Toyota Aygo X przeszła rewolucję. Zyskała napęd hybrydowy i zupełnie nowy przód
Najmniejszy i najtańszy model w europejskiej gamie Toyoty mocno się zmienił. Urósł o niemal 8 cm, otrzymał lepsze wyciszenie niż do tej pory, nowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy, a także zupełnie nową, usportowioną wersję. Ale najważniejsza zmiana dotyczy układu napędowego – pożegnano silnik 1.0, powitano hybrydę. Oto Aygo X Hybrid.
- Toyota Aygo zyskała napęd hybrydowy.
- Przy okazji to japońskie auto przeszło modernizację.
- W sprzedaży – pod koniec 2025 roku.
W przeciwieństwie do wielu innych wytwórców, Toyota nie opuściła segmentu A. Zamiast tego wprowadziła do niego niewielkie auto uterenowione. I właśnie to stoi za sukcesem Aygo X, pokazanego w 2022 roku i wytwarzanego w fabryce w czeskiej Kolinie. Od tamtej pory do dnia dzisiejszego na to auto skusiło się ponad 287 000 europejskich klientów.
Ale teraz najmniejszy model Japończyków na Starym Kontynencie zyskuje kolejny atut. To napęd hybrydowy, znany z popularnego u nas Yarisa. Jego zastosowanie stanowi odpowiedź Toyoty na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, wprowadzane przez Unię Europejską.
W ten sposób Toyota Aygo X Hybrid staje się pierwszą pełną hybrydą segmentu A.
Więcej centymetrów
O ile dotychczasowa Toyota Aygo X mierzyła równe 370 cm długości, o tyle nowy model dość wyraźnie urósł. Przybyło mu dokładnie 7,6 cm, co wynika ze zmian mających na celu zmieszczenie układ hybrydowego pod krótką maskę tego auta.
Japończycy są dumni, że udało się im utrzymać taki sam rozstaw osi jak dotychczas (243 cm) oraz identyczną pojemność bagażnika. Nadal mierzy on 231-829 l, w czym zasługa zastosowania dwóch, a nie jednego stosu akumulatorów.
Umieszczono je wzdłuż tylnej części podłogi Toyoty Aygo X Hybrid. Z kolei bateria pomocnicza znalazła się pod podłogą bagażnika. Nowa maska, osłona pod silnikiem oraz deska rozdzielcza zyskały lepszą izolację akustyczną niż dotychczas.
W droższych odmianach tego crossovera wprowadzono również grubsze szyby oraz dodatkowe maty akustyczne. Nadal zachwyca zwrotność Aygo X, wyrażana 9,4-metrową średnicą zawracania.
TUTAJ przeczytasz test Toyoty Camry Hybrid.
Toyota Aygo X Hybrid: przeprojektowany przód
Z przodu Toyota Aygo X Hybrid wyróżnia się teraz przede wszystkim nowymi, większymi reflektorami oraz wygładzonymi zderzakiem i osłoną chłodnicy. Dodatkowo boczne kierunkowskazy przeniesiono z błotników na osłony lusterek. Czarne wykończenie nadkoli skrywa 17- lub 18-calowe obręcze z lekkich stopów.
„Opcjonalne dwukolorowe malowanie nadwozia z kontrastującym czarnym dachem i progami wzmacnia efekt wizualny. Nowe wersje kolorystyczne czerpią inspirację z koncepcji mellow spice – do wyboru dostępne będą odcienie cinnamon, jasmine, tarragon i lavandula” – informuje japoński producent.
Tak jak do tej pory, pozycja za kierownicą Toyotą Aygo X Hybrid jest wyższa niż w standardowych modelach osobowych. Najważniejsza zmiana w kokpicie względem ustępującego modelu dotyczy wprowadzenia większego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego.
Cyfrowe zegary mają przekątną 7 cali, a panel sterowania klimatyzacją, elektroniczny hamulec postojowy i dwa porty USB-C są dostępne w standardzie. Wyższe wersje wyposażenia oferują m.in. bezprzewodową ładowarkę, cyfrowy kluczyk, elektrycznie składane lusterka i system oczyszczania powietrza.
Układ napędowy z Toyoty Yaris
Pod maską Toyota Aygo X przeszła prawdziwą rewolucję. Znany z Yarisa, 1,5-litrowy układ hybrydowy zastąpił stosowaną dotychczas jednostkę 1.0 o mocy 72 KM. Zapewniała ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 14,8-14,9 s i średnie zużycie paliwa na poziomie 4,8-5,0 l/100 km.
Nowy napęd wyciska z siebie 116 KM. 92 KM i 120 Nm (przy 3600 obr./min) pochodzi z 1,5-litrowej jednostki 3-cylindrowej, zaopatrzonej we wtrysk pośredni. Silnik elektryczny wytwarza 80 KM i 141 Nm. Całość spina przekładnia planetarna, pracującą jak skrzynia bezstopniowa.
Japończycy nie podają pełnej specyfikacji Toyoty Aygo X Hybrid. Według nich przyspieszenie od 0 do 100 km/h powinno wynieść poniżej 10 s, a średnia emisji dwutlenku węgla zamknąć się w 86 g/km.
Dla porównania Toyota Yaris z tym samym układem napędowym pierwsze 100 km/h uzyskuje po 9,7 s i wytwarza 87-92 g CO2 na 1 km. Przekłada się to na średnie zużycie paliwa na poziomie 3,9-4,1 l/100 km. W Aygo X Hybrid powinno być odrobinę niższe.
TUTAJ poznasz dane techniczne modeli Toyoty.
Toyota Aygo X Hybrid: nowe systemy wsparcia
Nowa Toyota Aygo X Hybrid zapewnia kompleksowy pakiet systemów wsparcia kierowcy, zwany Toyota Safety Sense. Wraz z modernizacją tego samochodu udoskonalono układy wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia i rozpoznawania znaków drogowych oraz asystenta pasa ruchu.
Przy okazji też wprowadzono układy awaryjnego zatrzymania i proaktywnego asystenta jazdy. Toyota chwali się ponadto możliwością bezprzewodowej aktualizacji systemów wsparcia – w Aygo X pojawia się ona po raz pierwszy.
Nowością jest również odmiana GR Sport. „Ten wariant wyróżnia się ekskluzywnym lakierem mustard, połączonym z czarnym dachem oraz czarną maską. Atrapa chłodnicy nawiązuje wzorem do innych aut z linii GR Sport, auto otrzymało także wyjątkowe felgi GR Sport. Wnętrze dopełniają akcenty w czerni i szarości oraz haftowane logo GR” – informują Japończycy.
Ale to nie wszystko. Toyota Aygo X Hybrid GR Sport dysponuje również układem jezdnym o bardziej sportowej charakterystyce niż inne odmiany. Zawdzięcza to m.in. zmodyfikowanym amortyzatorom i sprężynom. Inaczej dobrano też wspomaganie kierownicy.
Toyota Aygo X Hybrid: kiedy na rynku, jaka cena?
Nowa Toyota Aygo X Hybrid trafi na rynek pod koniec 2025 roku. Cena nie jest znana, ale na 99% procent urośnie względem tej, za którą jest oferowany obecny model.
Aktualnie za to auto trzeba zapłacić od 65 900 zł za odmianę Comfort po 82 900 zł za wariant Executive. Ponad nim znajduje się jeszcze wersja JBL w cenie 86 900 zł.













