Ile kosztuje zupełnie nowy Peugeot 3008? Ujawniono polskie ceny

Nowy Peugeot 3008 trafił na rynek, choć na razie wyłącznie w dwóch wersjach silnikowych: hybrydowej i w pełni elektrycznej. Cena na tle poprzednika pozytywnie zaskakuje, choć tanio nie jest.
Zupełnie nowy Peugeot 3008 jest na swój sposób przełomowym samochodem koncernu Stellantis. To bowiem pierwszy model zbudowany na nowo opracowanej platformie STLA Medium. W przyszłości posłuży ona do stworzenia całej gamy nowych samochodów, w tym m.in. następcy Alfy Romeo Giulii (TUTAJ przeczytasz o najważniejszych faktach z okazji jej 8. urodzin).
Nadwozie nowego Peugeota 3008 mierzy 454 cm długości, 189 cm szerokości oraz 164 cm wysokości. Dla porównania, we wciąż aktualnym jeszcze modelu powyższe wymiary wynoszą, odpowiednio, 445, 183 oraz 162 cm. Zwiększył się również rozstaw osi – z 268 do 273 cm – a samo auto otrzymało nadwozie w stylu coupe.
Peugeot 3008: hybryda
W przypadku Peugeota 3008 trzeciej generacji Francuzi do tej pory ujawnili wyłącznie elektryczny model (E-3008). Teraz, wraz z pojawieniem się tego modelu w konfiguratorze, poznaliśmy też podstawowe dane dotyczące wariantu hybrydowego.
Tak, jak można było się spodziewać, wprawia go w ruch 136-konny układ napędowy, którego serce stanowi 1,2-litrowa, 3-cylindrowa jednostka PureTech. Do współpracy ma ona niewielki silnik elektryczny (15,6 kW) i 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową.
Hybrydowy Peugeot 3008 od 0 do 100 km/h rozpędza się w 10,2 s, pojedzie z maksymalną prędkością 201 km/h, a średnio na 100 km zużywa 5,5 l benzyny (według WLTP). Auto waży 1648 kg (z kierowcą) i wyróżnia się dość skromną dopuszczalną ładownością, wynoszącą 432 kg.
Cena? 169 900 zł w najtańszym, ale już dość bogato wyposażonym wariancie Allure. Dla porównania, podstawowy model (Active Pack) ustępującego Peugeota 3008 z 1,2-litrowym silnikiem i 8-biegowym automatem to wydatek 158 100 zł. Z kolei w porównywalnej odmianie Allure Pack – 168 700 zł.
Co zawiera wersja Allure?
Najważniejsze elementy wyposażenia Allure:
- dostęp bezkluczykowy
- wyświetlacz panoramiczny z dwoma ekranami o przekątnej 10 cali
- automatyczna klimatyzacja 2-strefowa
- asystent parkowania tyłem
- kamera cofania
- pompa ciepła (w przypadku E-3008)
- ładowarka pokładowa o mocy 11 kW z kablem do ładowania (w przypadku E-3008)
- reflektory LED
- czujniki zmierzchu i deszczu
- podgrzewane fotele
- 19-calowe obręcze z lekkich stopów
- szereg systemów wsparcia kierowcy
Peugeot 3008: wersja elektryczna
Wariant na prąd nowego crossovera z Francji, określany jako E-3008, docelowo ma być dostępny w trzech konfiguracjach napędu do wyboru:
- silnik elektryczny o mocy 210 KM (343 Nm), napęd na przednią oś, akumulator NMC o pojemności 73 kWh, zasięg 524 km (według WLTP)
- dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 320 KM (343+166 Nm), napęd na cztery koła, akumulator NMC o pojemności 73 kWh, zasięg 525 km (według WLTP)
- silnik elektryczny o mocy 230 KM (343 Nm), napęd na przednią oś, akumulator o pojemności 98 kWh, zasięg 700 km (według WLTP)
Na razie wyceniono podstawowy z nich. Producent z Francji przyczepia do niego metkę z ceną przynajmniej 233 600 zł (Allure). Peugeot E-3008 waży 2183 kg (maksymalnie: 2640 kg), od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,8 s i rozpędza się do 170 km/h.
Ile kosztują rywale?
Za konkurencyjne dla Peugeota E-3008 modele należy zapłacić:
- Skoda Enyaq: 209 850 zł (w promocji), 179 KM, 62 kWh, 396 km
- Tesla Model Y: 224 990 zł, zasięg 455 km,
- Volkswagen ID.4: 228 090 zł, 286 KM, 77 kWh, do 550 km













