Peugeot uzupełnił gamę 3008. Nowy wariant zużywa poniżej 1 l benzyny na 100 km

Zupełnie nowa generacja Peugeota 3008 została zaprezentowana w ubiegłym roku. Początkowo można było zamawiać wyłącznie odmianę hybrydową i w pełni elektryczną. Teraz do gamy dołączył łączący oba światy wariant plug-in. Ile kosztuje?
Nowy Peugeot 3008 to SUV z niezwykle modnym nadwoziem w stylu coupe. Samochód mierzy 454 cm długości, 189 cm szerokości oraz 164 cm wysokości. Jego osie oddalone są od siebie na 273 cm.
To pierwszy model zbudowany w oparciu o nową platformę koncernu Stellantis. Nazywa się STLA Medium i może „obsłużyć” zarówno samochody elektryczne, jak i spalinowe. Z czego Francuzi skrupulatnie skorzystali oferując ten model zarówno w wariancie hybrydowym (136 KM, cena od 169 900 zł), jak i elektrycznym (210 KM, cena od 233 600 zł).
Teraz Peugeot uzupełnił ofertę o hybrydę plug-in. Z w pełni naładowanym akumulatorem trakcyjnym (ma on pojemność 17,8 kWh) 3008 może przejechać nawet 87 km w trybie czysto elektrycznym. Dzięki temu zużycie paliwa wyniesie 0,9 l/100 km. A przynajmniej tak obiecuje producent.
Peugeot 3008 plug-in hybrid łączy 4-cylindrowy, 150-konny silnik benzynowy o pojemności 1,6 l ze 125-konną jednostką elektryczną. Moc systemowa układu to 195 KM. Całość spina 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna.
Ile kosztuje Peugeot 3008 plug-in hybrid?
Samochód oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia. Podstawowa nazywa się Allure i kosztuje od 211 900 zł. Na liście wyposażenia znalazły się takie elementy jak dostęp bezkluczykowy czy kamera i czujniki cofania. Są też światła LED (zarówno z przodu, jak i z tyłu). Całość uzupełniają 19-calowe, aluminiowe obręcze oraz Peugeot i-Cockpit, na który składają się dwa, 10-calowe ekrany.
Droższa jest odmiana GT, która z zewnątrz wyróżnia się pomalowanym na czarno dachem. Trzeba za nią zapłacić przynajmniej 229 950 zł. Rozszerza ona listę wyposażenia standardowego o reflektory Pixel LED, przednie czujniki parkowania czy podgrzewane fotele i kierownicę. Nie zabrakło też ładowarki indukcyjnej do smartfonów, oświetlenia nastrojowego we wnętrzu czy panoramicznej wersji Peugeot i-Cockpit, który w GT wyświetla informacje na zakrzywionym ekranie o przekątnej 21 cali. Całość puentują 20-calowe felgi.
Peugeota 3008 plug-in hybrid można już zamawiać.












