MG HS otrzymało nowy układ napędowy. To 224-konna hybryda w zaskakującej cenie

Najpopularniejsze chińskie auto na polskim rynku właśnie doczekało się kolejnej wersji. MG HS, oferowany z napędem czysto benzynowym lub jako hybryda plug-in, teraz otrzymało układ w pełni hybrydowy. Cena, jak to w przypadku modeli tego producenta, pozytywnie zaskakuje.
- Chińczycy rozszerzają gamę napędów w HS-ie.
- MG HS Hybrid+ ma moc 224 KM i 3-biegową przekładnię automatyczną.
- Cena tego samochodu startuje z pułapu 128 900 zł.
Nowe MG HS szturmem wdarło się na polski rynek. I wcale to nie dziwi. Za cenę rozpoczynającą się od 109 900 zł ciężko o drugi równie duży, dopracowany i dobrze wyposażony model.
HS ma mnóstwo zalet i jedną podstawową wadę. To spore zużycie paliwa przez jego 170-konny silnik 1.5, szczególnie przy jeździe autostradowej. Jakie? Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.
W odwodzie jest jeszcze 272-konny PHEV, zdolny pokonać dystans do 100 km bez użycia silnika spalinowego. Takie auto okazuje się jednak wyraźnie droższe niż odmiana benzynowa. Kosztuje bowiem 156 500 zł.
MG HS Hybrid+: siła dwóch silników
Nowe MG HS Hybrid+ powinno łączyć wszystko, co najlepsze z dwóch dotychczasowych wersji tego auta. Czyli atrakcyjną cenę z niewygórowanym zużyciem paliwa.
MG HS Hybrid+ dysponuje układem napędowym wyróżniającym się bardzo mocnym silnikiem elektrycznym oraz 2-biegową przekładnią automatyczną. Taką samą zastosowano już w odmianie PHEV.
Wytwarza on 199 KM i do pary ma 143-konną benzynową jednostkę 1.5, czyli taką samą, jak HS PHEV. Moc systemowa wynosi 224 KM (340 Nm maksymalnego momentu obrotowego), a akumulator trakcyjny ma pojemność 1,83 kWh.
MG HS Hybrid+ od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,9 s i średnio na 100 km zużywa 5,5 l paliwa. Dla porównania, benzynowy wariant tego samochodu na pokonanie tego samego dystansu potrzebuje już 7,6 l.
Kiedy w sprzedaży, jaka cena?
MG HS Hybrid+ już wylądował na polskim rynku. Obecnie w promocyjnej cenie, za podstawową odmianę Excite trzeba zapłacić od 128 900 zł (katalogowo: 137 900 zł). „Wszystkomający” wariant Exclusive stanowi z kolei wydatek 139 900 zł.
Wyposażenie standardowe jest bardzo solidne i obejmuje m.in. dwa ekrany o przekątnej 12,3”, klimatyzację manualną, nawigację satelitarną, oświetlenia LED, elektryczną regulację fotela kierowcy, a także dostęp bezkluczkowy i 19-calowe obręcze z lekkich stopów.
„Bezpieczeństwo i komfort jazdy zapewnia zaawansowany system MG Pilot, który obejmuje m.in. aktywne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystenta pasa ruchu z funkcją ostrzegania o jego niezamierzonej zmianie, system monitorowania martwego pola z asystentem zmiany pasa, a także ostrzeżenia o kolizji z przodu, ruchu poprzecznym z tyłu, otwartych drzwiach oraz zmęczeniu kierowcy” – informują Chińczycy.
Podobnie jak na inne warianty HS-a, również hybryda jest objęta 7-letnią gwarancją mechaniczną z limitem 150 000 km. Pierwsze egzemplarze tego samochodu trafią do salonów już w lipcu 2025 roku.








