15 maja 2023

Cupra Raval. Wreszcie ktoś pomyślał o zwykłych kierowcach

Cupra Raval

Producenci samochodów chyba wreszcie dostrzegli, że niektórzy kierowcy zamiast olbrzymich SUV-ów i sportowych liftbacków szukają małych, zwinnych, poręcznych a przy tym tańszych aut do miasta. Volkswagen zapowiedział niedawno budowę mniejszego niż ID.3 elektryka na nowej platformie MEB Entry, a to otwiera nowe możliwości przed markami z grupy VW.

Cupra Raval to elektryczny (BEV) „maluch”, który charakterem oddaje ducha miasta. Zresztą sama nazwa pochodzi od zatłoczonej centralnej dzielnicy Barcelony. Samochód to kolejna, ale jak zapowiedział szef marki ostateczna wersja konceptu Urban Rebel. Oznacza to, że właśnie tak wyglądać będzie przyszłe małe miejskie auto Cupry. Raval ma więc być niemniej ekscytujący, jak Cupra Tavascan.

– Raval to jedna z najbardziej zaskakujących części Barcelony. Tamtejsze ulice wypełniają bary, cyganerie, sklepy designerskie i uliczni artyści, a to wszystko sprawia, że miejsce to tętni życiem. Jesteśmy dumni, że przyszły miejski samochód elektryczny będzie nosił jej nazwę i reprezentował jej ducha. Tak jak zrobiliśmy to z modelem Cupra Born, tak teraz chcemy wyrazić istotę Raval-a i nadal inspirować świat niepowtarzalnym klimatem Barcelony – wyjaśnił Wayne Griffiths, dyrektor generalny Cupra.

Mała bateria duży zasięg

Miejskie auto nie ma być, więc nudne. A skoro to Cupra, Raval ma być także inspirowany światem wyścigów. Stąd ostre linie, wyraźne dodatki i dynamiczne linie nadwozia. Najprawdopodobniej auto będzie miało rozstaw osi podobny do VW ID.2all (2,6 m), a długość to nieco ponad 4 metry. Nie zabraknie przestronnego bagażnika oraz miejsca na tylnych kanapach.


Napęd elektryczny to jeden silnik o mocy 200 KM. Z pewnością pojawi się także mocniejsza wersja, jednak na napęd na cztery koła nie ma co liczyć. Podobnie jak na duże zasięgi. W końcu ma to być „tani” miejski samochód, a przecież znaczący koszt auta podnosi zawsze duża bateria. VW podał, że zasięg ID.2all ma wynieść nawet 450 km. Dość optymistycznie, bardziej realnie można przyjąć, że bateria w tych autach będzie miała pojemność około 50-60 kWh.

Auto ma pojawić się w sprzedaży już w 2025 roku, a to oznacza, że Cupra Raval będzie pierwszym maluchem w grupie VW. Pierwszym przed VW ID.2all. Czy tańszym? Tego nie wiadomo. Volkswagen ogłosił, że ich maluch w podstawowej odmianie kosztować będzie 25 tys. euro, czyli około 117 tys. zł.

Cupra Raval
Cupra Raval