Chińskie marki rosną w siłę, Toyota i Skoda słabną. Maj 2025 r. na rynku nowych aut w Polsce

Zgodnie z danymi Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, piąty miesiąc 2025 roku na rynku nowych samochodów znów przyniósł wzrost względem tego samego okresu poprzedniego roku. Chińskie marki jeszcze zwiększyły swój udział, MG HS wskoczyło do TOP 15, a Toyota i Skoda znów zaliczyły gorszy wynik niż przed rokiem.
- W maju 2025 roku zarejestrowano 46 334 nowych aut osobowych.
- Od początku roku na polskie drogi wyjechało 235 699 samochodów.
- Chińskie firmy zaliczyły kolejny rekordowy miesiąc.
W piątym miesiącu 2025 roku, zgodnie z danymi Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zarejestrowano 46 634 samochody osobowe. To o 6,84% niż przed rokiem, ale jednocześnie o 0,71% mniej niż w kwietniu bieżącego roku (-334 szt.).
Od początku roku do końca piątego miesiąca na nasze drogi wyjechało 235 699 nowych „osobówek”. Daje to o 3,96% lepszy wynik (+8971 szt.) niż w tym samym okresie 2024 roku.
Co ciekawe, jeśli liczyć łączną rejestrację pojazdów osobowych i dostawczych, czyli 51 932 szt., tegoroczny maj był najlepszy od 2019 roku. Wtedy to zarejestrowano 53 248 takich aut.
Maj 2025 na polskim rynku: coraz mocniejsi Chińczycy
Maj 2025 roku okazał się kolejnym bardzo udanym miesiącem dla marek chińskich. Ich udział w rynku wzrósł bowiem z 6,8% w kwietniu do 7,1%. Od początku roku na auta z Państwa Środka skusiło się już 5,8% ogółu klientów (13 584 szt.).
Wśród marek nieustannie dominuje MG, które jednak nie notuje już tak spektakularnych wzrostów miesiąc do miesiąca jak wcześniej. Z liczbą rejestracji wynoszącą 1233 szt., ten producent z Państwa Środka zaliczył 4-procentowy wzrost względem kwietnia tego roku (1175 szt.) i 84,7-procentowy względem maja 2024 roku.
Coraz lepiej w Polsce radzi sobie Omoda, która od niedawna rozszerzyła swoją gamę o kolejny model. Do „piątki” i „E-piątki” dołączył SUV klasy średniej w postaci 537-konnej Omody 9, wycenionej na 219 900 zł.
Ten chiński producent w maju przekonał do swoich aut 717 klientów, czyli o 5875% więcej niż przed rokiem i o 27% więcej niż w kwietniu tego roku (565 szt.). Kolejne miejsca przypadły Jaecoo z rejestracją 474 szt. (461 szt. w kwietniu), BAIC-owi (370 szt.) oraz BYD-owi (324 szt.). Ten ostatni właśnie wprowadził do Polski bardzo atrakcyjnie wycenionego Dolphina Surfa, mogącego mocno podreperować jego słupki sprzedaży.
Na szóstym miejscu maj zakończył Leapmotor, który na swoje auta znalazł 86 klientów. Po mocnym kwietniu (167 szt.) zaliczył on więc 48,5-procentowy spadek.
Liderem wśród „chińczyków” od początku roku jest MG z wynikiem 5457 szt. Za nim znajdują się Omoda (2475 szt.), Jaecoo (2137 szt.), BAIC (1630 szt.), BYD (1225 szt.) oraz Leapmotor (309 szt.).
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Jaecoo 7 Super Hybrid.
Toyota i Skoda wciąż na czele, ale...
Tytuł lidera polskiego rynku w piątym miesiącu 2025 roku utrzymała Toyota, w przypadku której tegoroczna sprzedaż jednak wyhamowuje. Maj był kolejnym miesiącem dla tego producenta z wynikiem gorszym niż przed rokiem.
Zgodnie z danymi CEPiK-u zarejestrowano w nim 7212 aut Toyoty (-9% rok do roku). Również sprzedaż drugiej Skody okazuje się gorsza niż przed rokiem. Zanotowała ona bowiem spadek o 3,1%, co przekłada się na 5354 aut.
Za to jak burza idzie Volkswagen. W piątym miesiącu zarejestrowano 3422 pojazdy tego wytwórcy, czyli o 15,1% więcej niż przed rokiem. Kolejne miejsca zajęły BMW (2568 szt., +12,8%), Mercedes (2475 szt., +11%), Kia (2463 szt., -13,3%), Hyundai (2232 szt., -12,5%) i Audi (1875 szt., -8,6%).
Świetny piąty miesiąc 2025 roku zaliczyła Dacia, która na swoje auta znalazła 1866 nabywców. A to oznacza wzrost rok do roku o 35,7%. W TOP 15 jeszcze mocniej urosły 14. MG (1233 szt., +83,8%) oraz 15. Cupra (1107 szt., +45,8%).
Od początku roku najwięcej aut sprzedała jednak Toyota (38 819 szt., -12,8%), która wyprzedza Skodę (23 928 szt., -9,6%) oraz Volkswagena (17 129 szt., +22,6%).
TUTAJ przeczytasz megatest Dacii Bigster.
Maj 2025 na polskim rynku: MG HS w TOP 15
Wśród modeli osobowych – również bez zmian. W maju najwięcej klientów, bo 1908, sięgnęło po Toyotę Corollę, która zaliczyła o 10,2% lepszy wynik niż przed rokiem. Na drugim miejscu uplasowała się Skoda Octavia (1699 szt., -26,8%), a na trzecim – Toyota Yaris Cross (1108 szt., +10,9%).
Powyżej 1000 klientów znalazły jeszcze Kia Sportage i Toyota C-HR. Zgodnie z danymi CEPiK-u zarejestrowano je w liczbie, odpowiednio 1108 szt. (-9,5%) oraz 1104 szt. (-0,5%). Duży wzrost sprzedaży zaliczył Volkswagen T-Roc (903 szt., +31,4%), ale największy w czołówce był dziełem MG HS-a (770 szt., +102%).
Ten chiński SUV, m.in., dzięki majowemu wynikowi awansował do TOP15 polskiego rynku, znajdując od początku roku 3041 nabywców (+205,3%). Pierwsze miejsce nieustannie okupuje Toyota Corolla (9404 szt., -22,5%) przed Skodą Octavią (7846 szt, -21,2%) oraz Toyotą C-HR (6847 szt., +17,2%).