8 września 2025

Przełom u Renault. Zupełnie nowe Clio imponuje stylem i zaskakuje napędami

Choć aktualne wcielenie Renault Clio wciąż sprzedaje się świetnie, musi ustąpić miejsca zupełnie nowemu modelowi. Większy, nowocześniejszy i jeszcze atrakcyjniej narysowany niż do tej pory, dostępny będzie nie tylko z hybrydowym układem napędowym. Francuzi stawiają również na klasyczny silnik benzynowy oraz jednostkę dwupaliwową.

  • Nowe Renault Clio 2026 jest większe i dużo atrakcyjniejsze niż poprzednik.
  • Opracowano jest na zmodernizowanej platformie CMF-B.
  • Zamówienia w Polsce będą przyjmowane od listopada bieżącego roku.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Nowe Renault Clio 2026 zastępuje model, który rynek wciąż przyjmuje bardzo dobrze. Piąta generacja tego auta w pierwszym półroczu bieżącego roku uplasowała się na drugim miejscu wśród europejskich bestsellerów ze sprzedażą 122 489 szt. Uległa Dacii Sandero (128 842 szt.), ale wyprzedziła Peugeota 208 (109 146 szt.).

Clio, które w tym roku obchodzi swoje 35. urodziny, bez dwóch zdań jest najczęściej wytwarzanym francuskim samochodem. Od momentu premiery wyprodukowano je w liczbie 17 mln szt. W rezultacie, gdyby ustawić jedno Clio za drugim, stworzyłyby sznur o długości aż 68 tys. km.

Nowe Renault Clio 2026: więcej centymetrów między zderzakami

Nowe Renault Clio 2026 oparto na tej samej platformie, co poprzednika. Czyli CMF-B. Została ona jednak „znacznie poprawiona, aby zapewnić najwyższy poziom komfortu i najlepsze w tej kategorii, bardzo dynamiczne zachowanie na drodze. Czyli zgodne z tym, co sugeruje stylistyka nadwozia. Poza tym można liczyć na szczególnie dopracowaną izolację akustyczną” – informuje francuski producent.

Nadwozie względem poprzednika wyraźnie urosło. Na długość przybyło mu 6,7 cm, w rezultacie czego mierzy obecnie 412 cm. Istotnie zwiększyła się też szerokość (+3,9 cm, 177 cm), a wysokość pozostała niemal na dotychczasowym poziomie (+1,1 cm, 145 cm).

Na tle ustępującego modelu, nowe Renault Clio 2026 ma przede wszystkim nowocześniej narysowane nadwozie o znacznie bardziej dynamicznych proporcjach. Przód jest znacznie agresywniej stylizowany, a mocniej opadająca niż dotychczas tylna szyba nadaje temu autu kształt przywodzący na myśl coupe.

Tylne klamki nadal są ukryte w słupkach C, a nowym elementem są czarne nadkola. W niższych wariantach wyposażenia mają one matowe wykończenie natomiast w wyższych – błyszczące. Nowe Renault Clio 2026 może być pomalowane w 1 z 7 kolorów do wyboru i jeździć na kołach o średnicy od 16 do 18 cali.

Nowe Renault Clio 2026: od 115 KM

Wbrew wcześniejszym doniesieniom, nowe Renault Clio 2026 nie będzie dostępne wyłącznie z drogim, hybrydowym układem napędowym. Bilet wstępu do świata tego samochodu ma stanowić 3-cylindrowy silnik 1.2 TCe. Wyciska on z siebie 115 KM i standardowo współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną lub z nowo opracowaną przekładnią EDC.

Również w jej przypadku ma być do dyspozycji 6 przełożeń. Ponadto producent obiecuje sterowanie manetkami przy kierownicy oraz bardzo responsywne działanie. Ta sama przekładnia jako standard pojawi się w 120-konnym wariancie dwupaliwowym.

