6 października 2025

Europejskie bestsellery Dacii w nowej odsłonie. Rewolucja pod maskami Sandero, Stepwaya i Joggera

Nowa Dacia Sandero Stepway 2026

Dacia odświeżyła swoje trzy kluczowe modele – Sandero, Sandero Stepway i Joggera – wprowadzając szereg zmian, które mają umocnić ich pozycję na rynku. To nie tylko poprawiony wygląd, ulepszone multimedia, więcej systemów bezpieczeństwa, ale także prawdziwa rewolucja pod maską. Czyli nowe układ hybrydowy i napęd dwupaliwowy. Sprzedaż wystartuje jeszcze w tym roku.

  • Odświeżone Dacie z zewnątrz nie zmieniły się mocno.
  • Rumuni stawiają na poprawione wnętrza i nowe systemy multimedialne.
  • Najważniejszą nowością jest nowy napęd dwupaliwowy o mocy 120 KM.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Dacia Sandero, której ceny w Polsce startują z pułapu 61 300 zł, w 2024 roku zdominowała sprzedaż na europejskim rynku. Łącznie (razem ze Stepwayem) kupiono ją 268 101 razy, co oznacza wzrost o 14,3% względem 2023 roku.

Choć Jogger nie cieszy się równie dużą popularnością, także i to auto ma swoich zwolenników. W 2024 roku na Starym Kontynencie znalazł on ponad 96 440 klientów, którzy cenią go za możliwości transportowe oraz funkcjonalność.

Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): delikatne zmiany zewnętrzne

Oba modele oraz uterenowione Sandero, zwane Stepway, w wyniku modernizacji nie przeszły diametralnych zmian zewnętrznych. Zyskały przede wszystkim odświeżony przód z nową osłoną chłodnicy i LED-ami do jazdy dziennej w kształcie odwróconej litery T.

Tylne światła mają teraz „pikselowy” wzór. W Joggerze ich pionowa forma wizualnie poszerza samochód. W Stepwayu pojawiły się nowy matowoczarny pas między lampami oraz przeprojektowany zderzak, podkreślający jego terenowe ambicje.

Uterenowione Stepway i Jogger względem Sandero wyróżniają się elementami ochronnymi nadkoli i progów, wykonanymi z tworzywa Starkle. Ten autorski materiał Dacii zawiera 20% plastiku z recyklingu i w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia. Co ciekawe, nie jest on lakierowany. Dzięki temu jego ślad węglowy okazuje się niższy, a rysy – mniej widoczne.

Wśród kolejnych nowości należy wymienić obręcze aluminiowe o innych wzorach niż dotychczas oraz dwa nowe lakiery. To bursztynowy Amber Yellow i piaskowy Sandstone. Ponadto standardowo w każdej odświeżonej Dacii pojawiła się antena w kształcie płetwy, malowana w kolorze nadwozia.

Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): odświeżone kabiny

We wnętrzu swoich bestsellerów Dacia położyła nacisk na prostotę, a także na trwałe materiały. Nowy element stylistyczny w nawiewach nawiązują kształtem do odwróconego T z reflektorów, tworząc spójną całość.

Pojawiły się również przyjemne w dotyku tkaniny o zwiększonej odporności na zużycie: czarne w Joggerze i Sandero oraz jasnoniebieskie w Stepwayu. Jogger w wersji Journey wyróżnia się niebieską tapicerką, a topowa odmiana Extreme zachowuje znane, zmywalne obicia MicroCloud TEP w kolorach zieleni i czerni. Nowa kierownica ma lepiej leżeć w dłoniach. Z kolei w odmianie Hybrid 155 pojawił się inny niż dotychczas wybierak przekładni.

System multimedialny zyskał 10-calowy ekran HD, połączony z nawigacją online, znany m.im. z Bigstera. Zmodernizowano także cyfrowy 7-calowy zestaw wskaźników, a na konsoli środkowej nowych Dacii zadebiutowała bezprzewodowa ładowarka.

Jak przystało na markę, która stawia na funkcjonalność, Rumunii nie zapomnieli o drobiazgach. Nowe Dacie Sandero, Stepway i Jogger wyposażono w system YouClip – prosty mechanizm mocowania akcesoriów w kluczowych miejscach wnętrza. Pozwala on na wpięcie np. uchwytu na tablet, torby na zakupy, pokrowiec na okulary czy wieszak na kurtkę. Jogger otrzymał dodatkowy punkt mocowania w bagażniku.

Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): nowa hybryda

Najważniejszą nowość stanowi jednak hybrydowy napęd o mocy 155 KM, znany już z Bigstera. W Joggerze zastąpił on dotychczasowy układ Hybrid 140, a w Sandero Stepway pojawi się w czwartym kwartale 2026 roku.

Zespół napędowy łączy 1,8-litrową jednostkę benzynową (109 KM) z dwoma silnikami elektrycznymi, z których trakcyjny wytwarza 50 KM. Do kompletu ma baterią o pojemności 1,4 kWh (230 V) oraz automatyczną przekładnią kłową. Dysponuje ona czterema przełożeniami dla jednostki spalinowej i dwoma dla elektrycznej.

Rumuni zapewniają, że w stosunku do poprzednio stosowanego układu hybrydowego zużycie paliwa jest niższe o 10% (4,7-4,8 l/100 km w Hybrid 140). W mieście Jogger może poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym nawet przez 80% czasu. Co więcej, każde ruszenie z miejsca odbywa się bez użycia silnika spalinowego.

Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): zupełnie nowy silnik na LPG

Sandero, Stepway i Jogger otrzymały również nowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1.2, zasilany dwupaliwowo. Wytwarza on 120 KM (100 KM w poprzedniej jednostce) i do pary ma 6-biegową przekładnię ręczną lub automatyczną.

„Płynna, responsywna 6-biegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest dostępna we wszystkich modelach jako alternatywa dla 6-biegowej manualnej skrzyni biegów” – informuje producent.

Aby klienci mogli jeszcze dłużej cieszyć się zaletami LPG, Dacia zwiększyła pojemność zbiorników na gaz:

  • 49,6 l zamiast 40 l w modelach Sandero, Stepway
  • 48,8 l zamiast 40 l w modelu Jogger

W rezultacie zasięg w trybie LPG wzrósł o 20%. Całkowity zasięg (LPG + benzyna) wynosi 1590 km dla Sandero oraz 1480 km dla Stepwaya i Joggera. Duster jest również oferowany z nowym układem napędowym, który zastępuje Eco-G 100. Stepway i Jogger nadal są dostępne ze 110-konnym silnikiem TCe 110.

Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): więcej wyposażenia

W gamie Dacii Sandero, Stepway i Jogger debiutuje bezprzewodowa ładowarka do smartfona. Jest ona standardowo w Joggerze w odmianie Extreme, a w pozostałych autach występuje jako opcja. Nowe systemy wspomagania kierowcy obejmują m.in.:

  • automatyczne światła drogowe – samoczynnie przełączają między długimi a krótkimi, reagując na pojazdy nadjeżdżające
  • zestaw kamer 360° – ułatwiają manewrowanie w ciasnych miejscach, pokazując widok z lotu ptaka
  • składane elektrycznie lusterka – zabezpieczają przed przypadkowym uszkodzeniem przy parkowaniu

Wszystkie modele otrzymały ponadto systemy bezpieczeństwa, zgodne z najnowszymi normami europejskimi. To automatyczne hamowanie awaryjne (z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów) oraz system monitorowania uwagi kierowcy.

Dodatkowo Dacia wprowadziła przycisk My Safety, który jednym dotknięciem przywraca ulubione ustawienia systemów systemów wsparcia.

Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): kiedy na rynku, jakie ceny?

Nowe Dacie Sandero, Stepway i Jogger pojawią się w Polsce jeszcze w listopadzie bieżącego roku. Ceny tych aut poznamy bliżej daty ich debiutu.

Obecnie za Sandero trzeba zapłacić od 61 300 zł. Stepwaya wyceniono na 69 000 zł, a Joggera – na 73 900 zł.

Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Sandero Stepway 2026
Nowa Dacia Jogger 2026
Nowa Dacia Jogger 2026
Nowa Dacia Jogger 2026
Nowa Dacia Jogger 2026
Nowa Dacia Jogger 2026
Nowa Dacia Jogger 2026
Nowa Dacia Jogger 2026
Nowa Dacia Jogger 2026
Nowa Dacia Jogger 2026
Nowa Dacia Jogger 2026