Toyota odświeżyła swój bestseller. W salonach pojawi się w połowie roku

Toyota Corolla Cross to obecnie 15. najpopularniejsze auto polskiego rynku wśród klientów indywidualnych. Teraz debiutuje w odświeżonej wersji, wyróżniającej się adaptacyjnymi światłami drogowymi, nowym trybem napędu 4×4 czy lepszym wyciszeniem. W odwodzie jest również nieoferowana do tej pory odmiana wyposażeniowa m.in. z obniżonym zawieszeniem.
- Toyota Corolla Cross pozostaje na rynku od 2022 roku.
- Teraz debiutuje w odświeżonej wersji.
- Auto będzie dostępne w salonach Toyoty od lata bieżącego roku.
Toyota Corolla Cross od początku 2025 roku do końca kwietnia znalazła 1051 nabywców. Oznacza to, że okupuje 15. miejsce na rynku wśród klientów prywatnych. Przed nią znajduje się Omoda 5 (1068 szt.), a za nią – Nissan Qashqai (1050 szt.).
Nowa Toyota Corolla Cross w polskich salonach zadebiutuje latem bieżącego roku. Ma przyciągać klientów przede wszystkim odświeżonym wyglądem. Najbardziej zauważalną zmianę stanowi przeprojektowana osłona chłodnicy, która przy okazji poprawia przepływ powietrza do silnika.
Reflektory od odmiany Executive zyskały adaptacyjne światła drogowe oraz inny wzór LED-ów do jazdy dziennej. Z tyłu nowej Toyoty Corolli Cross zmiany są subtelne i ograniczają się głównie do odświeżonego wypełnienia lamp. Całość uzupełnia nowy wzór 18-calowych obręczy aluminiowych.
TUTAJ poznasz dane techniczne modeli Toyoty.
Nowa Toyota Corolla Cross: odświeżona kabina
Wnętrze przeszło niewielki lifting. „W zmodernizowanej kabinie uwagę zwracają nowa gałka dźwigni zmiany biegów oraz większa konsola centralna z praktycznymi rozwiązaniami, jak dodatkowa przestrzeń na smartfona, przesuwany podłokietnik czy nowy układ uchwytów na napoje” – informuje japoński producent.
Poza tym w kokpicie znalazła się udoskonalona ładowarka indukcyjna. Poprawiono również łączność z urządzeniami korzystającymi z systemu Android (o 1,5 raza szybsze działanie niż do tej pory).
Podobnie jak wcześniej, każdy egzemplarz tego samochodu ma 12,3-calowy ekran zegarów oraz dotykowy wyświetlacz centralny o przekątnej 10,5”. Standardem stało się za to podgrzewanie foteli, natomiast w przypadku kierownicy występuje ono od drugiej odmiany Style.
Nowa Toyota Corolla Cross w odmianie Executive zyskała zaś „ulepszony system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED” – czytamy w informacji prasowej.
TUTAJ dowiesz się, jaka będzie Toyota Corolla nowej generacji.
Poprawione wyciszenie
Przy okazji modernizacji Toyoty Corolli Cross Japończycy dużo uwagi poświęcili również poprawie wyciszenia w kluczowych obszarach. Zastosowali więc skuteczniejsze materiały wygłuszające w miejscach zespolenia dachu, co ma pomóc w redukowaniu odgłosów deszczu i hałasu drogowego.
„Dodatkowe wygłuszenia w okolicy tylnych otworów wentylacyjnych ograniczają hałas i drgania odczuwane przez pasażerów tylnej kanapy. W wyższych wersjach wyposażenia wykorzystano trójwarstwowy panel wygłuszający wewnątrz deski rozdzielczej, który minimalizuje odgłosy z komory silnika” – informuje Toyota.
Zmiany nie dotknęły układów napędowych, choć z jednym małym wyjątkiem. W odmianach 4x4, a więc z dodatkowym silnikiem elektrycznym przy tylnej osi, dodano nowy tryb jazdy, zwany Extra Snow. Jego zadaniem jest poprawa prowadzenia tego samochodu na zaśnieżonych drogach.
W jaki sposób? Podczas przyspieszania, zwalniania czy zmiany pasa ruchu wykorzystywany jest tylny silnik elektryczny, by uniknąć utraty przyczepności kół i zapewnić stabilne i przewidywalne prowadzenie w trudnych warunkach.
TUTAJ poznasz Toyotę Yaris z roku modelowego 2025.
Nowa Toyota Corolla Cross GR Sport
Nowa Toyota Corolla to również zupełnie nowy wariant wyposażenia. W jej gamie debiutuje odmiana GR Sport, wyróżniająca się przede wszystkim 19-calowymi obręczami z lekkich stopów w kolorze czarnym, specjalnym wzorem osłony chłodnicy oraz czarnymi emblematami tej japońskiej marki.
Wyłącznie w tym wariancie dostępny jest szary lakier storm grey w połączeniu z czarnym dachem. Z kolei wewnątrz znalazły się liczne logotypy GR Sport, a fotele obito „ekologicznym” zamszem i wykończono czerwoną nitką.
Na samych zmianach stylistycznych się jednak nie skończyło. Nowa Toyota Corolla GR Sport to również o 1 cm obniżone zawieszenie oraz zmodyfikowany układ kierowniczy. Auto zyskało także nowy tryb Sport, zapewniający szybsze reakcje na dodanie gazu i jednocześnie „optymalizujący wytracanie prędkości” po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia.
Kierowca nowej Toyoty Corolli GR Sport może też skorzystać z ustawienia Snow Extra.
TUTAJ poznasz plany Toyoty dotyczące aut sportowych.
Dwa układy napędowe do wyboru
Podobnie jak do tej pory, nowa Toyota Corolla Cross jest wprawiana w ruch za pomocą jednego z dwóch układów hybrydowych do wyboru. Podstawowy wariant tego samochodu ma 140-konny napęd, którego trzon stanowi 98-konny silnik benzynowy.
Takie auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,9-10,0 s i średnio na 100 km zużywa 5,0 l benzyny. Mocniejsza Toyota Corolla Cross, a więc ze 197-konnym układem, opartym na 152-konnym silniku 2.0, na pokonanie 100 km potrzebuje z kolei 5,0-5,2 l paliwa.
W jej przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jednak 7,6 s. Odmiana tego napędu z układem 4x4 (i-AWD) na to samo potrzebuje o 0,1 s mniej, ale przeciętnie „wypija” 5,3-5,4 l benzyny.
TUTAJ zobaczysz, jak wygląda Toyota RAV4 przyszłej generacji.
Nowa Toyota Corolla Cross: jaka cena?
Cen nowej Toyoty Corolli Cross jeszcze nie ujawniono. Wersje sprzed modernizacji są obecnie wycenione od 142 800 zł w przypadku podstawowego napędu i od 151 600 zł w przypadku 197-konnego układu hybrydowego.
Odmiana 4x4 wymaga z kolei wydania przynajmniej 161 500 zł.






