Chińska marka koncernu Stellantis się zbroi. Leapmotor C10 AWD ma 585 KM

Leapmotor idzie na wojnę z Teslą. Jego C10, oferowany również w Polsce, wkrótce otrzyma nowy, potężny wariant. Zapewni on napęd 4×4 i moc 585 KM. Będzie go można kupić w ramach programu NaszEauto.
- Marka należąca w 21% do Stellantisa zapowiedziała nową wersję modelu C10.
- Ten SUV klasy średniej otrzyma dwa silniki o łącznej mocy 585 KM.
- Przy okazji poprawie ulegną zasięg i szybkość ładowania.
Leapmotor do Polski zawitał w połowie lutego 2025 roku. Od tamtego momentu do dnia dzisiejszego na ulice wyjechało 578 aut tej marki, dając jej 6. miejsce wśród chińskich wytwórców nad Wisłą.
W swojej polskiej ofercie ma ona na razie dwa modele. To niewielkie T03, wycenione na 84 900 zł, oraz C10. Ten drugi występuje w odmianach czysto elektrycznej (od 147 200 zł w promocji) i ze spalinowym przedłużaczem zasięgu.
Za wersję REEV trzeba zapłacić 143 200 zł, ale nie obejmuje jej bonus z programu NaszEauto, wynoszący od 18 750 do 40 000 zł.
Leapmotor C10 AWD: napęd 4x4 i 585 KM
Zupełnie nowy Leapmotor C10 AWD ma zostać pokazany Europejczykom podczas październikowej wystawy Zurich Auto Show.
„Nowe C10 AWD zostało zaprojektowane z myślą o kierowcach ceniących moc, wszechstronność i inteligentną kontrolę. Na nowo definiuje elektromobilność, oferując płynne połączenie dynamicznych osiągów i precyzji prowadzenia” – informuje chiński producent.
Leapmotor C10 AWD w przeciwieństwie do zwyczajnego wariantu elektrycznego, dysponuje nie jednym, a dwoma silnikami elektrycznymi. W ten sposób zapewnia napęd 4x4 i łączną moc, bagatela, 585 KM.
Zgodnie z deklaracjami Chińczyków, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera zaledwie 4,0 s. „Inteligentny napęd na wszystkie koła zapewnia optymalną przyczepność i stabilność, natychmiast reagując na zmieniające się warunki. Niezależnie od tego, czy jedziesz po mokrej nawierzchni, ośnieżonej górskiej przełęczy, czy szutrowej drodze” – czytamy w informacji prasowej.
Leapmotor C10 AWD: szybsze ładowanie
Nie mniej ważne są nowe akumulator oraz 800-woltowa architektura elektryczna. Standardowy model ma 400-woltową, co przekłada się na ładowanie w zakresie od 30 do 80% w czasie 30 minut.
Leapmotor C10 AWD na to samo potrzebuje 22 minuty, i to przy większej baterii trakcyjnej typu LFP o pojemności 81,9 kWh (standardowo: 69,9 kWh).
Na razie nie ma informacji, kiedy Leapmotor C10 AWD trafi do Polski. Wcześniej należy się spodziewać modelu B10, który już jest oferowany w wybranych europejskich krajach.
Obecnie w promocyjnej cenie kosztuje on od 26 600 euro, czyli około 115 000 zł. Mówimy o mierzącym 451,5 cm SUV-e klasy kompakt z podstawową baterią o pojemności 56,2 kWh.
SUV klasy średniej
Leapmotor C10 mierzy 473,9 cm długości, 199,0 cm szerokości oraz 169,0 cm wysokości. Należy więc do SUV-ów klasy średniej, co udowadnia choćby imponującą przestrzenią w kabinie. I to niezależnie od tego, czy siedzi się z przodu czy z tyłu.
Bagażnik o standardowej pojemności 435 l (maksymalnie: 1410 l) okazuje się niezbyt obszerny, ale przekonuje funkcjonalnością.
W desce rozdzielczej dominują dwa ekrany – centralny o przekątnej 14,6” i cyfrowe zegary (10,25”) – a przycisków jest jak na lekarstwo. System informacyjno-rozrywkowy oparto na procesorze Snapdragon.