16 maja 2025

Zupełnie nowy SUV Toyoty ma 380 KM, napęd 4×4 i gwarancję na 1 mln km

Toyota Bz4X Touring

Toyota sypie nowościami. Jej najnowsze dziecko to 4,8-metrowy SUV z 600-litrowym bagażnikiem i dwoma układami napędowymi do wyboru. Mocniejszy wyciska z siebie aż 380 KM i przekazuje moment obrotowy do kół obu osi. Do tego dochodzą solidny zasięg oraz zaskakująca gwarancja.

  • Nowa Toyota dla rodzin ma 483 cm długości i 600-litrowy bagażnik.
  • Oferuje wybór dwóch rodzajów napędu – na przednie lub cztery koła.
  • Rynkowy debiut nastąpi wiosną 2026 roku.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Gama elektrycznych Toyot w Europie wkrótce urośnie o kolejny model. Obok bZ4X-a, który zaliczył trudny start, i niedawno pokazanego Urban Cruisera, do jej grona dołączy bZ4X Touring.

Jego rynkowy debiut nastąpi jednak dopiero wiosną 2026 roku. Wtedy Japończycy będą mieli swoich elektrycznych przedstawicieli w trzech kluczowych segmentach na Starym Kontynencie. Czyli w gronie miejskich SUV/crossoverów, kompaktowych oraz klasy średniej.

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Suzuki e-Vitara, czyli bliźniaczy model z Toyotą Urban Cruiser.

Toyota bZ4X Touring: ogromny bagażnik

Nowa Toyota bZ4X Touring stanowi powiększony wariant bZ4X-a. Względem niego na długość urosła o 14 cm – do 483 cm – a na wysokość o 2 cm (167 cm). Przełożyło się to przede wszystkim na zwiększenie przestrzeni bagażowej o dodatkowe 148 l – do 600 l.

Jak informują Japończycy, Toyota bZ4X Touring powstała przede wszystkim z myślą o rodzinach. Z tego względu jej projektanci skupili się głównie na zapewnieniu jak największej przestrzeni wewnątrz. Czyli zarówno w bagażniku, jak i w kabinie. Pomógł w tym choćby układ napędowy o kompaktowych wymiarach.

„Samochód ma wystarczająco dużo miejsca na rodzinne bagaże lub sprzęt rekreacyjny. Tylne siedzenia dzielone w proporcji 40:60 można łatwo złożyć, by szybko powiększyć przestrzeń bagażową” – informuje japoński producent.

Dodatkowo solidne relingi dachowe umożliwiają transport długich przedmiotów czy sprzętu sportowego. Maksymalne obciążenie dachu wynosi 70 kg.

TUTAJ przeczytasz test Toyoty Camry.

Napęd na przednie lub cztery koła

Toyota bZ4X Touring w momencie rynkowego debiutu dostępna będzie zarówno w odmianie przednio-, jak i czteronapędowej. Moc pierwszej z nich wynosi 224 KM, natomiast drugiej – 380 KM. Dane te mogą się jeszcze delikatnie zmienić, ponieważ – jak podaje producent – są one przed homologacją.

Odmiana AWD „wykorzystuje inteligentne technologie XMODE oraz Grip Control, co przekłada się na dodatkową przyczepność oraz stabilność na różnych typach nawierzchni” – czytamy w informacji prasowej.

Niezależnie od napędu, Toyota bZ4X Touring ma akumulator litowo-jonowy o pojemności 74,7 kWh (brutto), zapewniający do 560 km zasięgu (zgodnie z WLTP). Przyjmuje on prąd z maksymalną mocą 150 kW. Ładowarka pokładowa ma z kolei moc 11 lub 22 kW.

Japończycy zwracają uwagę na nowy system chłodzenia akumulatora oraz zastosowanie funkcji kondycjonowania. Czyli wstępnego przygotowania do ładowania. Można ją aktywować ręcznie lub automatycznie – z wykorzystaniem wbudowanej nawigacji.

Program przedłużonej gwarancji na akumulator trakcyjny – Battery Care Program – zapewnia ochronę na 10 lat lub do przebiegu 1 mln km. Warunkiem jest jednak przeprowadzanie corocznej kontroli tego elementu w autoryzowanym serwisie. Standardowa ochrona to 8 lat lub 160 tys. km.

TUTAJ zobaczysz pierwsze zdjęcia nowej Toyoty RAV4.

Pociągnie przyczepę o masie 1500 kg

Udoskonalony układ e-Axle wykorzystuje nowe półprzewodniki z węglika krzemu i generuje wyższą moc niż wcześniej. Jakby tego było mało, cechuje się mniejszą masą oraz bardziej kompaktowymi wymiarami.

Co istotne, Toyota bZ4X Touring została przystosowana do holowania przyczepy o masie do 1500 kg. A to według Japończyków „podkreśla walory tego pojemnego i wszechstronnego SUV-a”, który z wyglądu przypomina wyrośnięte kombi.

Jego nadwozie zachowało surowy charakter, znany z wcześniejszego wariantu bZ4X. Również kokpit przejęto z tego ostatniego, choć zastosowano tutaj nową konsolę środkową, ułatwiającą korzystanie z urządzeń cyfrowych.

System multimedialny standardowo ma ekran o przekątnej 14 cali i dysponuje m.in. nawigacją BEV, wspierającą kierowcę w planowaniu trasy oraz wyborze punktów ładowania. Pod uwagę bierze ona poziom prądu w akumulatorze oraz pozostały zasięg.

TUTAJ dowiesz się, jak jeździ nowe Renault 4 E-Tech.

Toyota bZ4X Touring: jaka cena?

Premiera rynkowa Toyoty bZ4X Touring nastąpi wiosną 2026 roku, dlatego obecnie jest za wcześnie, aby mówić o cenie tego samochodu. Aktualne bZ4X w podstawowej odmianie Comfort stanowi wydatek 193 900 zł.

Przy możliwości skorzystania z programu NaszEauto kwotę niezbędną na jego zakup można ograniczyć od 18 750 do 40 000 zł.

Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring
Toyota Bz4X Touring