Chiński konkurent Denzy wjeżdża do Polski. A wraz z nim dwie inne marki

Chińczycy znów dają o sobie znać. Tym razem desant na nasz rynek szykuje Changan, mający oferować nad Wisłą hybrydowe oraz elektryczne SUV-y trzech różnych marek. Wśród nich jest Avatr, stanowiący konkurencję m.in. dla Denzy, której premiera rynkowa nad Wisłą nastąpi pod koniec 2025 roku.
- Changan w Polsce zadebiutuje z trzema markami.
- Będą to Changan, Deepal oraz Avatr.
- Ostatnia z nich stanowi rywala m.in. dla Denzy.
Chińskie marki już na dobre zadomowiły się na polskim rynku. Modele MG, BAIC-a czy BYD-a coraz częściej można spotkać na naszych drogach. Ba, w kwietniu nad Wisłą aż 6,8% nowych samochodów stanowiły właśnie te made in China.
Obecnie klienci czekają na rozpoczęcie sprzedaży m.in. Hongqi, Bestune, GAC-a, Geely czy Denzy. Ta ostatnia w Polsce wyląduje pod koniec roku. Z kolei jej chiński rywal w postaci Avatra – w bliżej nieokreślonym czasie.
Wraz z nim na nasz rynek trafią również dwie inne marki, należące do koncernu Changan. Będą to Deepal i właśnie Changan. Za ich sprzedaż ma odpowiadać kazachska firma Astana Motors, która z Chińczykami współpracuje już trzeci rok.
„Astana Motors i Changan Automobile Group współpracują od września 2022 r., kiedy to rozpoczęła się sprzedaż marki w Kazachstanie. Pojazdy Changana szybko zyskały mocną reputację na lokalnym rynku. Obecnie 20 oficjalnych dealerów w 14 miastach w całym kraju reprezentuje 9 modeli marki” – czytamy na stronie Changana.
TUTAJ poznasz chińskie perełki na OTOMOTO.
Changan w 2024 r. sprzedał 2,4 mln aut
Początki Changana sięgają 1862 roku, kiedy to był… producentem broni i amunicji. Przygodę z motoryzacją rozpoczął w 1959 roku od wytwarzania podróbki Jeepa Willysa.
Obecnie w gamie Changana znajdują liczne marki. Są to Kuayu, Kicheng, Nevo, Deepal czy Avatr. Poza tym ten koncern z Państwa Środka tworzy kilka spółek joint venture, w tym m.in. z Fordem i Mazdą.
Z tą ostatnią produkuje m.in. zupełnie nowe 6e, oferowane również w Polsce. O ile to auto w Chinach nazywa się EZ-6 i występuje też w odmianie hybrydowej plug-in, o tyle w naszym kraju dostępne jest wyłącznie jako elektryk w cenie od 198 200 zł.
Changan tworzy ponadto spółki joint venture z dwiema innymi firmami. Czyli z CATL-em – największym producentem akumulatorów na świecie – oraz z Huaweiem. To właśnie ci trzej producenci stoją za marką Avatr.
W 2024 roku Changan na swoje samochody znalazł 2,4 mln nabywców na całym świecie. Z tej liczby 600 tys. to modele zelektryfikowane.
Changan w Polsce zaoferuje same SUV-y
W Polsce Changan pierwszy salon otworzy w Warszawie. Na razie nic więcej nie wiadomo na temat innych punktów sprzedaży tego koncernu. Wiadomo za to, że w przyszłym roku gama wszystkich marek obecnych w Polsce ma składać się z kompaktowych, średnich oraz dużych modeli uterenowionych.
Będą one dysponować zarówno napędem czysto elektrycznym, jak i hybrydowym typu plug-in. W tym drugim przypadku pewne jest, że za wprawianie tych samochodów w ruch ma odpowiadać silnik (silniki) elektryczny, czerpiący energię z dużej baterii trakcyjnej. Całość będzie uzupełniać spalinowy generator prądu, zwany tez przedłużaczem zasięgu.
„Nasze udane partnerstwo stało się solidną podstawą do dalszej współpracy dystrybucyjnej w Polsce. Widzimy duże zainteresowanie samochodami Changan, Deepal, Avatr i wierzymy, że Astana Motors stworzy najlepsze warunki do promocji naszych marek” – informuje Li Mingcai, wiceprezes wykonawczy Changan Automobile Group.
Co ciekawe, Astana Motors w tym roku rozpocznie montaż samochodów koncernu Changan w kazachskim zakładzie Astana Motors Manufacturing Kazachstan, mieszczącym się w Ałmatach.
TUTAJ poznasz ofertę Hongqi w Polsce.
Changan w Polsce: trzy hybrydy
Jakie auta może sprzedawać Changan w Polsce? Na rynku kazachskim pod rodzimą marką Chińczycy oferują 6 modeli uterenowionych, ale tylko 3 z nich ma napęd hybrydowy.
Są to CS75Plus, UNI-T oraz UNI-K. Dwa ostatnie należą do linii UNI, charakteryzującej się awangardowym projektem nadwozia oraz dynamiczną stylizacją. Mniejszy mierzy 451 cm długości, natomiast większy – 486 cm.
Do jego napędu służy układ hybrydowy, zwany Blue Whale iDD, który w trybie elektrycznym zapewnia 135 km zasięgu, zgodnie z cyklem NEDC. Maksymalny zasięg Changana UNI-K przekracza 1000 km, a średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 5 l paliwa na 100 km.
W Kazachstanie modele Changana są objęte 5-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu 150 tys. km.
TUTAJ przeczytasz megatest MG HS drugiej generacji.
Deepal S07 trafi do Polski?
Deepal w swojej ofercie ma jednego SUV-a. To model S07, na którym oparto chociażby Mazdę CX-6e. Mierzy on 475 cm długości, ma nowoczesne nadwozie i odchylany o 15 stopni, 14,6-calowy ekran centralny.
To chińskie auto zbudowano z myślą o dwóch rodzajach napędu. Czyli elektrycznym lub hybrydowym ze spalinowym przedłużaczem zasięgu. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z 258-konnym silnikiem, umieszczonym przy tylnej osi.
W drugim z tyłu pracuje 238-konny silnik na prąd, ale uzupełniony o 1,5-litrową jednostkę o mocy 95 KM. Zasięg Deepala S07 w takiej odmianie wynosi 1120 km, zgodnie z chińskim cyklem CLTC.
Ceny Deepala S07 startują w Chinach od 239 900 juanów, czyli od około 126 500 zł.
Changan w Polsce: Avatr ma dwa SUV-y
Z kolei Avatr w swojej ofercie ma obecnie dwa SUV-y. To całkowicie elektryczny model 11, który debiutował w 2021 roku, oraz 07.
„Jedenastka” to pierwszy model tego wytwórcy. Wyróżnia się opływowym, bardzo nowoczesnym nadwoziem mierzącym 488 cm długości, dwoma silnikami o łącznej mocy 578 KM oraz przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w około 4 s.
Avatr 07, który pojawił się w maju 2024 roku, ma tylko o 3 cm krótsze nadwozie niż „jedenastka”, ale i dwa układy napędowe do wyboru. Obok czysto elektrycznego (580 KM), może w nim pracować 310-konny silnik na prąd, wspomagany przez 1,5-litrową jednostkę napędową.
Akumulator trakcyjny ma pojemność 39 kWh i zapewnia 188 km zasięgu na samym prądzie. Cena? Od 230 000 do 300 000 juanów (od ok. 121 000 do 158 100 zł). Avatr 11 kosztuje z kolei od 279 000 juanów (ok. 147 000 zł).







