Nowy Peugeot 308 już w sprzedaży nad Wisłą. Wciąż ma turbodiesla pod maską i… kosztuje mniej niż wcześniej!

Odświeżony Peugeot 308 już do kupienia w Polsce, choć na razie tylko w podstawowych odmianach. Docelowo do wyboru będą cztery warianty napędów, w tym turbodiesel, pięć poziomów wyposażenia oraz dwa rodzaje nadwozia – hatchback i kombi, zwane SW. Jakby tego było mało, Francuzi zapewniają na to auto aż 8-letnią gwarancję, choć z… pewnym „ale”.
- Francuzi otworzyli zamówienia na zmodernizowanego Peugeota 308.
- Ceny okazują się niższa niż wcześniej.
- Auto wyróżnia się m.in. nowym pasem przednim i odświeżonymi napędami.
Peugeot 308 w obecnej generacji zadebiutował w 2021 roku. To klasyczny model kompaktowy, dostępny z dwoma rodzajami nadwozia do wyboru – jako hatchback i kombi. Na rynku rywalizuje m.in. z Volkswagenem Golfem, Oplem Astrą czy Fordem Focusem.
W stosunku do swojego protoplasty, nowy Peugeot 308 2026 najbardziej zmienił się z przodu, gdzie zrezygnowano z „kłów” w zderzaku. Zmieniono też reflektory (opcjonalnie matrycowe) oraz przeprojektowano osłonę chłodnicy.
Do palety trafiły odświeżone 17- i 18-calowe obręcze z lekkich stopów, a gamę lakierów uzupełniły niebieskie kolory, zwane Lagoa Blue oraz Ingaro Blue. Zmiany wewnątrz są tylko kosmetyczne. To przede wszystkim inna grafika cyfrowych zegarów.
Nowy Peugeot 308 2026: wyraźnie taniej
Nowy Peugeot 308 2026 obecnie kosztuje od 125 900 zł za odmianę hatchback oraz od 130 900 zł za kombi. Do tej pory cena tych wersji wynosiła, odpowiednio, 132 100 i 137 100 zł. Przecena jest więc istotna.
Pod maską podstawowego wariantu 308 znajduje się hybrydowy układ napędowy, oparty na 1,2-litrowej, 3-cylindrowej jednostce o mocy 136 KM, współpracującej z niewielkim silnikiem elektrycznym, umieszczonym w obudowie 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej.
Zgodnie z cyklem WLTP średnio zużywa on od 4,7 do 4,9 l paliwa na 100 km w przypadku hatchbacka oraz 4,9-5,1 l/100 km w odmianie kombi.
Wyposażenie? Odmiana Style na swoim pokładzie zawiera m.in.:
- czujniki parkowania z tyłu
- system bezkluczykowego uruchamiania silnika
- reflektory Eco LED
- 16-calowe obręcze z lekkich stopów
- podstawowe systemy wsparcia, wymagane przepisami
- adaptacyjny tempomat
- automatyczną klimatyzację dwustrefową
- cyfrowe zegary
- system multimedialny z bezprzewodowymi Android Auto/Apple CarPlay
- tapicerkę materiałową
Ceny kolejnych wersji silnikowych i wyposażeniowych nie zostały jeszcze opublikowane. Pojawią się zapewne w najbliższym czasie.
Elektryk z większym zasięgiem
O ile podstawowy układ napędowy nowego Peugeota 308 2026 pozostał bez zmian, o tyle napęd elektryczny – już nie. Nadal zachowuje on silnik o mocy 156 KM i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm. Zwiększono jednak pojemność akumulatora – do 58,4 kWh.
Dzięki temu zasięg wzrósł o 34 km i wynosi obecnie do 450 km (zgodnie z WLTP). Nie poprawiono jednak mocy ładowania. To wciąż 100 kW, co w obecnych czasach jest już dość przeciętną wartością. Standardowa ładowarka pokładowa dysponuje 11 kW. Nowy Peugeot 308 2026 w odmianie elektrycznej oferuje trzystopniową rekuperację, a także – nowość – funkcję V2L. Dzięki niej może „pożyczać” prąd zewnętrznym urządzeniom.
W przypadku hybrydy plug-in o mocy systemowej 195 KM, największą nowość stanowi akumulator trakcyjny o pojemności 17,2 kWh (wcześniej: 12,4) pozwalający teraz na pokonanie do 85 km na samym prądzie. To o około 20 km więcej niż w modelu sprzed modernizacji.
Pewną niedogodnością pozostaje jednak brak ładowania prądem stałym. Maksymalna moc AC to 7,4 kW. Użytkownicy docenią za to system Plug & Charge. Dzięki niemu na stacjach zgodnych z tym standardem nie potrzeba kart ani aplikacji, aby rozpocząć ładowanie.
Nowy Peugeot 308 2026: również z turbodieslem
Dla flot i kierowców pokonujących długie trasy pozostawiono turbodiesla 1.5 BlueHDi. Wytwarza on 130 KM przy 3750 obr./min, 300 Nm przy 1750 obr./min i średnio na 100 km zużywa 5,1 l oleju napędowego.
Kierowcy nowego Peugeota 308 2026 docenią także fotele z certyfikatem AGR, poprawiające ergonomię podczas długich podróży. O czyste powietrze dba zaś system AQS, a aktualizacje oprogramowania odbywają się teraz bezprzewodowo. Opcjonalny system audio Focal oferuje 10 głośników, 12-kanałowy wzmacniacz i 600 W mocy.
Francuzi podkreślają wykorzystanie do produkcji Peugeota 308 materiałów z recyklingu. Hatchbacka i kombi zbudowano z nich w 31%. To głównie stal (33-34%) i aluminium (58%), a także 40 kg polimerów i biomateriałów.
Nowy Peugeot 308 2026 jest objęty standardową 2-letnią gwarancją mechaniczną z możliwością przedłużenia jej do 8 lat lub 160 000 km. To zasługa programu Peugeot CARE i regularnych przeglądów w sieci serwisowej tej marki.











