15 października 2025

Sensacja z Włoch. Alfa Romeo Tonale w końcu jest taka, jaka powinna być od początku!

Nowa Alfa Romeo Tonale 2026

Alfa Romeo Tonale miała sprzedawać się, jak świeże bułeczki, lecz nigdy tak się nie stało. Być może zmieni to rozległa modernizacja, w wyniku której to włoskie auto tylko zyskało. Teraz ma bardziej atrakcyjny wygląd, lepiej wykończone wnętrze, czy odświeżone układy napędowe. Poza tym zapewnia lepsze prowadzenie niż wcześniej.

  • Alfa Romeo Tonale po 3 latach od debiutu została poddane obszernej modernizacji.
  • W jej ramach m.in. zmniejszono przednie i tylne zwisy nadwozia.
  • Podstawowy układ hybrydowy rozwija teraz 175 KM. Diesel wciąż w ofercie.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Podczas światowej premiery Tonale ówczesny szef włoskiej marki – Jean-Philippe Imparato – oświadczył, że za pomocą tego modelu Alfa Romeo zdecydowanie zwiększy swoją sprzedaż. W końcu należy on do najpopularniejszego obecnie w Europie segmentu. Czyli kompaktowych SUV-ów.

Tak się jednak nie stało. W ciągu trzech lat o debiutu na to włoskie auto skusiło się raptem 100 000 klientów na całym świecie. Z kolei w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaż Tonale w Europie spadła do zaledwie około 5000 szt.

Potrzebne było więc szybkie działanie. I właśnie widzimy jego efekty w postaci nowej Alfy Romeo Tonale 2026, która teraz mocno upodobniła się do Stelvio. I bardzo dobrze.

Atrakcyjniejszy wygląd

Nowa Alfa Romeo Tonale 2026 wraz z modernizacją z przodu zyskała inne Scudetto, inspirowane historycznymi modelami 33 Stradale i GT 2000. Ale najbardziej zauważalną zmianę stanowi przeniesienie tablicy rejestracyjnej z boku na środek, co jest spowodowane przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu.

Poza tym nowa Alfa Romeo Tonale 2026 w końcu pozbyła się wydatnych i karykaturalnie wyglądających sporych zwisów z przodu i z tyłu nadwozia. Do tego poszerzono rozstaw kół, dzięki czemu ten włoski SUV sprawia wrażenie bardziej atletycznego oraz pewniej „stąpającego” po drodze.

Wraz z modernizacją wprowadzono również nowe wzór felg aluminiowych 19- i 20-calowych, czarno-białe emblematy z przodu i z tyłu oraz logo Tonale utrzymane w czarnym kolorze w odmianach Veloce i Sport Speciale.

To jednak nie wszystko. Nowa Alfa Romeo Tonale 2026 teraz może być pomalowana łącznie ośmioma barwami, z czego trzy są zupełnie nowe. To brera red (czerwony), monza green (zielony) oraz ocra. Do tego dochodzi opcjonalny czarny dach (także z szyberdachem).

Szlify w kabinie nowej Alfy Romeo Tonale 2026

Kabina nowej Alfy Romeo Tonale 2026 również dojrzała. Tutaj pojawiły się takie nowe opcje, jak czerwona skóra z pikowaniem typu cannelloni oraz dwukolorowa Alcantara (czarno-biała).

Kontrastowe przeszycia obejmują deskę, panele drzwi i podłokietnik, a fotele – skórzane lub wykonane z Alcantary – mają regulację elektryczną (8-kierunkową z przodu), czteropoziomowe podparcie lędźwi, podgrzewanie i wentylację.

Podgrzewana są także kierownica i dysze spryskiwaczy. W miejsce klasycznej dźwigni automatu pojawił się z kolei nowy, obrotowy selektor biegów na przeprojektowanym tunelu środkowym. Jego wprowadzenie ma na celu poprawę obsługi i zyskanie dodatkowego miejsca do przechowywania.

Fanów Alfy Romeo z pewnością uspokoi fakt, że wielkie aluminiowe manetki przy kolumnie kierownicy pozostają na miejscu.

