3 września 2025

Fiat Grande Panda otrzymał nowy silnik. Jest jeszcze tańszy

Fiat Grande Panda 100

Oto nowy Fiat Grande Panda z benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1.2 o mocy 100 KM. Właśnie trafił do polskiego cennika i został atrakcyjnie wyceniony.

  • Oto nowy Fiat Grande Panda 100.
  • Ma benzynowy silnik 1.2 oraz ręczną przekładnię.
  • Najnowsza odmiana kosztuje od 72 300 zł brutto.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Najnowszy Fiat Grande Panda ma wszystko, aby stać się wielkim hitem. To nowoczesny miejski crossover w stylu retro z hybrydowym napędem i automatyczną skrzynią biegów za niecałe 80 tys. zł. Czy może być coś atrakcyjniejszego?

Okazuje się, że tak. To nowy Fiat Grande Panda z benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1.2. Właśnie trafił do cennika i kosztuje 72 300 zł brutto.

Rodzina Grande Panda jest już kompletna

Taką informację przekazał dzisiaj koncern Stellantis. Co to oznacza? Otóż polski oddział Fiata otworzył zamówienia na nową wersję 100 z turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Jej ceny zaczynają się od 72 300 zł brutto. Teraz w gamie są dostępne następujące napędy:

  • benzynowy (100 KM z manualną skrzynią biegów): od 72 300 zł
  • hybrydowy (110 KM z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i skrzynią eDCT): od 79 900 zł
  • elektryczny (akumulator o pojemności 44 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 83 kW): od 110 000 zł

Fiat Grande Panda 100

Nowa Grande Panda ma pod maską 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.2 o mocy 100 KM i momencie obrotowym 205 Nm. Jednostka napędowa przekazuje niutonometry na koła przedniej osi poprzez 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Według danych producenta Grande Panda rozpędza się do prędkości maksymalnej 160 km/h, ale wartość przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie została ujawniona. Zamiast tego w tabeli znajdziemy informację o zużyciu paliwa, które średnio wynosi 5,7 litra na 100 km.

Benzynowa Grande Panda dostępna jest (podobnie jak pozostałe wersje) w trzech różnych wersjach wyposażenia:

  • POP za 72 300 zł
  • ICON za 78 300 zł
  • LA PRIMA za 89 300 zł

Podstawowa wersja POP

Ma klimatyzację (manualną), ale brakuje w niej ekranu centralnego (zamiast niego jest uchwyt na smartfona). Przed kierowcą jest uproszczony, 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje sześć poduszek powietrznych, aktywny system utrzymania pasa ruchu, system awaryjnego hamowania, system wykrywania zmęczenia kierowcy oraz tylne czujniki parkowania.

Wersja ICON

W tym wariancie Fiat dokłada pełne oświetlenie LED z przodu i z tyłu oraz 10,25-calowy centralny ekran dotykowy z łącznością Apple CarPlay/Android Auto. Te dodatki zdecydowanie zmieniają nie tylko wygląd, ale także mają ogromny wpływ na codzienną funkcjonalność.

Na szczycie gamy jest LA PRIMA

Taki samochód ma 17-calowe felgi aluminiowe, deskę rozdzielczą wykończoną materiałem „Bambox”, górną zamykaną półkę schowka, automatyczną klimatyzację, nawigację oraz czujniki parkowania z przodu i kamerę cofania.

Fiat Grande Panda 100 - jestem na tak

Miałem jeździć okazję jeździć hybrydową wersją Grande Pandy podczas włoskiej premiery modelu i mam doskonałą opinię na jej temat. Co prawda samochód mierzy raptem 399 cm długości, ale dzięki pokaźnemu rozstawowi osi (254 cm) oraz dużej szerokości (174 cm) jest pozbawiony uczucia ciasnoty kojarzonego z pojazdami tego segmentu. Na dodatek zajmowanie pozycji we wnętrzu jest wygodne – w końcu Grande Panda to crossover.

Widząc cennik benzynowego wariantu tego auta cieszę się, że jest jeszcze taniej. Jednak realnie wystarczy dołożyć raptem kilka tys. zł i można nabyć odmianę hybrydową z automatyczną przekładnią. Taki samochód będzie oszczędniejszy, zdecydowanie przyjemniejszy w użytkowaniu i nadal niedrogi. Ale niezależnie od tego, którą wersję Grande Pandy wybierzecie, powinniście być zadowoleni – to świetna propozycja w kategorii aut miejskich.

Fiat Grande Panda 100
Fiat Grande Panda 100
Fiat Grande Panda 100
Fiat Grande Panda 100
Fiat Grande Panda 100
Fiat Grande Panda 100
Fiat Grande Panda 100
Fiat Grande Panda 100
Fiat Grande Panda 100