25 listopada 2024

Nowość Francuzów z imponującym zasięgiem. DS zmienia styl

Prototyp DS 8
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Połączenie czterodrzwiowego coupe, sedana i fastbacka – oto, jak wymyślono model DS 8, czyli nowego flagowca francuskiej marki. Linie dachu i szyb wskazują, że nie mówimy tu o typowym, trójbryłowym nadwoziu, które mogliśmy oglądać w aucie uznawanym za poprzednika DS 8, czyli DS 9.

Kształt nowego modelu ma być bardziej sportowy. Niektórym może kojarzyć się z Peugeotem 408. Na opublikowanych zdjęciach widać, że auto otrzyma charakterystyczne, diodowe „kły” z przodu i z tyłu – informuje portal elektromobilni.pl.

DS 8: na platformie STLA Medium

Francuzi nie ujawnili jeszcze zbyt wielu szczegółów na temat nowego modelu. Wiadomo jednak, że powstanie on na platformie STLA Medium. To ta sama, którą wykorzystano m.in. w Peugeocie 3008 i w nowym Oplu Grandlandzie.

Mocną stroną DS 8 ma być dopracowanie pod względem aerodynamiki. Jak informuje francuska firma, współczynnik oporu powietrza wynosi 0,24. To z pewnością pozytywnie wpłynie na zasięg tego samochodu.

Ma on wynosić aż 750 km (według WLTP), za sprawą wspomnianej aerodynamiki i dużego akumulatora. W topowej wersji znajdzie się bateria o pojemności 98 kWh.

TUTAJ przeczytasz o planach produkcji imponującego DS SM Tribute.

Coraz bliżej produkcji

DS zapewnia, że egzemplarze testowe pokonały już w różnych warunkach ponad 1 mln km. Auto ma oferować „wybitny” poziom komfortu, za sprawą dopracowanego zawieszenia i nowego typu foteli.

W środku należy oczekiwać nowych multimediów (takich, jak w Peugeotach 3008 i 5008) z dużym ekranem i z funkcją współpracy ze sztuczną inteligencją. Wcześniejsze zdjęcia szpiegowskie pokazały, że we wnętrzu nie zabraknie czteroramiennej kierownicy, cyfrowego kokpitu, futurystycznego przełącznika kierunku jazdy na środkowym tunelu i wysokiej jakości materiałów.

Ile mocy może mieć nowy DS? Bazowa odmiana najpewniej otrzyma 231-konny silnik – taki sam, jak w Peugeotach E-3008 i E-5008.

DS 8: premiera jeszcze w tym roku

DS 8 stanowi produkcyjną odmianę koncepcyjnego modelu Aero Sport Lounge. W jego przypadku elektryczny napęd rozwijał 680 KM, co zapewniało przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,8 s. Za sprawą akumulatora 110 kWh zasięg sięgał zaś 680 km.

Czy DS 8 doczeka się tak mocnej wersji? Tego nie można wykluczyć. W bardziej „zwyczajnych” odmianach francuski fastback będzie rywalizować m.in. z Volkswagenem ID.7, Teslami Model 3 i Y, a także z Fordem Mustangiem Mach-E i Kią EV6.

DS zamierza pokazać produkcyjną wersję modelu 8 jeszcze przed końcem tego roku.

Prototyp DS 8
Prototyp DS 8
Prototyp DS 8
DS Aero Sport Lounge