15 września 2025

Teraz jest czas, żeby kupować te modele. Oto nowe samochody z fabryczną instalacją LPG

LPG przycisk

Ceny LPG są aktualnie niskie. Czy można kupić auto z fabryczną instalacją? Owszem – sprawdziliśmy aktualną polską ofertę.

  • Aktualnie niskie ceny LPG, oscylujące wokół 2,5 zł/l, tworzą doskonały moment na zakup nowego samochodu z fabryczną instalacją gazową.
  • Rynek aut z fabrycznym LPG w Polsce jest zdominowany przez marki aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, takie jak Dacia, Renault i Mitsubishi.
  • Oferta obejmuje modele różnych segmentów – od miejskich hatchbacków po rodzinne crossovery – w cenach od 66 600 zł do ponad 100 000 zł.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Ceny gazu LPG na polskim rynku są aktualnie niskie – można nawet pokusić się o stwierdzenie, że bardzo niskie. Zasadniczo oscylują wokół kwoty 2,5 zł za litr, co jest wartością, z którą ostatnio mieliśmy do czynienia podczas pandemicznej nadpodaży w 2021 roku.

W związku z tym aktualnie jest doskonały czas, aby rozejrzeć się za samochodem wyposażonym w taką instalację. Pisaliśmy już o autach z LPG za 10 tys. zł, co należy uznać za najtańszy próg wejścia w tego typu pojazd (jeżeli aktualnie posiadany samochód nie nadaje się do konwersji). Tym razem skupiamy się na samochodach nowych.

W skali pełnej oferty polskiego rynku motoryzacyjnego zjawisko instalacji LPG w nowym aucie nie jest czymś popularnym. To nie zmienia faktu, że takie samochody są dostępne. Wśród nich należy wyodrębnić dwa typy:

W przypadku tych pierwszych rynek jest zdominowany przez marki aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Oto lista modeli opuszczających fabrykę z zainstalowaną instalacją LPG – wszystkie mają ręczne przekładnie:

Dacia Sandero Expression Eco-G 100 – 66 600 zł

Za niewiele ponad 65 tys. zł można nabyć hatchbacka z silnikiem Eco-G 100 oraz wyposażeniem Expression. Samochód ma pod maską 3-cylindrowy silnik 1.0 z turbodoładowaniem, generujący 100 KM i zasilany benzyną oraz gazem. Zbiornik Pb ma 50 l pojemności, a LPG – 40 l. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Prędkość maksymalna to 174 km/h na benzynie oraz 177 km/h na LPG.

Pojazd zaopatrzono m.in. w światła automatyczne, wycieraczki automatyczne, światła LED, klimatyzację manualną oraz 8-calowy system multimedialny z replikacją smartfona. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest kompletne.

Dacia Sandero Stepway Essential Eco-G 100 – 70 300 zł

Za ok. 70 tys. zł można kupić Sandero Stepway Essential Eco-G 100. Pod jej maską pracuje ten sam silnik, co w zwykłym Sandero, ale Stepway rozpędza się szybciej od 0 do 100 km/h. Sprint zajmuje mu 11,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 172 km/h na benzynie i 177 km/h na LPG.

Essential to absolutnie bazowa wersja wyposażenia, ale trzeba zaznaczyć, że obejmuje ono klimatyzację manualną. Z największych niedogodności warto wymienić brak ekranu centralnego oraz szyby tylne otwierane ręcznie. Sugeruje się rozważyć dopłatę do odmiany Expression za 73 700 zł.

Dacia Jogger 7-os Essential Eco-G 100 – 78 400 zł

Jogger ma pod maską silnik Eco-G 100, czyli ten sam 3-cylindrowiec o pojemności 1.0, który pracuje w obu odmianach Sandero oraz w Dusterze. Tutaj 100 KM wystarcza, żeby przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 13,0–13,2 s. Prędkości maksymalne są dwie, w zależności od używanego paliwa – 172 oraz 177 km/h.

Joggera Essential Eco-G można także kupić za 73 900 zł w wersji 5-osobowej, ale celowo na liście znalazła się odmiana 7-osobowa. Możliwość transportu dodatkowych pasażerów to najważniejszy wyróżnik Joggera na tle pozostałych aut. W tym przypadku także warto rozważyć dopłatę do odmiany Expression ze względu na brak m.in. ekranu multimedialnego czy elektrycznie regulowanych szyb z tyłu.

Dacia Duster Essential Eco-G 100 – 82 000 zł

Ta sama jednostka napędowa i te same cechy szczególne wersji Essential. Dustera wyróżniają wyższa pozycja za kierownicą, większy prześwit oraz doskonałe utrzymanie wartości. Poza tym ten rumuński SUV ma butlę LPG o pojemności aż 51 l. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 14 s w przypadku zasilania benzyną oraz 13,2 s w przypadku LPG. Prędkość maksymalna to, analogicznie, 163 oraz 168 km/h.