Lepsze prowadzenie

Nowa Alfa Romeo Tonale 2026 na drodze ma spisywać się jeszcze lepiej niż poprzednik. Według Włochów ten SUV obecnie wyróżnia się zbalansowanym podwoziem i „żywym” układem jezdnym.

Do tego zawieszenie ma sportową kalibrację, a przełożenie układu kierowniczego 13,6:1 pozostaje najbardziej bezpośrednie w segmencie. Przedstawiciele Alfy Romeo podkreślają, że poszerzony rozstaw kół przyczynia się do ograniczenia przechyłów nadwozia i podsterowności.

Silniki obecnie spełniają normę Euro 6E-bis, a odświeżone sterowanie hybrydą (Hybrid Control Processor) odpowiada za bardziej liniowe i płynne oddawania mocy. W rezultacie przechodzenie pomiędzy silnikami spalinowym a elektrycznym ma być praktycznie niewyczuwalne.

Wraz z modernizacją podstawowy benzynowy układ napędowy nowej Alfy Romeo Tonale 2026, czyli hybrydowy, zyskał dodatkowe 15 KM i teraz rozwija 175 KM. Nadal korzysta on z 1,5-litrowej jednostki benzynowej z turbosprężarką o zmiennej kierownicy łopatek oraz z silnika elektrycznego, zamontowanego w obudowie 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej.

W przypadku napędu plug-in, przekazującego moment obrotowy do kół obu osi (silnik elektryczny z tyłu), moc zmalała do 270 KM (-10 KM). Fanów silników wysokoprężnych z pewnością ucieszy dostępność 1,6-litrowego, 130-konnego turbodiesla, standardowo łączonego z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Nowa Alfa Romeo Tonale 2026: wersje wyposażenia

Nowa Alfa Romeo Tonale 2026 otrzymała również uproszczoną strukturę dotyczącą wyposażenia. Dostępne są trzy wersje. Czyli Tonale (podstawowa), Ti oraz Veloce. Poza tym wraz z debiutem odnowionej wcielenia tego SUV-a Włosi wprowadzają premierowy wariant Milano Cortina 2026.

Oto, co oferują poszczególne odmiany Tonale:

  • Tonale – światła LED z przodu i z tyłu z sygnaturą 3+3, 17-calowe felgi Aerodinamico, czarna tapicerka materiałowa Scuba, przeszycia Biscotto, skórzana kierownica, cyfrowe zegary 12,3”, infotainment 10,25”, bezkluczykowy dostęp, klimatyzacja dwustrefowa z AQS, lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, elektryczne lusterka zewnętrzne; w pakiecie bezpieczeństwa m.in. adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe, czujniki parkowania przód/tył z kamerą cofania, automatyczne hamowanie z rozpoznawaniem pieszych
  • Ti – z zewnątrz czarne, błyszczące obramowania szyb i emblemat na błotniku; w środku skórzane fotele (czerwone lub czarne) z 8-kierunkową elektryczną regulacją i podparciem lędźwi, podgrzewaniem oraz wentylacją, do tego podgrzewana kierownica i dysze spryskiwaczy oraz aluminiowe manetki
  • Veloce – nowe 19-calowe obręcze Stile, światła Full LED Matrix, czerwone zaciski Brembo, podwójne chromowane końcówki wydechu (Plug-In), czarny napis Tonale z tyłu, zawieszenie DSV

Edycję premierową Milano Cortina 2026 na zewnątrz wyróżniają srebrne akcenty progów i zderzaka tylnego, czarne zaciski Brembo oraz białe napisy Alfa Romeo. W kabinie pojawiły się fotele z czarno-białej Alcantary z białym stebnowaniem i oświetlenie nastrojowe z dedykowaną grafiką w kokpicie. Do wyboru: pełna paleta lakierów oraz czarny dach.

Ile kosztuje nowa Alfa Romeo Tonale 2026?

Na razie nie ma informacji na temat cen odnowionego Tonale. W Polsce za podstawowy wariant poprzedniego wcielenia tego auta trzeba zapłacić obecnie 174 100 zł. Tyle kosztuje 130-konny turbodiesel w wersji wyposażenia Sprint.

Najtańsza hybryda (160 KM) stanowi wydatek 182 100 zł, natomiast Plug-In (280 KM) – 237 000 zł.

Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026
Nowa Alfa Romeo Tonale 2026