Nowy, spalinowy Fiat 500 wchodzi do sprzedaży, choć na razie nie u nas. Ile kosztuje?

Włosi rozpoczynają sprzedaż długo wyczekiwanego, spalinowego wariantu swojej elektrycznej „pięćsetki”. Premierowa, solidnie wyposażona odmiana Fiata 500 Hybrid nazywa się Torino i ma wygórowaną cenę, choć na tle elektryka i tak drogo nie jest. Tańsze wersje – już w drodze.
- Fiat rozpoczyna sprzedaż długo oczekiwanej, spalinowego modelu 500 Hybrid.
- To auto stanowi przykład inżynierii wstecznej – powstało bowiem na elektrycznej „pięćsetce”.
- Premierowa odmiana Torino wyróżnia się bogatym wyposażeniem i kosztuje 20 900 euro (ok. 89 000 zł).
Aktualna generacja Fiata 500 debiutowała w 2020 roku, stanowiąc następcę tyskiej „pięćsetki”. Została pomyślana wyłącznie jako auto elektryczne. O ile początkowo sprzedawała się całkiem dobrze, istniejąc na rynku razem ze swoim poprzednikiem, o tyle w pewnym momencie zainteresowanie klientów tym autem siadło.
Jednocześnie jednak Włosi nie mieli planu na starzejącego się, spalinowego Fiata 500. Wycofano go z produkcji w połowie 2024 roku, m.in. z powodu nowych przepisów. W ten sposób powstała ogromna dziura.
Aby móc zasypać ją jak najszybciej, Fiat zdecydował się na bardzo nietypowy krok. Czyli na stworzenie spalinowej „pięćsetki” na bazie elektryka.
Nowy Fiat 500 Hybrid: premierowe Torino
Nowy Fiat 500 Hybrid właśnie trafił do sprzedaży we Włoszech. Premierowa odmiana Torino stanowi symboliczne nawiązanie do Turynu – miejsca, w którym rozpoczęła się historia tego modelu.
Z zewnątrz wyróżnia się ona detalami, które jednoznacznie wskazują na włoskie DNA. Po bokach pojawił się specjalny emblemat z napisem „500 Torino” oraz zarysem Mole Antonelliana – najsłynniejszej wieży miasta.
Jak podaje Fiat, edycja Torino dostępna jest w dwóch dedykowanych kolorach: Yellow Gold oraz Ocean Green, uzupełnionych o pięć dodatkowych lakierów ze standardowej palety. Z tyłu znalazły się niewielki napis Hybrid oraz tradycyjny pojedynczy wydech – subtelny sygnał, że mamy do czynienia z wersją spalinową.
Kabina Fiata 500 Hybrid Torino łączy klasykę z nutką ekskluzywności. Fotele otrzymały unikalną tapicerkę oraz napis Fabbrica Italiana Automobili Torino na oparciu. Deskę rozdzielcza polakierowano w kolorze nadwozia, a w konsoli środkowej widnieje gałka 6-biegowej skrzyni ręcznej w kształcie kuli.
3-cylindrowy silnik 1.0
Fiat 500 Hybrid Torino otrzymał dobrze znaną jednostkę FireFly 1.0. To 3-cylindrowy silnik benzynowy, wspierany przez 12-woltowy układ mild hybrid. Rozwija on 65 KM, czyli o 5 KM mniej niż w poprzedniku czy w bliźniaczej Pandinie.
Osiągi są mało porywające. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 16,2 s, a prędkość maksymalna to 155 km/h. Średnie zużycie benzyny wynosi z kolei 5 l na każde 100 pokonanych kilometrów.
Fiat 500 Hybrid mierzy 363 cm długości, 188 cm szerokości (razem z lusterkami bocznymi) oraz 153 cm wysokości. Włosi podkreślają, że to bardzo zwrotne auto, w którym średnica zawracania wynosi raptem 9,7 m.
Zbiornik paliwa ma pojemność 37 l, co oznacza, że wystarczy na pokonanie dystansu 740 km bez tankowania. Elektryczny wariant Fiata 500 z większą baterią trakcyjną, czyli o pojemności 42 kWh pokona 308 km (zgodnie z WLTP). Przepaść.
Nowy Fiat 500 Hybrid: tanio nie jest
Nowy Fiat 500 Hybrid Torino jest już do kupienia we Włoszech, gdzie kosztuje 20 900 euro, czyli około 89 000 zł. Przedstawiciele tego producenta podkreślają jednak, że podstawowy wariant „pięćsetki” będzie wyceniony na mniej niż 17 000 euro (ok. 72 000 zł).
W odmianie Torino na liście wyposażenia znalazły się m.in.:
- klimatyzacja automatyczna
- bezkluczykowe uruchamianie samochodu
- tempomat
- czujniki parkowania oraz deszczu i zmierzchu
- system multimedialny na ekranie 10,25”
- bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto
Kiedy w sprzedaży, jaka cena?
Pierwsze egzemplarze Fiata 500 Hybrid mają trafić do klientów w lutym 2026 roku. Na polskie ceny tego samochodu jeszcze poczekamy, ale obecnie elektryk kosztuje od 106 000 zł za 95-konną wersję Pop (24 kWh, 190 km) i od 125 000 zł za wariant Icon z większą baterią trakcyjną (118 KM).
Kiedy spodziewać się polskich cen Fiata 500 Hybrid? Zapewne na przestrzeni dwóch-trzech miesięcy. Nad Wisłą to włoskie auto powinno startować zapewne z pułapu nieco poniżej 70 000 zł.





