Volkswagen ID. Buzz Cargo i jego 5 specjalnych wersji. Zestawienie

Nowy Volkswagen ID. Buzz Cargo stanowi nawiązanie do kultowego „Ogórka” z lat 60. XX wieku. Teraz Niemcy stworzyli 5 specjalnych wersji tego samochodu.
Całkowicie elektryczny van niemieckiej marki (ID. Buzz Cargo) najpierw zadebiutował w 2017 roku, jako atrakcyjny koncept, a 5 lat później został pokazany w swojej produkcyjnej formie. Auto, tak jak protoplasta i prototyp, nadal wyróżnia się krótkimi zwisami nadwozia, wielkim logo oraz sporym przeszkleniem.
ID. Buzz Cargo, podobnie jak jego osobowa wersja, powstał na platformie MEB, z której korzystają między innymi Audi Q4 e-tron, Cupra Born czy Skoda Enyaq. Ma więc zabudowany w podłodze akumulator litowo-jonowy o pojemności użytkowej wynoszącej 77 kWh, a do jego napędu służy lekki silnik elektryczny przy tylnej osi. Jego moc to 204 KM (TUTAJ przeczytasz o platformach modułowych).

Koncepcyjny Volkswagen ID. Buzz 01 z 2017 roku.
Niemcy deklarują, że zasięg ID. Buzza wynosi 419 km (według cyklu WLTP), a średnie zużycie energii to 20,8 kWh/100 km. Auto przyjmuje prąd (DC) z maksymalną mocy 170 kW, co oznacza, że można je naładować od stanu 10 do 80% w czasie 30 minut. Pokładowa ładowarka ma moc 11 kW (TUTAJ przeczytasz, dlaczego ładowanie zwalnia powyżej 80%).
Specjalne wersje
Teraz, ponad pół roku po premierze Niemcy przygotowali 5 specjalnych odmian swojej nowości, która jest dostępna jako funkcjonalny 5-miejscowy pojazd pasażerski lub furgon (2- lub 3-osobowy) z ogromną przestrzenią ładunkową sięgającą 3,9 m3.
Ale ID. Buzz Cargo na rynku samochodów użytkowych ma zabłysnąć czym innym. Jest to wszechstronność, którą auto zawdzięcza nie tylko kanapkowej konstrukcji z bateriami zabudowanymi w podłodze, ale i umieszczeniu kół na krawędziach samochodu.
Aby to unaocznić Volkswagen połączył siły z różnymi firmami, tworząc 5 niezwykłych modeli o różnym przeznaczeniu. Są to: samochód brygodowo-dostawczy, karetka, pojazd z nadbudową skrzyniową, chłodnia oraz furgon serwisowy.
ID. Buzz Cargo Flex-Cab
Ta konwersja pochodzi z holenderskiej firmy Snoeks. Dzięki pięciu siedzeniom ID. Buzz Cargo zamienia się w elektryczny wariant Volkswagena Caravelle.
Siedzenia są regulowane, a trzyosobowa kanapa – konfigurowalna. System klimatyzacji daje możliwość dostosowania działania, w zależności od tego, czy w drugim rzędzie są przewożeni pasażerowie, czy wyłącznie towary.
Flex-Cab nadaje się do użytku jako taksówka, minibus czy niewielki autobus.
ID. Buzz Cargo Karetka
Ten wariant to ID. Buzz na czas pandemii. Zbudowany przez firmę Bosenberg, zapewnia przestrzeń dla trzech osób, a także miejsca dla lekarza i do przewożenia chorego.
Auto zostało wyposażone w odpowiedni sprzęt medyczny, a dzięki sprytnej modułowej konstrukcji ID. Buzza, dostosowanie go do funkcji karetki wymaga tylko minimalnych przeróbek.
Sygnały dźwiękowe i świetlne są zasilane za pomocą oddzielnego systemu baterii.
Z nadbudową skrzyniowym
Odpowiada za niego firma Veth Automotive. Tak przerobiony ID. Buzz wyróżnia się pojemnością przestrzeni ładunkowej zwiększoną z 3,9 do 6 m3 oraz ładownością na poziomie 680 kg.
Boki i tył zabudowy skrzyniowej można wyposażyć w konwencjonalne drzwi, drzwi przesuwne lub rolety, co ma zapewnić kurierom elastyczność w dostępie do przesyłek. Wewnątrz nadbudowy znajduje się wytrzymała, antypoślizgowa podłoga.
ID. Buzz Cargo Chłodnia
Stworzony przez firmę Wukaro, ID. Buzz Chłodnia łączy napęd elektryczny z układem chłodzenia zasilanym również przez prąd. Składa się on z jednostki chłodzącej 230 V, umieszczonej na dachu, parownika, czterech akumulatorów litowo-jonowych oraz z falownika.
Akumulatory systemu chłodniczego zostały zabudowane w nadkolach w celu zaoszczędzenia miejsca. Zapewniają do 8 godzin chłodzenia.
Co ważne ID. Buzz Chłodnia może być wstępnie chłodzony, gdy auto jest podłączone do sieci elektrycznej. Dzięki stosunkowo niewielkiej ładowności wynoszącej 390 kg to auto idealnie nadaje się do dostaw np. mrożonek dla restauracji.
Furgon serwisowy Miele
Ten egzemplarz ID. Buzza został stworzony dla potentata z branży AGD, jakim jest Miele. Samochód w kolorze czerwonej papryki powstał we współpracy firm CS/Wurth i Volkswagen Samochody Użytkowe.
Jego przestrzeń ładunkową wyposażono w unikalny system regałów do zastosowań serwisowych. Czyli przechowywania części zamiennych oraz specjalistycznych narzędzi dla pracowników Miele.
Konsola środkowa ze zintegrowanym składanym stołem służy z kolei za miejsce pracy.
Volkswagen ID. Buzz Cargo - GALERIA





