3 września 2025

Sensacyjna zmiana lidera polskiego rynku nowych aut w sierpniu 2025 r. i rekord „chińczyków”

Hyundai Tucson - sierpień 2025 na polskim rynku

Sierpień 2025 na rynku nowych samochodów był kolejnym miesiącem wzrostów. Rekordy pobiły modele chińskie i elektryczne. Liderem pozostała Toyota, ale najpopularniejszym modelem wśród polskich klientów okazał się… kompaktowy SUV z Korei!

  • Po miesiącach dominacji, Toyota Corolla ustąpiła miejsca SUV-owi z Korei.
  • Chińskie samochody w sierpniu 2025 roku wykroiły dla siebie 8,9% polskiego rynku.
  • Elektryki z rekordem.

Zgodnie z danymi Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w sierpniu 2025 roku nad Wisłą zarejestrowano 42 480 nowych aut osobowych. To o 14,6% więcej niż przed rokiem (+5411 szt.) i jednocześnie o 15,5% mniej niż w lipcu bieżącego roku (-7791 szt.).

Łącznie od początku roku do końca ósmego miesiąca w naszym kraju zarejestrowano 378 034 nowe samochody. Oznacza to wzrost rok do roku o 5,8%, co przekłada się na 20 874 więcej nowych pojazdów, jakie wyjechały na nasze ulice.

„Sierpień bieżącego rok przyniósł kolejny rekordowy wzrost udziału w rynku producentów z Chin (8,9%). Po 8 miesiącach udział marek chińskich producentów osiągnął 6,5%” – informuje IBRM Samar.

Również auta na prąd w ósmym miesiącu tego roku uzyskały swój najwyższy udział w historii polskiego rynku. Stanowiły bowiem 7,8% sierpniowej sprzedaży, a marką numer 1. został BYD. Jednocześnie chińskie elektryki wyrwały dla siebie aż 20% rynku modeli na prąd.

TUTAJ przeczytasz test BYD-a Seala 6 DM-i Touringa.

Sierpień 2025 na polskim rynku: rekordowy udział aut z Chin

Wśród samochodów made in China nieustannie rządzi MG. W sierpniu modele tego producenta rejestrowano 1196 razy, co jednocześnie oznacza 285-procentowy wzrost rok do roku, ale i 11,9-procentowy spadek względem lipca tego roku.

Na drugim, trzecim i czwartym miejscu wśród wytwórców z Państwa Środka było zaskakująco ciasno. Pomiędzy Jaecoo, BYD-em i Omodą różnica wyniosła bowiem 9 samochodów! I tak: Jaecoo w sierpniu zarejestrowano 568 razy, w przypadku BYD-a to 565, a Omody – 559 razy.

Piąte miejsce tym razem przypadło BAIC-owi (419 szt.), natomiast szóste – Leapmotorowi (230 szt.). Kolejni producenci z Państwa Środka stanowią już tło dla reszty.

Łącznie w sierpniu 2025 na polskie drogi wyjechało 3771 chińskich samochodów, co dało im 8,9-procentowy udział w naszym rynku. Być może rynkowa premiera Hongqi, mająca nastąpić jeszcze we wrześniu sprawi, że w którymś z pozostałych miesięcy do końca roku dobije do magicznej granicy 10%. Od stycznia do końca sierpnia na polskie drogi wyjechało łącznie 24 526 aut z Chin.

TUTAJ przeczytasz test Chery Tiggo 7.

Mocny miesiąc dla Hyundaia

Spośród TOP 15 polskiego rynku w sierpniu jedenaście marek zanotowało wzrosty, natomiast cztery – spadki względem tego samego miesiąca 2024 roku. Tradycyjnie najwięcej zyskało chińskie MG, bo aż 285,8% (1198 szt.). Mocny miesiąc zanotowały także Hyundai, który sprzedał o 51,0% aut więcej aut niż przed rokiem (3508 szt.) oraz Volvo (+30,8%, 586 szt.).

Wygodnie na pozycji lidera wciąż rozsiada się Toyota. W sierpniu nad Wisłą rejestrowano jej samochody 7242 razy (+0,4%). Drugie miejsce przypadło Skodzie (3897 szt., +5,3%), natomiast trzecie – Hyundaiowi (3508 szt., +51,0%).

Od początku roku do końca sierpnia najchętniej wybieraną marką pozostała Toyota (60 436 szt.). Pomimo tego odnotowała ona jednak spadek o 9,3% względem wyniku uzyskanego w zeszłym roku. Druga Skoda (39 499 szt.) miała o 3,1% więcej klientów niż przed rokiem, a trzeci Volkswagen (27 173 szt.) – o 16,5%.

Największy wzrost rok do roku, bo o 119,5%, był dziełem MG (8839 szt.). W przypadku drugiej Cupry (8618 szt.) to 20,8%, a trzeciej Dacii (14 029 szt.) – 19,2%.

TUTAJ poznasz ceny nowego Volkswagena T-Roca 2026.

Sierpień 2025 na polskim rynku: kontratak Tucsona

Pod względem popularności modeli na rynku ósmy miesiąc 2025 roku przyniósł spektakularną zmianę. Otóż Toyota Corolla po długiej dominacji ustąpiła miejsca Hyundaiowi Tucsonowi. Na tego kompaktowego SUV-a skusiło się 2067 klientów (+120,6%), natomiast na japońskie auto – 2014 (+18,1%).

Trzecie miejsce pod względem liczby rejestracji w sierpniu 2025 roku należało do Skody Octavii (1151 szt., +24,2%), która o 1 szt. wyprzedziła Toyotę Yarisa Cross (1150 szt., -27,8%). Do TOP 15 ponownie wskoczył MG HS, na którego zdecydowało się 551 klientów (+468,0%).

W ciągu ośmiu miesięcy tego roku najwięcej razy na polskie drogi wyjeżdżała Toyota Corolla, bo 15 833 (-9,5%). Na drugim miejscu uplasowała się Skoda Octavia (12 702 szt. -4,6%), natomiast na trzecim – Toyota C-HR (9914, +15,8%).

W TOP 10 polskiego rynku ten japoński producent ma aż cztery swoje modele. Obok Corolli i C-HR'a, są to Yaris Cross oraz Yaris. Reszta producentów do pierwszej dziesiątki wprowadziła po jednym aucie. Za to w TOP 15 Toyota ma już pięć modeli, ale Skoda – cztery.