Nowa Toyota RAV4 sensacją! Pokazano pierwsze oficjalne zdjęcia

Nadchodząca generacja Toyoty RAV4 6. generacji to zupełnie nowy wygląd nadwozia, zaawansowane systemy wsparcia oraz znacznie nowocześniejsze wnętrze. W kokpicie dominują dwa ekrany o wysokiej rozdzielczości, z których centralny wyraźnie nad nim góruje. Za napęd odpowiada hybryda 5. generacji, ale w odwodzie ma być również PHEV o zasięgu nawet 2000 km. Czego można się spodziewać po nowym RAV4?
- Toyota szykuje się do premiery RAV4 szóstej generacji.
- Aktualny model pozostaje na rynku od 2018 roku, więc najwyższy czas na zmianę.
- Nowa Toyota RAV4 została właśnie pokazana na pierwszych zdjęciach.
RAV4 to obok Corolli, najważniejszy model Toyoty. W zeszłym roku na to auto skusiło się nieco ponad 1 mln klientów, co dało mu trzecie miejsce na światowych listach bestsellerów. Z kolei w Polsce Toyota RAV4 znalazła 10 389 nabywców, zajmując 9. pozycję.
Ale jej dni są już policzone. Japończycy właśnie pokazali pierwsze oficjalne zdjęcie następcy tego samochodu, choć w takich ujęciach, aby nie ujawnić zbyt wielu szczegółów. Nadwozie widzimy więc z góry, i to na mocnym oddaleniu.
Zdradza ono jednak pudełkowate linie, długi dach oraz niemal stromo opadającą tylną pokrywę.
TUTAJ przeczytasz test nowej Toyoty Camry.
Nowa Toyota RAV4: spojrzenie do kabiny
Toyota „zajrzała” również przez boczną szybę do nowego RAV4. Dostępne zdjęcie przedstawia widok na górną część kokpitu, w tym cyfrowe zegary z dużą mapą nawigacji. W daszku umieszczonym nad nimi znalazł się kwadratowy otwór, sugerujący zastosowanie ekranu head-up, który oferowano również w modelu 5. generacji.
Wielofunkcyjną kierownicę wykończono częściowo perforowaną skórą i zaopatrzono w dżojstik na lewym ramieniu. Na szczycie obudowy kolumny kierownicy znalazł się z kolei panel z czujnikami, wśród których zapewne umieszczono kamerę obserwującą skupienie uwagi kierowcy na drodze.
Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego wydaje się wyraźnie większy niż ten, stosowany w aktualnej generacji RAV4 (10,5”). Ma on zapewne przekątną około 14-15 cali, a także wyższą rozdzielczość. Sam system będzie prawdopodobnie oparty o nowy procesor i zyska bardziej rozbudowane funkcje.
W desce rozdzielczej nowej Toyoty RAV4, podobnie jak w aktualnym wcieleniu tego samochodu, dominują liczne proste linie. Kolejne fotografia pokazuje również małą dźwignię automatu, wzorowaną choćby na tej w modelach Volkswagena oraz fragment pokrętła – zapewne klimatyzacji.
TUTAJ znajdziesz dane techniczne wszystkich generacji Toyoty RAV4.
Na zmodyfikowanej platformie TNGA-K
Według nieoficjalnych doniesień, nowa Toyota RAV4 ma być oparta na zmodyfikowanej platformie TNGA-K (Toyota New Global Architecture), stosowanej w całej gamie modeli tego giganta – od Camry, przez Highlandera po Lexusy LM i RX.
Jej użycie ma pozytywnie wpłynąć na komfort i prowadzenie nowego RAV4. Według japońskiego portalu goo-net.com, zmodernizowana architektura zyska na lekkości i sztywności. Tak jak obecnie, pozwoli ona na stosowanie praktycznie każdego rodzaju napędu – od spalinowego, przez hybrydowy i hybrydowy plug-in po elektryczny.
W gamie napędów 2026 Toyoty RAV4 ma dojść do prawdziwej rewolucji. Na początku sprzedaży dostępne będą wyłącznie układy hybrydowe, w tym PHEV. W połowie cyklu życia tego auta może zostać wprowadzony nawet wariant czysto elektryczny.
TUTAJ dowiesz się wszystkiego o Toyoty Corolli nowej generacji.
Nowa Toyota RAV4: nowe układy napędowe
Ale najważniejsze i tak będą hybrydy. Trzon oferty 2026 Toyoty RAV4 będzie stanowić układ napędowy nowej generacji, wykorzystujący 2,5-litrową, benzynową jednostkę, pracującą w oszczędnym cyklu Millera.
Obok niej znajdą się dwa silniki elektryczne, wyróżniające się m.in. wyższą efektywnością niż te stosowane do tej pory. Całość uzupełnią zmodernizowana przekładnia planetarna, pracująca niczym CVT, oraz nowy, bipolarny akumulator litowo-jonowy.
Dzięki powyższym zmianom można się spodziewać mniejszej wagi całego układu, a także wyższej mocy. Nieoficjalnie mówi się, że nowa Toyota RAV4 ma mieć 230 KM (+12 KM względem poprzednika), ale i zużycie paliwa na takim samym poziomie (lub niższym), jak model aktualnej generacji. Średnio na 100 km potrzebuje on 5,6-5,7 l benzyny.
W odwodzie 2026 Toyoty RAV4 pojawi się również hybrydowy napęd PHEV. W tym przypadku Japończycy mają podejrzeć chińskich producentów i zaoferować układ ze spalinowym przedłużaczem zasięgu.
Ma on wyróżniać się bardzo wysoką sprawnością, co pozwoli na przejechanie nawet 2000 km na jednym ładowaniu i tankowaniu. Prace nad taką jednostką napędową już trwają w ramach wspólnego sojuszu z Mazdą oraz Subaru.
TUTAJ przeczytasz o tym więcej.
Kiedy debiut?
Oficjalny debiut nowej Toyoty RAV4 nastąpi 21 maja bieżącego roku. Wtedy też poznamy wszystkie szczegóły na temat tego samochodu.