W przypadku Dustera odmiana Essential cechuje się bardzo okrojonym wyposażeniem. Samochód nie ma nawet kołpaków do stalowych felg. Brakuje także ekranu centralnego. Warto rozważyć dopłatę do odmiany Expression, którą wyceniono na 90 000 zł.

Dacia Bigster Essential mild hybrid-G – 101 400 zł

Największa i najnowsza Dacia jako jedyna ma inny silnik z instalacją LPG. To trzycylindrowa jednostka 1.2 z układem mild hybrid. Wytwarza ona 140 KM, a auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10 s i może rozpędzić się do 180 km/h.

Wyposażenie wersji Essential w przypadku Bigstera jest bardziej kompletne niż w mniejszych modelach. Auto ma ekran centralny o przekątnej 7", elektryczne szyby we wszystkich drzwiach oraz klimatyzację manualną. Są nawet felgi aluminiowe. Nie oznacza to jednak, że tak skonfigurowany samochód można uznać za kompletnie wyposażony. Warto zapoznać się z pełną ofertą, żeby wybrać optymalną dla siebie wersję.

Renault Clio Generation Eco-G 100 – 85 800 zł

Renault Clio piątej generacji zostanie niedługo zamienione przez pojazd szóstej generacji, zaprezentowany podczas niedawnych targów IAA 2025 w Monachium. Aktualnie Clio występuje tylko w jednej wersji wyposażenia Generation. Model z silnikiem Eco-G 100 kosztuje 85 800 zł. To kompletnie wyposażone auto z ogrzewaniem foteli i kierownicy, systemem hands free, klimatyzacją automatyczną oraz oświetleniem LED.

Clio ma ten sam 1-litrowy silnik, co Dacia, ale mniejsze baki. Do małego Renault wlejemy tylko 39 l benzyny oraz 32 l LPG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,5 s (11,8 s na LPG), a prędkość maksymalna to 180 km/h.

Mitsubishi Colt Invite – 83 990 zł

Dla osób rozważających zakup Clio warto wspomnieć, że Mitsubishi ma w swojej ofercie jego bliźniaka – model Colt. On także ma silnik 1.0 z instalacją LPG oraz prawie identyczne dane techniczne. Colt teoretycznie kosztuje 90 990 zł za wersję Invite, ale producent oferuje rabaty.

Egzemplarze wyprodukowane w 2024 roku są wycenione na 77 990 zł. Taki samochód ma dobre wyposażenie, w tym ekran centralny (7-calowy), klimatyzację automatyczną oraz system bezkluczykowy. Jest nawet bezprzewodowa (indukcyjna) ładowarka do smartfona.

Renault Captur Evolution Eco-G 100 – 90 900 zł

Miejski crossover Captur to kolejny model z silnikiem 1.0 o mocy 100 KM. Auto ma 48-litrowy bak na benzynę oraz 40-litrową butlę na LPG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 13 s, a prędkość maksymalna to 173 km/h.

Evolution to podstawowa wersja wyposażenia, ale zasadniczo jej kompletacja odpowiada poziomowi Expression z Dacii. W cenie 90 900 zł warto wziąć pod uwagę Captura jako alternatywę dla Dustera Expression za równe 90 tys. zł.

Mitsubishi ASX Inform LPG – 98 990 zł

Mitsubishi ASX to konstrukcyjny bliźniak Renault Captura. W cenniku są cztery wersje wyposażenia, ale tylko podstawowa Inform ma silnik 1.0 z LPG. To jednostka dobrze znana z większości opisanych powyżej modeli (za wyjątkiem Bigstera).

Mitsubishi, choć w bazowej wersji, ma ponad 10-calowy wyświetlacz centralny z replikacją smartfona oraz manualną klimatyzację. Co ciekawe, ASX dysponuje 39-litrowym zbiornikiem na benzynę, a butla LPG pomieści 32 l gazu. To wartości zdecydowanie mniejsze niż w przypadku Captura. Osiągi są identyczne jak w tym ostatnim.

LPG nie tylko fabryczne

Na rynku są także inne, nowe samochody z instalacją LPG, ale nie jest to montaż fabryczny, a dealerski, tzw. „0 km”. Takie samochody można nabyć w salonach marek Skoda, Kia, Hyundai czy BAIC. Różnica pomiędzy nimi nie ogranicza się wyłącznie do miejsca montażu.

Warto wspomnieć, że fabryczne LPG jest obsługiwane przy wykorzystaniu ECU silnika i wykorzystuje pokładowe instrumenty do komunikacji z kierowcą.