19 października 2025

Pierwszy salon Hongqi nad Wisłą otwarty. Do wyboru 5 modeli klasy premium. Ceny? Zaskakujące

Hongqi H5 przód

Nowe otwarcie Hongqi w Polsce właśnie się rozpoczęło. Sprzedaż aut tej chińskiej marki wystartowała za sprawą pierwszego salonu, mieszącego się w Warszawie. Docelowo ma być 15 punktów dealerskich, a początkowo w ofercie występuje 5 modeli – od SUV-a z pogranicza klas kompaktowej i średniej po luksusową limuzynę.

  • Po ujawnieniu cen w kwietniu, teraz Hongqi wystartowało ze sprzedażą w Polsce.
  • Pierwszy salon tej chińskiej marki mieści się w Warszawie przy ul. Mrówczej 218.
  • Bilet wstępu do świata Hongqi stanowi uterenowione HS3 w cenie od 139 900 zł.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Marka Hongqi istnieje od 1958 roku i należy do państwowego koncernu FAW Group. Przez dekady jej limuzyny pozostawały symbolem najwyższej państwowej półki, co do dziś widać w „ceremonialnym” sznycie modeli tej marki. Nazwa Hongqi z języka chińskiego oznacza „czerwony sztandar”.

FAW to prawdziwy gigant. W 2024 roku wyprodukował on ponad 3,2 mln aut, z czego 412 000 sztuk przypadło na Hongqi. Współpraca koncernu FAW z Toyotą i Grupą Volkswagena w Chinach oznacza realny dostęp do platform MQB/MLB oraz do sprawdzonych jednostek napędowych i przekładni. A to działa tylko na korzyść Hongqi.

Polski debiut tej marki odbył się w salonie Autotrade przy ul. Mrówczej 218 w Warszawie. Na początek do oferty trafiły trzy limuzyny (H6, H5, H9) oraz dwa SUV-y (HS i HS5). Plan zakłada zbudowanie sieci około 15 dilerów w dużych miastach.

Standardowa gwarancja na Hongqi w Polsce wynosi 5 lat lub 150 000 km, a pierwsze zamówienia pokazały, że największym zainteresowaniem cieszą się SUV-y. Nie ma w tym jednak nic dziwnego – w końcu żyjemy w czasach absolutnej dominacji takich modeli.

Bilet wstępu do świata Hongqi

Hongqi HS3 jest SUV-em z pogranicza dwóch klas – kompaktowej i średniej. To auto mierzy 465 cm długości, 190 cm szerokości oraz 167 cm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 277 cm. Występuje z dwoma silnikami do wyboru.

Podstawowy ma pojemność 1.5 i moc 169 KM. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6,8 l/100 km (zgodnie z cyklem WLTC). Do współpracy silnik ma 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową, z której moment obrotowy trafia do kół przedniej osi. Cena? Od 139 900 zł.

Drugi wariant Hongqi HS3 dysponuje już 2-litrową jednostką turbodoładowaną o mocy 252 KM (380 Nm). W jej przypadku moment obrotowy jest kierowany do kół obu osi za pośrednictwem 8-biegowego automatu.

Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6,9 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 7,5 l/100 km. Takie auto kosztuje 158 900 zł. Wyposażenie jest oczywiście bogate.

SUV klasy średniej: HS5

Hongqi HS5 to niemal 4,8-metrowy SUV segmentu D, zaprojektowany z udziałem Italdesign. W obszernej kabinie znajdziemy duże, elektrycznie sterowane fotele wykończone skórą Nappa i Alcantarą. Bagażnik ma pojemność do 706 l, co jest ważnym argumentem na rodzinne wyjazdy.

Pod maską Hongqi HS5 pracuje jednostka 2.0 Turbo o mocy 218 KM, w parze z 6-biegowym automatem Aisin, przekazującym moment obrotowy do kół obu osi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 8,7 s, a średnie zużycie paliwa to 8,4 l/100 km.

