Europejskie bestsellery Dacii w nowej odsłonie. Rewolucja pod maskami Sandero, Stepwaya i Joggera

Dacia odświeżyła swoje trzy kluczowe modele – Sandero, Sandero Stepway i Joggera – wprowadzając szereg zmian, które mają umocnić ich pozycję na rynku. To nie tylko poprawiony wygląd, ulepszone multimedia, więcej systemów bezpieczeństwa, ale także prawdziwa rewolucja pod maską. Czyli nowe układ hybrydowy i napęd dwupaliwowy. Sprzedaż wystartuje jeszcze w tym roku.
- Odświeżone Dacie z zewnątrz nie zmieniły się mocno.
- Rumuni stawiają na poprawione wnętrza i nowe systemy multimedialne.
- Najważniejszą nowością jest nowy napęd dwupaliwowy o mocy 120 KM.
Dacia Sandero, której ceny w Polsce startują z pułapu 61 300 zł, w 2024 roku zdominowała sprzedaż na europejskim rynku. Łącznie (razem ze Stepwayem) kupiono ją 268 101 razy, co oznacza wzrost o 14,3% względem 2023 roku.
Choć Jogger nie cieszy się równie dużą popularnością, także i to auto ma swoich zwolenników. W 2024 roku na Starym Kontynencie znalazł on ponad 96 440 klientów, którzy cenią go za możliwości transportowe oraz funkcjonalność.
Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): delikatne zmiany zewnętrzne
Oba modele oraz uterenowione Sandero, zwane Stepway, w wyniku modernizacji nie przeszły diametralnych zmian zewnętrznych. Zyskały przede wszystkim odświeżony przód z nową osłoną chłodnicy i LED-ami do jazdy dziennej w kształcie odwróconej litery T.
Tylne światła mają teraz „pikselowy” wzór. W Joggerze ich pionowa forma wizualnie poszerza samochód. W Stepwayu pojawiły się nowy matowoczarny pas między lampami oraz przeprojektowany zderzak, podkreślający jego terenowe ambicje.
Uterenowione Stepway i Jogger względem Sandero wyróżniają się elementami ochronnymi nadkoli i progów, wykonanymi z tworzywa Starkle. Ten autorski materiał Dacii zawiera 20% plastiku z recyklingu i w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia. Co ciekawe, nie jest on lakierowany. Dzięki temu jego ślad węglowy okazuje się niższy, a rysy – mniej widoczne.
Wśród kolejnych nowości należy wymienić obręcze aluminiowe o innych wzorach niż dotychczas oraz dwa nowe lakiery. To bursztynowy Amber Yellow i piaskowy Sandstone. Ponadto standardowo w każdej odświeżonej Dacii pojawiła się antena w kształcie płetwy, malowana w kolorze nadwozia.
Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): odświeżone kabiny
We wnętrzu swoich bestsellerów Dacia położyła nacisk na prostotę, a także na trwałe materiały. Nowy element stylistyczny w nawiewach nawiązują kształtem do odwróconego T z reflektorów, tworząc spójną całość.
Pojawiły się również przyjemne w dotyku tkaniny o zwiększonej odporności na zużycie: czarne w Joggerze i Sandero oraz jasnoniebieskie w Stepwayu. Jogger w wersji Journey wyróżnia się niebieską tapicerką, a topowa odmiana Extreme zachowuje znane, zmywalne obicia MicroCloud TEP w kolorach zieleni i czerni. Nowa kierownica ma lepiej leżeć w dłoniach. Z kolei w odmianie Hybrid 155 pojawił się inny niż dotychczas wybierak przekładni.
System multimedialny zyskał 10-calowy ekran HD, połączony z nawigacją online, znany m.im. z Bigstera. Zmodernizowano także cyfrowy 7-calowy zestaw wskaźników, a na konsoli środkowej nowych Dacii zadebiutowała bezprzewodowa ładowarka.
