Volkswagen ścina ceny swoich sportowych modeli. Do 42 000 zł rabatu

Volkswagen stawia na sport i… obniża ceny swoich modeli o wysokich osiągach. Promocja dotyczy Polo, T-Roca, a także Golfa w odmianach GTI, GTI Clubsport oraz R. Bilet wstępu do świata takich aut stanowi Polo, wycenione obecnie na 116 390 zł.
- Sportowe Volkswageny z dużymi przecenami.
- Rabaty wynoszą od 10 000 do nawet 42 000 zł.
- Oferta dotyczy Polo GTI, Golfów GTI i R oraz T-Roca R.
Być może to ostatni dzwonek na zakup sportowych modeli Volkswagena, jakie znamy od lat. Czyli z silnikiem benzynowym. Niewykluczone, że następne wcielenia tych aut otrzymają albo warianty zelektryfikowane, albo też czysto elektryczne. To drugie w dzisiejszej rzeczywistości zdaje się być jednak dość odległą perspektywą.
W obecnej gamie sportowych modeli z Wolfsburga znajdują się Polo GTI, Golfy GTI, GTI Clubsport, R i R Variant, a także T-Roc R. Ostatni z nich w połowie 2025 roku doczeka się nowej generacji, wyróżniającej się m.in. bardziej postawnym nadwoziem oraz napędem hybrydowym.
Bilet wstępu do świata Volkswagenów o wysokich osiągach, czyli Polo GTI, stanowi obecnie wydatek 116 390 zł. Wcześniej za tego, mierzącego 407 cm hot hatcha, trzeba było zapłacić 126 390 zł. Pod jego maską pracuje 2-litrowy silnik TSI o mocy 207 KM. Połączono go z 7-biegową przekładnią DSG, kierującą moment obrotowy (320 Nm w zakresie 1500-4500 obr./min) na przednie koła.
Volkswagen Polo GTI od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,5 s i uzyskuje prędkość maksymalną 242 km/h. Średnie zużycie paliwa producent określa na 6,5 l /100 km, co oznacza, że 40-litrowy zbiornik paliwa wystarcza 615 km.
TUTAJ przeczytasz megatest Volkswagena T-Roca.
Sportowe Volkswageny: cała armia Golfów
Drugi pod względem ceny wśród usportowionych aut z Wolfsburga jest Volkswagen Golf GTI. Niemcy przyczepiają do tego auta metkę z kwotą 153 890 zł, czyli o 15 600 zł niższą niż do tej pory. Za wariant Clubsport trzeba zaś zapłacić 163 790 zł (wcześniej: 173 790 zł).
Oba dysponują 2-litrowym silnikiem TSI i 7-biegową przekładnią DSG. Golf GTI ma 265 KM, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,9 s i maksymalnie jedzie 250 km/h. Z kolei Clubsport zapewnia 300 KM, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 s. Dzięki pakietowi Performance Plus (o tym poniżej) jego prędkość maksymalną można przesunąć do 270 km/h.
Volkswagen Golf GTI średnio na 100 km zużywa 6,7 l paliwa, natomiast GTI Clubsport – 7,5 l. W przypadku czteronapędowego Golfa R zwiększa się ono do 8,1 l/100 km. Co istotne, to właśnie ten model można obecnie kupić z największym rabatem, sięgającym 42 000 zł.
Volkswagen Golf R stanowi więc wydatek 177 690 zł (wcześniej: 219 690 zł). Z kolei odmiana Black Edition kosztuje aktualnie 192 890 zł. To o 42 000 zł mniej niż poprzednio (234 890 zł). Mocno potaniało również kombi – z 225 690 do 183 690 zł.
Volkswagen Golf R dysponuje 333-konną jednostką napędową 2.0 TSI. Dzięki m.in. funkcji Launch Control takie auto pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego jedzie już po 4,6 s i przestaje przyspieszać przy 250 lub 270 km/h. Odmiana kombi do 100 km/h rozpędza się w 4,8 s. Jej prędkość maksymalna to 250 km/h.
TUTAJ przeczytasz megatest Volkswagena ID.7.
Dużo tańszy T-Roc R
Potaniał również 300-konny Volkswagen T-Roc R, za którego trzeba dzisiaj zapłacić 170 790 zł, zamiast 197 690 zł. W przypadku odmiany Black Edition cena zmniejszyła się z kolei z 200 290 do 174 390 zł.
T-Roc R ma napęd na obie osie, 7-biegową przekładnię DSG oraz… świetne osiągi, jak na crossovera z pogranicza światów miejskiego i klasy kompakt. Do 100 km/h rozpędza się bowiem w 4,9 s, maksymalnie jedzie 250 km/h i na 100 km przeciętnie potrzebuje 8,4 l paliwa.
Volkswagen chwali się również wprowadzeniem możliwości zamówienia pakietów Performance Plus w przypadku Golfów GTE, GTI, GTI Clubsport, R oraz R Variant. „Ceny pakietów są promocyjne, co oznacza, że wartość elementów w pakiecie jest wyższa od ich ceny, gdyby klient chciał je zamówić pojedynczo” – czytamy w informacji prasowej.
Zawierają one m.in. adaptacyjne zawieszenie, inne obręcze z lekkich stopów, a w przypadku GTI Clubsporta i obu odmian R – dodatkowo sportowe układy wydechowe. W Clubsporcie pakiet Performance Plus zapewnia także możliwość przesunięcia prędkości maksymalnej z 250 do 270 km/h.
Jego cena, w zależności od modelu, waha się od 9440 zł (Golf GTE) do 23 700 zł (Golf R).


