Najprawdopodobniej będzie to 3-cylindrowa, 1,2-litrowa jednostka napędowa typu HR12 LPG. Czyli zaopatrzona w układ miękkiej hybrydy oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Więcej na jej temat przeczytasz TUTAJ.

Osiągi? 115-konne Clio od 0 do 100 km/h rozpędza się w 10,1 s, a 120-konne – w... takim samym czasie. Średnie zużycie paliwa w pierwszym przypadku będzie wynosić 5,0-5,1 l/100 km (skrzynia ręczna/EDC), natomiast w drugim – 6,9 l/100 km. Liczba ta dotyczy zapewne gazu, choć producent podaje, że paliwa.

Nowe Renault Clio 2026: nowy układ hybrydowy

Na szczyt gamy nowego Renault Clio 2026 trafi w pełni hybrydowy układ napędowy, znany już choćby z Dacii Bigster. Jego serce stanowi 1,8-litrowa, czterocylindrowa jednostka z wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrednim, działająca w cyklu Atkinsona.

Do współpracy z nią zaprzęgnięto alternator z funkcją rozrusznika, elektryczny silnik trakcyjny, akumulator o pojemności 1,4 kWh, zaopatrzony w nowy system chłodzenia oraz przekładnię wielotrybową. Moc systemowa układu full hybrid E-Tech wynosi 160 KM.

Hybrydowe Renault Clio 2026 od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,3 s i średnio na 100 km zużywa zaledwie 3,9 l paliwa. Producent chwali się, że w mieście i na obszarach podmiejskich to auto może poruszać się 80% czasu tylko na prądzie.

Wielotrybowa przekładnia ze sprzęgłem kłowym dysponuje dwoma biegami dla silnika elektrycznego i czterema dla spalinowego. „Dzięki 15 kombinacjom rozdziału pracy między poszczególne silniki (elektryczny i spalinowy) możliwa jest optymalizacja napędu pod kątem przyjemności z jazdy, zużycia paliwa i emisji CO2, zależnie od potrzeb” – informuje francuski producent.

Ponadto dostępne będą cztery tryby jazdy, wpływające głównie na kalibrację silnika i wspomagania układu kierowniczego. Każdy z nich ma być powiązany z odrębnym sposobem wyświetlania informacji na zespole zegarów i kolorystyką oświetlenia nastrojowego.

Nowe Renault Clio 2026: nowa jakość w kabinie

Wnętrze Renault Clio 2026 również wnosi nową jakość. Część deski rozdzielczej po stronie pasażera pokryto materiałem tekstylnym (lub Alcantarą w wersji esprit Alpine), podświetlonym za pomocą LED-ów w jednym z 48 wariantów kolorystycznych. Przechodzi ono również na przezroczyste elementy świetlne w drzwiach.

W desce rozdzielczej zastosowano podwójne ekrany o przekątnej 10,1” (zależnie od wersji), z których centralny odchylono w stronę kierowcy. System multimedialny, oparty na platformie Android Automotive, umożliwia bezpośredni dostęp do usług Google. „Clio ma teraz dostęp do zdalnej obsługi technicznej i zdalnych aktualizacji oprogramowania” – informuje producent.

W sklepie Google Play znajduje się ponad 100 aplikacji dla Clio. Znaleźć można m.in. stacje radiowe z całego świata, platformy streamingowe muzyki czy wideo. „Aby umożliwić korzystanie z aplikacji pobranych ze sklepu Google Play, klienci po raz pierwszy otrzymują pakiet 2 GB danych miesięcznie przez trzy lata w cenie samochodu (lub do daty zakończenia umowy najmu samochodu z Mobilize Financial Services)” – czytamy w informacji prasowej.

Standardem są oczywiście bezprzewodowe klonowanie smartfona za pomocą funkcji Android Auto i Apple CarPlay. Opcjonalnie Francuzi w nowym Renault Clio 2026 zapewniają ładowarkę indukcyjną oraz nagłośnienie Harman Kardon z pięcioma „pejzażami dźwiękowymi”, opracowanymi wspólnie z legendarnym Jean-Michelem Jarre'em. Dysponuje ono mocą 410W.