Typowo dla modeli Hongqi wnętrze jest luksusowo wykończone, obszerne i przyjemne dla oka. Za HS5 trzeba zapłacić 159 900 zł. Auto ma praktycznie kompletne wyposażenie, obejmujące m.in. oświetlenie diodowe, rozbudowane systemy wsparcia kierowcy, zestaw kamer, czy panoramiczny dach szklany.

Co ciekawe, wkrótce do salonów wejdzie wariant po modernizacji – z większą osłoną chłodnicy w stylu H9 i przeprojektowanym tyłem. Do tego czasu dostępna pozostaje aktualna wersja ze zdjęć.

Limuzyna klasy wyższej: H5

Hongqi H5 to klasyczny sedan o długości 499 cm. Charakterystyczna osłona chłodnicy z dwunastoma pionowymi żebrami nawiązuje do symboliki „dwunastu ziemskich gałęzi”.

Do napędu tej limuzyny służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 224 KM. Współpracuje on z 8-biegowym automatem. Hongqi H5 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,8 s i średnio na 100 km zużywa 6,6 l paliwa (według cyklu WLTC).

Auto ma obszerne, bardzo atrakcyjne wnętrze i jest oferowane w dwóch wariantach wyposażenia. To Comfort oraz Deluxe. Cena? Odpowiednio, 163 900 i 173 900 zł.

Wyposażenie jest oczywiście kompletne. Deluxe na tle wariantu Comfort ma 18-, a nie 17-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę z naturalnej skóry oraz rozszerzone oświetlenie nastrojowe.

Hongqi H6: chińskie Audi A7

Hongqi H6 to niemal 5-metrowy liftback w stylu Audi A7. Auto wyróżnia się pikselowywmi reflektorami oraz czystym rysunkiem tyłu z centralnym, podwójnym wydechem, łącząc w swoim nadwoziu inspiracje niemieckie z charakterem typowym dla modeli tej marki.

We wnętrzu: pionowy ekran multimediów, asystent głosowy, rozbudowane systemy wsparcia kierowcy, skórzana tapicerka, nagłośnienie Dynaudio z głośnikami w podsufitce, fotele z wentylacją i masażem oraz panoramiczny dach.

Elementy obsługi – dźwignia skrzyni, przełączniki – prezentują się bardzo znajomo, przywodząc na myśl elementy wykorzystywane w Audi. Za napęd odpowiada benzynowy silnik 2.0 Turbo, wytwarzający 245 KM i 380 Nm.

Współpracuje on z 8-biegowym automatem i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7 s. Producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie około 7 l/100 km. Przewidywana cena to około 180 000 zł.

Hongqi H9: tani rywal BMW serii 7 i spółki

H9 mierzy 514 cm długości i celuje prosto w Mercedesa klasy S i BMW 7. Samochód ma napęd na tylną oś, reflektory matrycowe, automatycznie wysuwane klamki oraz wnętrze, które gra „barokiem” w nowoczesnym wydaniu.

Standardem są skóra Nappa, aktywna redukcja hałasu, pneumatyczne zawieszenie, rozbudowane multimedia i 14-głośnikowy system Bose. Pasażerowie z tyłu dostają własny ekran w podłokietniku do sterowania masażem, wentylacją i podgrzewaniem.

Na start przewidziano 2-litrowy silnik benzynowy z układem miękkiej hybrydy, wytwarzający 245 KM. W późniejszej ofercie należy się spodziewać benzynowej jednostki V6 Turbo. Cena? Od 284 900 zł. Dwukolorowe malowanie kosztuje dodatkowe 14 900 zł.

Dla porównania, za najtańszy wariant BMW 7 trzeba obecnie zapłacić 655 500 zł. To odmiana 750e xDrive o mocy systemowej 489 KM, zapewniająca przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 s.

Hongqi HS3
Hongqi HS5
Hongqi HS5 tył
Hongqi HS3 tył
Hongqi HS3 wnętrze
Hongqi H5 przód
Hongqi H5 tył
hongqi w polsce