Chińska marka Stellantisa z nowym modelem dla Europy. Żarty się skończyły

Takiego auta Leapmotor w swojej europejskiej ofercie jeszcze nie miał. To niemal 600-konny SUV z napędem na obie osie, niezwykle szybkim ładowaniem oraz z dużą baterią trakcyjną. Znając dotychczasowe modele tej marki można liczyć też na bardzo atrakcyjną cenę.
- Na targach motoryzacyjnych w Zurychu zadebiutował Leapmotor C10 AWD.
- To trzecia wersja tego 474-centymetrowego SUV-a klasy średniej.
- Dysponuje on mocą 584 KM, co przekłada się na świetne osiągi.
Leapmotor w polskiej ofercie ma na razie trzy linie modelowe. To malutkie T03, kompaktowe B10 oraz C10 w odmianach czysto elektrycznej i ze spalinowym przedłużaczem zasięgu. Wkrótce dołączy do nich potężny wariant 4x4.
Nad Wisłą za Leapmotora C10 EV w obecnej, promocyjnej ofercie, trzeba zapłacić od 147 200 zł, ale można liczyć na bonus z programu NaszEauto. Z kolei wariant REEV (ze spalinowym przedłużaczem zasięgu) stanowi wydatek 133 200 zł.
Oba auta wprawia w ruch silnik elektryczny, umieszczony przy tylnej osi. W C10 EV rozwija on 218 KM, natomiast w REEV – 215 KM. Zasięg? Pierwszy wariant zapewnia 474 km, natomiast drugi – 974 km, z czego 145 km na samym prądzie.
Leapmotor C10 AWD: na platformie 800V
Wkrótce do powyższych modeli dołączy Leapmotor C10 AWD. Jak podkreślają Chińczycy, symbolizuje on nowy etap rozwoju tej marki w Europie i ma stanowić pomost między dynamiczną technologią a zrównoważoną mobilnością.
C10 AWD bazuje na nowoczesnej platformie 800-woltowej, co pozwala na szybkie ładowanie i wysoką wydajność energetyczną. Samochód wyposażono w dwa silniki elektryczne – po jednym przy każdej osi.
Łącznie generują one 584 KM i 720 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu C10 AWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4 s. Jak podkreśla Leapmotor, kluczową rolę w tym aucie odgrywa inteligentny system zarządzania energią.
„Na bieżąco dostosowuje on rozkład mocy i momentu obrotowego do warunków na drodze, maksymalizując trakcję i bezpieczeństwo” – informują Chińczycy.
Wyraźnie większy akumulator trakcyjny
Leapmotor C10 AWD dysponuje akumulatorem LFP o pojemności 81,9 kWh i obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) z mocą do 180 kW. Jak na platformę 800V to bardzo przeciętny wynik. Według producenta, nabicie akumulatora w zakresie 30-80% trwa zaledwie 22 minuty.
Co istotne, system zachowuje pełną sprawność również w niskich temperaturach, bez potrzeby wcześniejszego podgrzewania ogniw. Leapmotor zapewnia, że zastosowane przez niego rozwiązanie „minimalizuje obciążenie podzespołów i oferuje wysoką efektywność nawet przy niskim poziomie naładowania”.
Chińczycy podkreślają, że Leapmotora C10 AWD zaprojektowano z myślą o kierowcach, którzy cenią sportowy charakter, precyzyjne prowadzenie i bezpieczeństwo. Napęd na cztery koła błyskawicznie reaguje na zmiany przyczepności, optymalizując moment obrotowy między osiami.
A to ma pozytywnie wpłynąć na stabilność zarówno na autostradzie, jak i poza drogą utwardzoną. Producent zaznacza także, że „połączenie dużej mocy z płynnym dostarczaniem momentu obrotowego daje kierowcy poczucie kontroli i pewności, nawet w wymagających warunkach”.
Leapmotor C10 AWD: minimalistyczny kokpit
W kabinie Leapmotora C10 AWD znajdziemy minimalistyczny, nowoczesny wystrój zdominowany przez dwa wyświetlacze. Centralny, dotykowy ma przekątną 14,6” i zapewnia rozdzielczości 2,5K. Z kolei za kierownicą umieszczono 10,25-calowy zestaw wskaźników.
Do tego dochodzą 12-głośnikowy system audio o mocy 840 W oraz panoramiczny dach. Bagażnik oferuje maksymalnie 1410 l przestrzeni, a konstrukcja auta ma zapewniać wysoką zwrotność i odpowiedni poziom komfortu.
Leapmotor kieruje C10 AWD do klientów, którzy szukają elektrycznego SUV-a łączącego osiągi i technologię z praktycznością. System AI Smart Electric Drive umożliwia zdalne aktualizacje oprogramowania i optymalizację parametrów pracy pojazdu przez cały okres eksploatacji.
Kiedy natąpi debiut tego auta w Polsce? Zapewne niedługo, ale na razie nie ujawniono więcej informacji.