Francuzi chwalą się również zastosowaniem licznych elementów z recyklingu. Deska rozdzielcza co najmniej w 50% składa się z powtórnie wykorzystanego polipropylenu, a wkład pochłaniający energię zderzenia w tylnym zderzaku powstał w 100% z recyklingu.

Bagażnik nowego Renault Clio 2026 mierzy solidne 391 l i względem poprzednika ma obniżony o 4 cm próg załadunku. W kabinie zastosowano więcej schowków, „w tym schowek w uproszczonej środkowej konsoli, zamykany elastyczną, składaną pokrywą przypominającą etui na tablet” – czytamy w informacji prasowej.

Nowe Renault Clio 2026: 29 funkcji wsparcia kierowcy

Nowe Renault Clio 2026 dysponuje znaczeni większą liczbą systemów wsparcia niż kiedykolwiek. W zależności od wariantu, dostępnych jest nawet 29 różnych funkcji. To m.in. Active Driver Assist z „inteligentnym” aktywnym regulatorem prędkości, czy przednie i tylne czujniki wykrywania ryzyka kolizji z automatyczną korektą toru jazdy.

Ponadto nowe dziecko Francuzów zapewnia automatyczne hamowania awaryjne podczas cofania, funkcję bezpiecznego wysiadania, czy „system wspomagania awaryjnego hamowania, który zmniejsza prędkość samochodu aż do całkowitego zatrzymania w przypadku wykrycia braku reakcji kierowcy. Z kolei aktywny regulator prędkości jest obecny w standardzie we wszystkich wersjach” – informuje producent znad Sekwany.

Nowe Renault Clio 2026 ma oferować wybór trzech wariantów wyposażenia. To evolution, techno oraz esprit Alpine. Już pierwszy z nich zawiera m.in. aktywny regulator prędkości, centralny wyświetlacz o przekątnej 10”, deskę rozdzielczą obitą tkaniną, klimatyzację czy wspomaganie parkowania tyłem.

Odmiana techno dorzuca do tego system multimedialny z usługami Google, automatyczną klimatyzację, przyciemniane szyby z tyłu, oświetlenie nastrojowe, dostęp bezkluczykowy, kamerę cofania, aluminiowe obręcze kół o średnicy 16” czy adaptacyjne światła drogowe.

W nowym Renault Clio 2026 esprit Alpine znajdziemy ponadto ładowarkę indukcyjną, obręcze 18-calowe, zmienioną stylistykę przodu, monitorowanie martwego pola, czy ostrzeganie o przeszkodach przy wyjeździe z miejsca parkingowego.

PRZECZYTAJ: Jeździłem nowym Renault 4 E-Tech. Nad rywalami ma jedną istotną przewagę | PIERWSZA JAZDA

Nowe Renault Clio 2026: jaka cena, kiedy na rynku?

Ceny nowego Renault Clio 2026 jeszcze nie zostały odkryte. Podstawowy wariant aktualnego wcielenia stanowi wydatek od 84 400 zł. Jest on dostępny z niewielkim, 0,9-litrowym silnikiem trzycylindrowym o mocy 90 KM i przekładnią ręczną.

Kiedy nowe Renault Clio trafi na rynek? Cenniki zostaną ujawnione jeszcze w listopadzie, a pierwsze samochody przyjadą z fabryki w styczniu przyszłego roku.

RENAULT CLIO
RENAULT CLIO
RENAULT CLIO VI FULL HYBRID E-TECH (RB3B1 HEV)
RENAULT CLIO
Nowe Renault Clio z silnikiem full hybrid E-Tech.
RENAULT CLIO
Nowe Renault Clio z silnikiem full hybrid E-Tech.