Chińczycy z nowym rekordem – lipiec 2025 r. na polskim rynku nowych aut

Imponujące wyniki na rynku nowych samochodów osobowych w lipcu bieżącego roku. Względem tego samego okresu 2024 roku urósł on aż o 16,5%, Absolutny rekord zanotowały modele z Chin, których udział w sprzedaży zwiększył się do ponad 8%!
- Rekordowy miesiąc dla chińskich marek na polskim rynku.
- Na czele wciąż Toyota.
- Od początku roku świetnie sprzedaje się Volvo XC60.
Czy to się komuś podoba, czy też nie, auta z Chin coraz mocniej wtapiają się w krajobraz polskich ulic. W lipcu ich udział w rynku nowych samochodów wzrósł do 8,2% (20 755 szt.). To o 2,1% więcej niż w czerwcu i o 1,1% więcej niż w rekordowym maju bieżącego roku.
Łącznie w siódmym miesiącu 2025 roku na polskie drogi wyjechało 55 844 nowych aut osobowych i dostawczych. Z tej liczby 50 271 należało do tej pierwszej grupy – wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK).
Oznacza to wzrost o 16,5% względem 2024 roku i o 1,4% w stosunku do czerwcu tego roku. Od stycznia do końca lipca nad Wisłą zarejestrowano dotychczas 335 554 nowe auta osobowe, czyli o 4,9% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem (+15 463 szt.).
Bardzo mocny miesiąc Chińczyków
Wśród producentów z Chin nieustannie na 1. miejscu znajduje się MG z 7643 rejestracjami od początku roku, co daje temu wytwórcy 14. miejsce na polskim rynku. Wyprzedza on 15. Cuprę (7513 szt.), ale dość wyraźnie przegrywa z 13. Fordem (9044 szt.) - informuje IBRM Samar.
MG wyróżnia się największym, bo aż 105,6-procentowym wzrostem sprzedaży od początku roku w TOP 15. Druga wśród marek z Państwa Środka jest Omoda (21 miejsce na rynku, 3896 szt.) która wyprzedza Jaecoo (23., 3044 szt.), BAIC-a (26., 2697 szt.) oraz BYD-a (28., 2247 szt.).
W lipcu bieżącego roku najwięcej osób, zresztą już tradycyjnie, zarejestrowało samochody MG. Było ich 1358, co oznacza wzrost o 64% względem czerwca (828 szt.) i 105,1% względem tego samego miesiąca 2024 roku.
Druga Omoda znalazła 699 klientów, natomiast do TOP 3 po raz pierwszy awansował BYD, który obecnie rozbudowuje swoją polską ofertę. Poza tym Chińczycy nieco wcześniej pokazali najtańszego w gamie, elektrycznego Dolphina Surfa.
Ostatecznie na auta BYD-a skusiło się w lipcu 621 klientów. Za nim znalazł się BAIC (573 szt.) przed Jaecoo (471 szt.) oraz Leapmotorem (188 szt.). Łącznie w siódmym miesiącu 2025 roku na polskie drogi wyjechało 4139 aut z Chin, czyli o 36,5% więcej niż w czerwcu (3032 szt.).
TUTAJ przeczytasz test Jaecoo 7 PHEV.
Toyota nieustannie prowadzi
Niezmiennie nad Wisłą dominuje Toyota, która w końcu w lipcu przełamała spadki, jakie miała od początku roku. Samochody tej japońskiej marki rejestrowano 7848 razy, czyli o 7,2% więcej niż przed rokiem.
Drugie miejsce zajęła Skoda ze sprzedażą 5406 aut (+27,2%), przed Volkswagenem (3875 szt., +23,4%), Mercedesem (2819 szt., +5,6%), BMW (2808 szt., +20,6%) oraz Kią (2649 szt., -19,6%).
Nie licząc MG, największy wzrost sprzedaży w TOP 15 (+61,1%) w lipcu tego roku zaliczyła Dacia, która znalazła 2065 klientów. Największy spadek, bo o 27,5%, był z kolei „dziełem” Hyundaia – 2022 szt.
Od początku roku do końca lipca 2025 roku najwięcej samochodów sprzedała w Polsce Toyota – 53 194 szt. (-10,5%). Wyprzedziła ona Skodę (35 602 szt., +2,9%), Volkswagena (24 351 szt., +17,0%), Kię (18 817 szt., -3,3%) oraz BMW (17 683 szt., +10,4%).
TUTAJ przeczytasz test Toyota Camry HEV.
Volvo XC60 rządzi w premium
Wśród samochodowych wyborów Polaków na pierwszym miejscu wciąż znajduje się Toyota Corolla. Zaliczyła ona bardzo dobry lipiec, notując wzrost sprzedaży o 33,1% (2444 szt.). Jeszcze większy był udziałem drugiej Skody Octavii (+84,1%, 1972 szt.), ale największy – Nissana Qashqaia (+120%, 363 szt.).
Z kolei najmocniejszy spadek w TOP 15 zaliczyły Toyota Yaris (-30,6%, 945 szt.) oraz Hyundai Tucson (29,3%, 858 szt.). Trzeci stopień podium uzupełniła Toyota Yaris Cross (1440 szt., +32,5%).
Wśród modeli segmentu premium nieustannie rządzi Volvo XC60, na które w lipcu 2025 roku skusiło się 590 klientów, co oznacza wzrost rok do roku o 35,6%. Ten szwedzki SUV zajmuje obecnie 8. miejsce na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce, ze sprzedażą 5796 szt. (+45,5%) od początku roku.
W ostatnim miesiącu pod względem sprzedaży od początku roku, awans z 14. na 13. pozycję zaliczyła Skoda Kamiq. Za nią znalazła się Skoda Fabia, a na 15. miejscu – Nissan Qashqai. Tym samym z TOP 15 wypadły MG HS i Lexus NX.