1 lipca 2025

Audi i Volvo na końcu rankingu początkowej jakości pojazdów. Słaby wynik PHEV-ów

Audi Q3 2025 - przód

W tegorocznym badaniu Początkowej Jakości Pojazdów zwyciężył Lexus, ale Toyota już odnotowała wynik poniżej przeciętnej. Jeszcze gorzej wypadły Audi i Volvo. Główna przyczyna problemów nowych aut od lat się nie zmienia – informuje organizacja JD Power.

  • Opublikowano wyniki nowego badania JD Power w USA.
  • Initial Quality Study 2025 ocenia liczbę usterek w ciągu pierwszych 90 dni użytkowania samochodu.
  • Fatalnie wypadły w nim Audi i Volvo.

Badanie Initial Quality Study 2025 (Badanie Początkowej Jakości Pojazdów) odzwierciedla opinie 92 694 nabywców i leasingobiorców nowych aut w ciągu pierwszych 3 miesięcy ich użytkowania. Ocena dotyczy liczby zgłaszanych problemów na 100 pojazdów. Oczywiście, im niższy wynik, tym lepiej.

W tym miejscu należy zauważyć, że ranking JD Power nie bierze pod uwagi wagi problemów. Z tego względu skrzypiący element w kabinie, jak np. panel wykończeniowy, liczy się na równi chociażby z zepsutą skrzynią biegów.

Badanie to również w żaden sposób nie odzwierciedla niezawodności samochodu w trakcie jego długotrwałego użytkowania. Po prostu wskazuje na to, z iloma problemami muszą liczyć się właściciele nowych samochodów tuż po ich zakupie.

TUTAJ przeczytasz na temat jakości chińskich samochodów.

Badanie Początkowej Jakości Pojazdów 2025: niewielka poprawa

Średnia liczba usterek w tym roku wyniosła 192 na 100 samochodów, co oznacza niewielką poprawę – dokładnie o 2 punkty – względem zeszłorocznego wyniku. W 2021 roku były to jednak zaledwie 162 usterki na 100 pojazdów. A to pokazuje, że motoryzacja zdecydowanie nie idzie we właściwym kierunku.

Badanie Początkowej Jakości Pojazdów 2025 podzielono na kategorie obejmujące drobne problemy, jak i poważniejsze. W gronie tych pierwszych należy wyróżnić m.in. zepsute światła czy niedziałające przyciski, a wśród drugich to np. usterki silnika lub wady systemów wsparcia.

Ale wśród najbardziej problematycznych elementów nowych aut zdecydowanie dominuje jeden. To system informacyjno-rozrywkowy, w przypadku którego właściciele nowych aut zgłaszają średnio 43 usterek na 100 pojazdów.

TUTAJ dowiesz się, czy Hongqi to dobre samochody.

Bardziej problematyczne auta premium

Zgodnie z wynikiem Badania Początkowej Jakości Pojazdów 2025 samochody marek premium wykazują więcej problemów niż popularne modele. Wśród napędów najgorzej spisują się hybrydy plug-in, mające w ciągu pierwszych 3 miesięcy użytkowania średnio 237 wad na 100 pojazdów.

To więcej niż elektryki (212 problemów) oraz pełne hybrydy (196). Najlepiej pod kątem układów napędowych wypadają samochody benzynowe (184). Jak informuje JD Power, poprawa wyniku aut na prąd to w dużej mierze zasługa znacznie mniejszej liczby wad dotyczących Tesli. W tym roku średnio zgłaszano 200 problemów na 100 pojazdów, czyli o 62 mniej niż przed rokiem.

Co ciekawe, nowe konstrukcje, a więc wprowadzone na rynek niedawno, zyskują gorsze wyniki niż starsze auta. W przypadku tych pierwszych średnia liczba defektów wynosi 203 na 100 pojazdów, natomiast drugich – 190.

TUTAJ przeczytasz o trwałości baterii w Teslach.

Badanie Początkowej Jakości Pojazdów 2025: fatalne Audi i Volvo

Na szczycie listy Badania Początkowej Jakości Pojazdów 2025 znalazł się Lexus z wynikiem 166 usterek na 100 aut. Za nim uplasowały się Nissan (169), Hyundai (173) oraz Jaguar (175), który wyprzedził Chevroleta (178) i Hondę (179).

Rezultaty poniżej średniej (192) osiągnęły jeszcze Dodge (180), Kia (181), Buick (183), Genesis (183), Jeep (186), Subaru (187) oraz Porsche (187). Toyota, będąca przez lata w czołówce wszelkich zestawień jakości uzyskała wynik 200 problemów na 100 aut, znajdując w otoczeniu Cadillaca (200), Lincolna (206) oraz Land Rovera (208).

Największymi przegranymi zestawienia zostały Audi (269), Volvo (258) oraz Infiniti (242). Słabo wypadły również Volkswagen z Mazdą (po 225) oraz Mitsubishi (222).