Sztuczna inteligencja pomoże kupić i sprzedać samochód

Rozwój AI umożliwi precyzyjniejsze określenie naszych rzeczywistych potrzeb zakupowych. Agnieszka Czajka – General Manager OTOMOTO i jej gość Christian Gisy, CEO OLX Group, wyjaśniają, co przyniesie cyfrowa transformacja europejskiego rynku motoryzacyjnego.
mOTO TEMAT to cykl rozmów Agnieszki Czajki, General Manager OTOMOTO, z ekspertami ze świata biznesu i motoryzacji. Tym razem gościem jest CEO OLX Group, który ma bogate doświadczenie w kierowaniu rozwojem i ekspansją firm z branży marketplace oraz e-commerce, w tym usług finansowych, rozrywki i rynków internetowych. Wcześniej pełnił m.in. funkcję dyrektora finansowego grupy Scout24, dyrektora zarządzającego grupy AutoScout24 oraz dyrektora generalnego Cinemaxx i Autodoc.
Konsumenci chcą większej wygody
Jak się okazuje, mimo różnic na rynkach motoryzacyjnych w poszczególnych krajach, istnieje coś, co je łączy. Rozmówca Agnieszki Czajki podkreśla, że niezależnie od miejsca na świecie konsumenci szukają komfortu, bez względu na okoliczności. Platformy, takie jak OLX czy OTOMOTO, zbliżają usługi do użytkowników, sprawiając, że korzystanie z nich jest transparentne i proste.
W przypadku samochodów wygoda oznacza dostępność. Kierowcy, niezależnie od miejsca zamieszkania, zyskali dostęp do globalnego rynku motoryzacyjnego. Przed pojawieniem się 20 lat temu platformy OTOMOTO zakup auta był bardziej skomplikowany, a wybór pojazdów – ograniczony.
Pomoże sztuczna inteligencja
Chociaż proces zakupu samochodu na przestrzeni dwóch dekad przeszedł poważne zmiany, nadchodzi jeszcze większa rewolucja. W trakcie wyszukiwania informacji na platformach nadal jesteśmy zbyt mało precyzyjni i właśnie na tym polu sztuczna inteligencja może nas wspierać.
Gość Agnieszki Czajki zauważył, że korzystając z tradycyjnej wyszukiwarki, nie jesteśmy tak dokładni, jak przy użyciu mowy. Pomoc AI może usprawnić ten proces. Według Christiana Gisy w ciągu najbliższych 3-5 lat pojawią się wyszukiwarki oparte na algorytmach AI, które szybko i precyzyjnie wskażą nasze potrzeby zakupowe. W efekcie uzyskamy większą dostępność i przejrzystość usług w możliwie najkrótszym czasie.
Polska, czyli motoryzacyjny świat w soczewce
Przy okazji rozmowy nie mogło zabraknąć tematu naszego rynku. Christian Gisy określił go jako „globalny rynek automotive w pigułce”. Jest on dość duży, ale również zróżnicowany. Występują na nim marki japońskie, koreańskie i niemieckie. Dużą rolę odgrywa również import samochodów używanych.
Cała rozmowa Agnieszki Czajki z Christianem Gisy jest dostępna na kanale YouTube OTOMOTO. Cykl mOTO TEMAT jest objęty patronatem medialnym Forbes Polska.