20 września 2025

Do tych samochodów możesz zamówić instalację LPG w salonie i zachować fabryczną gwarancję

Samochody z LPG wciąż brylują na rynku pod względem kosztów eksploatacji. O ile niektórzy producenci do swoich wybranych modeli oferują fabryczne instalacje na gaz, inni pozwalają ja zamontować u autoryzowanych dealerów. Oto przegląd takich ofert.

  • Te marki oferują możliwość montażu instalacji LPG u dealera.
  • Przegląd producentów zapewniających taką możliwość.
  • Wśród nich jest również chiński BAIC.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

W czasach, gdy każdy przejechany kilometr potrafi znacząco obciążyć domowy budżet, zakup auta z instalacją LPG może być strzałem w dziesiątkę. Nowy samochód zasilany gazem? Kilka marek oferuje montaż instalacji u dealerów bez wpływu (choć nie zawsze) na gwarancję producenta. Przyjrzyjmy się tym ofertom.

Ceny gazu LPG są ostatnio wyjątkowo dobre – tak tanio nie było od 2021 roku. Oznacza to, że jest to doskonały czas na rozejrzenie się za samochodem z instalacją gazową.

Pokazywaliśmy tanie używane auta z LPG, pojawił się także przegląd pojazdów z fabryczną instalacją (montowaną przez fabrykę i „wgraną” w oryginalne oprogramowanie oraz oprzyrządowanie silnika). Takie samochody oferuje alians Mitsubishi-Renault-Nissan.

Ale rynek nie ogranicza się do modeli z tej grupy. Czasami LPG może być zakładane przez salon. Montaż odbywa się w ASO przed odbiorem nowego auta i w takim przypadku gwarancja producenta pozostaje nienaruszona. Pewien wyjątek stanowi tutaj jednak Skoda. Gdzie można skorzystać z takiej opcji?

KGM, niegdyś SsangYong

Koreańska marka ma w ofercie cztery modele osobowe z silnikami spalinowymi. Wszystkie wprawia w ruch ten sam turbodoładowany silnik o pojemności 1.5, wytwarzający 163 KM i przenoszący moment obrotowy na przednie koła (skrzynia ręczna). Wydawać by się mogło, że w takim razie każdy z nich może zostać doposażony przez ASO w instalację gazową. Z jakiegoś powodu tak nie jest. Konfigurator na stronie producenta przewiduje tę możliwość wyłącznie dla dwóch modeli.

Tańszy i mniejszy jest Tivoli. Podstawowy Joy kosztuje 89 900 zł za wersję z napędem na przód i z manualną przekładnią. Do tego należy doliczyć 6500 zł za instalację LPG. Taki samochód ma seryjnie cyfrowe zegary, 9-calowy ekran centralny z nawigacją i replikacją smartfona, aluminiowe felgi, manualną klimatyzację oraz pełen pakiet systemów ADAS.

W gaz można wyposażyć także Korrando. Wersja Joy kosztuje 108 490 zł. Także w tym przypadku do tej kwoty należy doliczyć 6500 zł za instalację LPG. Wyposażenie jest bardzo podobne jak u Tivoli, lecz tutaj producent wspomina jeszcze o LED-owych lampach do jazdy dziennej.

Istotne jest, że w przypadku modeli KGM można wybrać auto z automatyczną przekładnią i LPG, co w innych markach jest bardzo rzadkie.

Skoda, simply LPG

Czeska Skoda również proponuje instalacje gazowe. Wzmianka na ten temat występuje w fabrycznych cennikach. Znajduje się tam jednak jedynie enigmatyczne stwierdzenie: „Instalacja LPG Landi RENZO zaprojektowana dla wybranych silników TSI. O szczegóły zapytaj sprzedawcę”. Taki zapis widnieje w cennikach modeli Kamiq, Scala oraz Fabia. Niestety, próżno szukać go w plikach dotyczących cen Karoqa czy Octavii, a szkoda.

Skontaktowaliśmy się z działem handlowym jednego z salonów. Z informacji przekazanych telefonicznie wynika, że instalacja gazowa może zostać zamontowana w ASO do samochodów z silnikami 1.0.

W przypadku Fabii są to jednostki MPI (najtańszy model Essence kosztuje od 71 450 zł) oraz TSI. Pozostałe dwa modele występują tylko z drugim typem jednostek napędowych, a ich cenniki rozpoczynają kwoty 85 700 zł w przypadku Scali 1.0 95 KM Essence oraz 85 900 zł za Kamiqa z identycznymi silnikiem i wyposażeniem.

