17 września 2025

Dacia pokazała nową wersję nadwoziową Dustera. To będzie najdroższy wariant w historii

Dacia Duster Pick-Up

Dacia wprowadzi na rynek nową wersję swojego kultowego modelu Duster. To pick-up, który będzie odpowiedzią na zapotrzebowanie na uniwersalny pojazd dostosowany zarówno do przewozu osób, jak i do transportu różnorodnych materiałów. Czy będzie najdroższym Dusterem w gamie?

  • Nowa wersja Dacii Duster w wariancie pick-up została opracowana we współpracy z firmą Romturingia.
  • Pojazd oferuje ładowność 430 kg oraz skrzynię ładunkową o wymiarach 105 cm × 100 cm.
  • Najdroższy Duster w historii modelu będzie dostępny wyłącznie na rynku rumuńskim.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Dacia Duster Pick-up powstała przy współpracy z firmą Romturingia, specjalizującą się w produkcji, przeróbce i wyposażaniu nadwozi pojazdów. Firma Romturingia od 2013 roku jest partnerem Grupy Renault, do której należy Dacia.

Nowy pick-up bazuje na aktualnej, trzeciej generacji Dustera. Samochód zachowuje ten sam kształt aż do słupka C, utrzymując jego wymiary i podstawowe cechy. Kluczową modyfikację wprowadzono z tyłu pojazdu. Za drugim rzędem siedzeń znajduje się przegroda, za którą umieszczono otwartą przestrzeń ładunkową wyposażoną w burtę.

Mały pick-up do wielkich zadań

To pełnoprawny, choć stosunkowo niewielki pick-up z podwójną kabiną pasażerską. Skrzynia ładunkowa ma wymiary 105 cm na 100 cm. Dla bezpieczeństwa transportowanych przedmiotów została wyposażona w cztery punkty do mocowania pasów oraz dwie boczne szyny metalowe. Kluczową zaletą Dustera jest ładowność sięgająca 430 kg.

Wnętrze pojazdu jest niemal identyczne jak w „normalnym” Dusterze, ale z jedną istotną różnicą. Mianowicie pick-up jest homologowany jedynie dla czterech osób, a pomiędzy tylnymi siedzeniami znajduje się na stałe zamocowany podłokietnik.

Pick-up ma takie same jednostki napędowe jak SUV. Klienci mogą wybierać między oszczędnym napędem Hybrid 140 lub praktycznym Mild-hybrid 130 4x4. Co ważne, auto zachowuje wszystkie systemy bezpieczeństwa znane z wersji standardowej. Jest komplet poduszek powietrznych, ABS, ESP, system hamowania awaryjnego, asystenta pasa ruchu oraz pozostałe systemy ADAS.

Ile kosztuje Dacia Duster Pick-Up?

Ceny nowego pick-upa startują od 25 983 euro, co oznacza kwotę o 2 tys. euro wyższą niż topowe warianty z nadwoziem SUV. To sprawia, że będzie to najdroższy Duster w historii modelu. Taka kalkulacja sugeruje również, że najprawdopodobniej auta najpierw są kompletowane przez fabrykę, a dopiero potem modyfikowane w zakładach Romturingia.

Entuzjaści Dustera z nadwoziem pick-up mogą być zawiedzeni informacją, że ta odmiana będzie dostępna jedynie na rumuńskim rynku. Należy jednak pamiętać, że geograficznie i politycznie jest to stosunkowo nieodległy kraj, a pojazd można sprowadzić w ramach prywatnego importu.

Zastanawiający jest jedynie sposób, w jaki rumuński producent dokonał transformacji nadwozia. Przypomnijmy, że Duster drugiej generacji również występuje jako pick-up, ale montowany fabrycznie. Nazywa się Renault Duster Oroch i cieszy się popularnością np. w Brazylii.

Dacia Duster w Polsce, ceny i silniki

Aby wejść w posiadanie Dustera z nadwoziem SUV należy wydać 82 000 zł. Tyle kosztuje podstawowa wersja poruszająca się na stalowych obręczach i m.in. z nielakierowanymi klamkami drzwi czy obudowami lusterek. Również wnętrze jest skromne i zaopatrzone tylko w to, co niezbędne.

Lepsze wrażenie pozostawiają droższe warianty Expression (od 90 000 zł) oraz Extreme/Journey (od 96 000 zł). W ich przypadku można liczyć na lakierowane dodatki w nadwoziu, aluminiowe obręcze kół, lepiej wykończone wnętrze czy nowoczesny system multimedialny (seryjny tylko w Journey).

Póki co, do napędu Dacii Duster 3. generacji służą trzy silniki. Podstawowy to 3-cylindrowy ECO-G 100, który obsługuje zasilanie benzyną lub LPG. Powyżej w ofercie znajduje się 1,3-litrowe TCe (miękka hybryda) o mocy 130 KM, oferowane również w wariancie z napędem obu osi. Na szczycie gamy widnieje hybrydowy układ napędowy, składający się z 1,6-litrowej jednostki wolnossącej (90 KM) i silnika elektrycznego o mocy 49 KM. Uzupełniają je 20-konny alternator z funkcją rozrusznika, niewielki akumulator oraz przekładnia wielotrybowa. Moc systemowa hybrydy to 140 KM.

Natomiast w najbliższej przyszłości to się zmieni: wariant Eco-G 120 zastąpi dotychczasowy Eco-G 100, hybrid 155 zastąpi dotychczasowy hybrid 140, a nowe mild hybrid 140 zastąpi dotychczasowy mild hybrid 130. Więcej na ten temat przeczytasz w TYM artykule.

Dacia Duster Pick-Up
Dacia Duster Pick-Up
Dacia Duster Pick-Up
Dacia Duster Pick-Up
Dacia Duster Pick-Up
Dacia Duster Pick-Up