7 października 2025

Usiądźcie, bo Dacia Duster ma nowy cennik. Bazowa wersja zdrożała prawie o 20%

Dacia Duster

Podstawowa Dacia Duster zdrożała o jedną piątą. Dlaczego tak się stało? Wyjaśniamy!

  • Podstawowa cena Dacii Duster wzrosła z około 80 tys. zł do 97 600 zł z powodu zmiany wyposażenia i jednostki napędowej.
  • Nową bazą jest wersja Expression z silnikiem mild hybrid 1.2/140 KM, zaopatrzona m.in. w 10-calowy ekran i cyfrowe zegary.
  • Zapowiedziano wprowadzenie tańszej wersji silnikowej ECO-G 120, jednak jej cena i dostępność podstawowego wyposażenia Essential nie są znane.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Dacia Duster trzeciej generacji weszła na rynek w zeszłym roku i od tamtego czasu przywykliśmy do jednej prawdy: jej cennik rozpoczynał się od kwoty 80-81 tys. zł za bazową wersję Essential ECO-G 100.

Owszem, taki samochód nie miał centralnego wyświetlacza, ani cyfrowych zegarów. Essential nie miał nawet również pomalowanego lakierem wzoru skrzyni biegów na gałce ręcznej przekładni – taki „luksus" zaczynał się dopiero od droższego wariantu Expression.

To jasne, że Essential było autem przeznaczonym głownie dla firm ochroniarskich, czy budowlanych i większość klientów prywatnych po obejrzeniu jego specyfikacji natychmiast decydowała się na droższą o kilka tys. zł odmianę Expression. Generalnie Essential jaki był, taki był, ale był.

Aktualnie w cenniku już nie figuruje ta odmiana. Także bazowa wersja silnikowa ECO-G 100 zniknęła z oferty. Jeżeli producent usunął podstawowy silnik oraz podstawowe wyposażenie, to łatwo domyślić się, co stało się z ceną wywoławczą za nowego Dustera. Obecnie startuje ona od 97 600 zł. Czyli o prawie 20% drożej.

Podstawowy Duster podrożał o jedną piątą. Dlaczego?

Aktualnie w cenniku bazową wersją silnikową jest nowa jednostka mild hybrid 140. Ten zespół napędowy składa się z trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l, pracującego w cyklu Millera. Połączono go z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. Całość uzupełniają akumulator trakcyjny o pojemności 0,8 kWh i 6-biegowa, manualna skrzynia biegów. Dacia obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,4 l/100 km.

Bazową wersją wyposażenia jest obecnie Expression, w której białym lakierem namalowano wzór rozkładu poszczególnych biegów na gałce. Jej specyfikacja zawiera także cyfrowe zegary o przekątnej 7 cali, system multimedialny z dotykowym ekranem 10 cali i bezprzewodową replikacją smartfona, kierownicę pokrytą skórą ekologiczną, szyby regulowane elektrycznie, światła do jazdy dziennej LED, automatyczne przednie światła ECO LED, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne z czujnikiem temperatury, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania oraz manualną klimatyzację.

Dacia Duster: zapowiedź tańszej wersji

Dla osób, które mają w planach kupić podstawową wersję Dustera i przeraziły się powyższą zmianą, są też dobre wieści. Zgodnie z zapowiedziami, w cennikach w miejscu wersji ECO-G 100 pojawi się nowy wariant tego samochodu.

Nazywa się ECO-G 120. Ma silnik o pojemności 1.2 i mocy 120 KM. Producent podaje, że pojazd oferuje zasięg do 1380 km, dzięki dwóm zbiornikom o łącznej pojemności 100 l. Zatankować można 50 l benzyny i 50 l LPG.

Nie wiadomo, czy wraz z pojawieniem się wersji ECO-G 120 powróci bazowe wyposażenie Essential. Jednak byłoby błędem, gdyby Dacia zrezygnowała z takiej pozycji. Dlaczego? Najtańszy Duster od lat jest popularnym wyborem firm do specyficznych zastosowań. Czyli tam, gdzie potrzebne jest auto o marginalnie lepszych zdolnościach terenowych od miejskiego hatchbacka.

Nie wiadomo także, jakie ceny otrzymają poszczególne wersje wyposażenia dla odmiany ECO-G 120. Póki co, wiadomo jedynie, że bazowy Duster nie kosztuje już 80 tys. zł. Teraz „cena od” zaczyna się od pułapu niecałych 97 tys. zł.