Sama Instalacja ma dwie różne ceny. Do silników MPI kosztuje 4700 zł. Z kolei wariant do silnika TSI to koszt 5500 zł. Montaż jest możliwy do każdej wersji wyposażenia, gdzie pod maską jest silnik 1.0. To oznacza, że oferta Skody jest w pewnym sensie wyjątkowa. Mianowicie Kamiq oraz Scala z jednostką 1.0 TSI o mocy 115 KM mają 7-biegową przekładnię DSG. Automat to rzadkość w ofercie modelowej nowych aut na gaz.

Co istotne, w przypadku aut z LPG auta nie są objęte trzyletnią gwarancją producenta (z limitem 60 tys. km). Klientom pozostaje bowiem tylko dwuletnia gwarancja.

Hyundai z LPG

Kolejna koreańska marka, która pozwala na instalację LPG. W cennikach modeli i10, i20 oraz Bayon jest wzmianka, że dla silników oznaczonych specjalnym logo dostępna jest instalacja LPG w cenie 6739 zł. Kosztuje ona tyle samo, niezależnie od modelu. W przypadku wszystkich samochodów jej montaż jest możliwy tylko i wyłącznie do modeli wyposażonych w jednostkę napędową 1.2 MPI o mocy 79 KM, sparowaną z manualną przekładnią o pięciu biegach.

I tak, w przypadku i10 można wybrać spośród kilku wersji wyposażenia. Najtańsza jest Modern za 73 800 zł (elektryczne szyby tylne, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka boczne, felgi aluminiowe 15-calowe oraz bardziej dopracowane wykończenie zewnętrzne, w tym lusterka i klamki w kolorze nadwozia).

Kompletnie wyposażony Smart kosztuje 82 300 zł. Auto ma system bezkluczykowego dostępu, elektrycznie składane lusterka, przyciemniane szyby, chromowane detale (np. klamki), a także lepszy system multimedialny, większe, 16-calowe felgi aluminiowe oraz tylne światła LED.

Sportowo wyglądający N-Line to wydatek 83 300 zł (to zasadniczo Smart z bajerami N-Line). Do każdej z tych cen należy doliczyć wspomniane 6739 zł.

Nie tylko i10. Oferta przewiduje także modele i20 oraz Bayon

W przypadku i20 silnik 1.2 MPI jest podstawowym i dlatego bazowe Pure może mieć LPG. Taki samochód kosztuje obecnie 79 600 zł i seryjnie ma stalowe felgi 15-calowe z kołpakami, halogenowe reflektory, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, manualną klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb przednich, fotel kierowcy z regulacją wysokości, system multimedialny z radiem RDS i DAB, złączem USB i Bluetooth oraz komputer pokładowy z podstawowym wyświetlaczem.

Można także zdecydować się na lepiej wyposażonego N-Line'a za 86 600 zł. Samochód cechuje się 17-calowymi felgami aluminiowymi, reflektorami LED oraz tylnymi światłami LED o ciemniejszym wypełnieniu, chromowanymi końcówkami rur wydechowych, czy czerwonymi akcentami stylistycznymi i sportowymi fotelami z logo N i czerwonymi przeszyciami.

Bardzo podobnie wyceniony jest Bayon. Miejski crossover z silnikiem 1.2 l kosztuje 78 900 zł w wersji Pure. Pośredni poziom Modern to wydatek 80 900 zł (16-calowe felgi aluminiowe, lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane, szyby sterowane elektrycznie z przodu i z tyłu, port USB w konsoli centralnej, tylne czujniki parkowania), a za kompletnie wyposażonego Smarta należy zapłacić 86 900 zł. Ten model ma dodatkowo system audio z sześcioma głośnikami, reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, przyciemniane szyby tylne i podgrzewaną kierownicę oraz podgrzewane przednie fotele.

BAIC, chińska alternatywa

W przypadku chińskiej marki BAIC instalację LPG można zamówić bezpośrednio u autoryzowanego dealera.

Najmniejszy BAIC 3 Luxury (jedyna dostępna wersja, kompletnie wyposażona) z silnikiem 1.5T/136 KM kosztuje od 84 900 zł. Dopłata do LPG wynosi 4228 zł, do tego trzeba doliczyć koszt montażu instalacji. Średni BAIC 5 z silnikiem 1.5T/177 KM rusza od 99 900 zł. Dopłata do LPG (zbiornik 53 l) to 4599 zł, ale ta cena nie uwzględnia montażu.

W ofercie dostępny jest także największy SUV, czyli BAIC 7 z silnikiem 1.5T/177 KM, który kosztuje od 164 900 zł. Dopłata do LPG wynosi także 4599 zł (zbiornik 52,5 l), ale i w tym przypadku cena nie uwzględnia montażu.

W przypadku marki BAIC koszty montażu należy ustalić indywidualnie z dealerem. Co istotne, w ramach promocji instalację gazową w wybranych punktach sprzedaży można nabyć w kwocie zaledwie 1 zł.