W rubryce jej poświęconej widnieje adnotacja – „w trakcie homologacji”.
TUTAJ przeczytasz megatest Dacii Duster.
Jakie zużycie benzyny i LPG?
Ale z pomocą przychodzi tutaj odmiana mild hybrid 140. Średnio na pokonanie 100 km potrzebuje ona 5,5 l paliwa. W połączeniu z 50-litrowym bakiem oznacza to zasięg ponad 900 km na samej benzynie.
W odwodzie jest jeszcze 49- lub 50-litrowy (w zależności od źródła) zbiornik LPG. Przy założeniu, że Dacia Bigster zużywa tego gazu o 1,5 l więcej niż benzyny (jak w Dusterze), czyli 7,0 l, butla z LPG powinna wystarczyć na pokonanie około 700 km.
Razem na obu paliwach Dacia Bigster może więc pokonać około 1600 km. To zdecydowanie lepszy wynik niż ten, którym chwali się choćby chińskie Jaecoo. Jego model 7 w odmianie Super Hybrid bez ładowania baterii trakcyjnej i tankowania powinien przejechać dystans 1200 km.
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Jaecoo 7 Super Hybrid.
Dacia Bigster na LPG: ceny i wyposażenie
Dacia Bigster na LPG dostępna jest w czterech odmianach wyposażenia. Obok podstawowej Essential w cenie 101 200 zł, występują jeszcze Expression (108 700 zł), Extreme (117 400 zł) oraz Journey (117 000 zł).
Ta ostatnia przeznaczona jest dla klientów, którzy często podróżują, np. na autostradzie. Z kolei Extreme – dla osób czasem zjeżdżających w teren.
Dacia Bigster na LPG Essential w swoim wyposażeniu zawiera m.in.:
- manualną klimatyzację
- kamerę cofania
- tylne czujniki parkowania
- zestaw systemów wsparcia wymagany przepisami
- cyfrowe zegary (7”)
- system informacyjno-rozrywkowy (10,1”)
- tempomat
- reflektory diodowe
- elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
- kanapę dzieloną w proporcji 1/3-2/3
- relingi dachowe
- kierownicę pokrytą skórą ekologiczną
- 17-calowe obręcze z lekkich stopów
W odmianie Expression otrzymujemy dodatkowo m.in.
- dwustrefową klimatyzację automatyczną
- nawiewy na tylną część kabiny
- automatyczne wycieraczki
- fotel kierowcy z regulacją lędźwiową
- fotel pasażera z regulacją wysokości
- elektrycznie składane lusterka
- elektryczny hamulce postojowy
- konsolę centralną z podłokietnikiem
- kanapę składaną w proporcji 40:20:40
Odmiany Extreme i Journey oferują ponadto m.in.:
- panoramiczny dach (Extreme)
- przyciemniane szyby z tyłu
- dostęp bezkluczykowy
- cyfrowy zestaw wskaźników (10,1”)
- ładowarkę indukcyjną
- nawigację satelitarną
- 18-calowe obręcze z lekkich stopów (Journey)
- modułowe relingi dachowe (Extreme)
Jaka gwarancja?
Dacia Bigster jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem przebiegu wynoszącym 100 000 km. Realizacja zamówień na odmianę mild hybrid-G 140 nastąpi jesienią tego roku.