15 maja 2025

Nowe Volvo XC70 trafi do Europy? Coś jest na rzeczy

New Volvo XC70

Volvo dopiero co pokazało zupełnie nowe XC70 z napędem hybrydowym o rozszerzonym zasięgu. Teraz szef tej szwedzkiej marki – Hakan Samuelsson – twierdzi, że takie samochody wkrótce odegrają istotną rolę na europejskim rynku. Co to oznacza?

  • Volvo dopiero co pokazało swoją pierwszą hybrydę plug-in o rozszerzonym zasięgu.
  • Nowe XC70 na początku do sprzedaży trafi w Chinach.
  • Według szefa Volvo takie auta wkrótce zyskają na popularności w Europie.

Najnowszym modelem Volvo jest XC70, które wypełnia lukę pomiędzy XC60 a XC90. To auto korzysta wyłącznie z jednego rodzaju napędu – hybrydy plug-in o dużym zasięgu. Choć nie ma oficjalnych informacji technicznych na jego temat, na 99% jest wprawiane w ruch przez silnik lub silniki elektryczne oraz wyposażone w dużą baterię trakcyjną i spalinowy przedłużacz zasięgu.

Na samym prądzie Volvo XC70 2025 pokona dystans przekraczający 200 km. To rekordowy wynik dla hybryd plug-in w wykonaniu tego producenta i woda na młyn dla chińskich klientów. Właśnie w Państwie Środka to nowe auto będzie wytwarzane i początkowo sprzedawane.

Ale Volvo rozważa wprowadzenie tego modelu również na globalne rynki. Hakam Samuelsson uważa, że XC70 mogłoby być logicznym uzupełnieniem oferty tej marki w Europie.

TUTAJ przeczytasz megatest Volvo S90 PHEV.

Volvo XC70 2025: idealne dla polskich klientów?

„W niektórych regionach Europy sieć ładowania zostanie rozwinięta później. Jeśli spojrzymy na południe i wschód Starego Kontynentu, jest tutaj jeszcze dużo do zrobienia” – mówi Samuelsson na łamach brytyjskiego Autocara.

To prawda, w Europie Zachodniej obecnie znajduje się znacznie więcej punktów ładowania niż choćby w Polsce. Z tego względu dla takiego kraju jak nasz, idealnym rozwiązaniem będą hybrydy plug-in dalekiego zasięgu.

„Jeśli mamy hybrydę dalekiego zasięgu, zdecydowana większość pracy transportowej będzie wykonywana przy użyciu energii elektrycznej. I w ten sposób będzie to samochód elektryczny” – mówi szef Volvo.

Samuelsson podkreśla, że hybryda plug-in dalekiego zasięgu jest przeważnie samochodem czysto elektrycznym. Silnik spalinowy pełni w nim rolę zapasową i dochodzi do głosu dopiero wtedy, gdy akumulator się rozładuje.

To świetna opcja przede wszystkim do miasta, przyczyniająca się do ograniczenia miejscowego śladu węglowego.

TUTAJ poznasz zupełnie nowy okręt flagowy Volvo.

Bez konkretów

Samuelsson nie potwierdził, na których europejskich rynkach Volvo mogłoby wprowadzić nowe XC70 lub inne hybrydy o dalekim zasięgu. Nie podał również żadnych konkretnych terminów.

Ale o hybrydach dalekiego zasięgu wypowiada się w sposób wręcz entuzjastyczny. „To pragmatyczne rozwiązanie pomostowe, które polega na czekaniu, aż nasi klienci poczują się naprawdę komfortowo w samochodzie całkowicie elektrycznym” – kończy.

Nowe Volvo XC70 powstało na platformie SMA, a pod względem technicznym jest bliźniaczym modelem z chińskim Lynk & Co. 08. Na długość mierzy 480 cm, co oznacza, że wymiarami nieco przebija aktualne XC60 (471 cm).

Zgodnie z informacjami Szwedów, ich najnowsze dziecko kontynuuje tradycje wszechstronnego samochodu rodzinnego. Tyle że nie jest już podniesionym kombi, a nowoczesnym SUV-em o stylistyce typowej dla współczesnych modeli tego wytwórcy.

TUTAJ przeczytasz o najnowszym Volvo XC60.

Volvo XC70 2025: z szybkim ładowaniem

Zupełnie nowe Volvo XC70 ma mieć napęd na jedną oś lub na cztery koła. Wiadomo też, że skorzysta z bardzo dużej baterii trakcyjnej. W Lynk & Co. 08 dysponuje ona pojemnością około 40 kWh, a także funkcją szybkiego ładowania. Dzięki temu nabicie jej w zakresie 10-80% powinno trwać nieco ponad 30 minut.

Szwedzi zapowiadają, że wkrótce udostępnią wszystkie informacje na temat swojego najnowszego dziecka.

New Volvo XC70
New Volvo XC70
New Volvo XC70
New Volvo XC70