Jak przystało na markę, która stawia na funkcjonalność, Rumunii nie zapomnieli o drobiazgach. Nowe Dacie Sandero, Stepway i Jogger wyposażono w system YouClip – prosty mechanizm mocowania akcesoriów w kluczowych miejscach wnętrza. Pozwala on na wpięcie np. uchwytu na tablet, torby na zakupy, pokrowiec na okulary czy wieszak na kurtkę. Jogger otrzymał dodatkowy punkt mocowania w bagażniku.
Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): nowa hybryda
Najważniejszą nowość stanowi jednak hybrydowy napęd o mocy 155 KM, znany już z Bigstera. W Joggerze zastąpił on dotychczasowy układ Hybrid 140, a w Sandero Stepway pojawi się w czwartym kwartale 2026 roku.
Zespół napędowy łączy 1,8-litrową jednostkę benzynową (109 KM) z dwoma silnikami elektrycznymi, z których trakcyjny wytwarza 50 KM. Do kompletu ma baterią o pojemności 1,4 kWh (230 V) oraz automatyczną przekładnią kłową. Dysponuje ona czterema przełożeniami dla jednostki spalinowej i dwoma dla elektrycznej.
Rumuni zapewniają, że w stosunku do poprzednio stosowanego układu hybrydowego zużycie paliwa jest niższe o 10% (4,7-4,8 l/100 km w Hybrid 140). W mieście Jogger może poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym nawet przez 80% czasu. Co więcej, każde ruszenie z miejsca odbywa się bez użycia silnika spalinowego.
Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): zupełnie nowy silnik na LPG
Sandero, Stepway i Jogger otrzymały również nowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1.2, zasilany dwupaliwowo. Wytwarza on 120 KM (100 KM w poprzedniej jednostce) i do pary ma 6-biegową przekładnię ręczną lub automatyczną.
„Płynna, responsywna 6-biegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest dostępna we wszystkich modelach jako alternatywa dla 6-biegowej manualnej skrzyni biegów” – informuje producent.
Aby klienci mogli jeszcze dłużej cieszyć się zaletami LPG, Dacia zwiększyła pojemność zbiorników na gaz:
- 49,6 l zamiast 40 l w modelach Sandero, Stepway
- 48,8 l zamiast 40 l w modelu Jogger
W rezultacie zasięg w trybie LPG wzrósł o 20%. Całkowity zasięg (LPG + benzyna) wynosi 1590 km dla Sandero oraz 1480 km dla Stepwaya i Joggera. Duster jest również oferowany z nowym układem napędowym, który zastępuje Eco-G 100. Stepway i Jogger nadal są dostępne ze 110-konnym silnikiem TCe 110.
Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): więcej wyposażenia
W gamie Dacii Sandero, Stepway i Jogger debiutuje bezprzewodowa ładowarka do smartfona. Jest ona standardowo w Joggerze w odmianie Extreme, a w pozostałych autach występuje jako opcja. Nowe systemy wspomagania kierowcy obejmują m.in.:
- automatyczne światła drogowe – samoczynnie przełączają między długimi a krótkimi, reagując na pojazdy nadjeżdżające
- zestaw kamer 360° – ułatwiają manewrowanie w ciasnych miejscach, pokazując widok z lotu ptaka
- składane elektrycznie lusterka – zabezpieczają przed przypadkowym uszkodzeniem przy parkowaniu
Wszystkie modele otrzymały ponadto systemy bezpieczeństwa, zgodne z najnowszymi normami europejskimi. To automatyczne hamowanie awaryjne (z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów) oraz system monitorowania uwagi kierowcy.
Dodatkowo Dacia wprowadziła przycisk My Safety, który jednym dotknięciem przywraca ulubione ustawienia systemów systemów wsparcia.
Nowa Dacia Sandero (Stepway i Jogger): kiedy na rynku, jakie ceny?
Nowe Dacie Sandero, Stepway i Jogger pojawią się w Polsce jeszcze w listopadzie bieżącego roku. Ceny tych aut poznamy bliżej daty ich debiutu.
Obecnie za Sandero trzeba zapłacić od 61 300 zł. Stepwaya wyceniono na 69 000 zł, a Joggera – na 73 900 zł.


































