15 listopada 2024

Najmocniejsze wcielenie VW ID.3 ma 326 KM i właśnie trafiło na polski rynek. Ile kosztuje?

Volkswagen ID.3 GTX Performance - przód

Niemiecki koncern wprowadził do sprzedaży najbardziej usportowiony model ID.3 – wersję GTX Performance. Tylnonapędowe auto dysponuje mocą 326 KM, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 s i zasięg około 600 km (WLTP). Ile kosztuje?

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

„Uważam nowego ID.3 GTX Performance za elektryczny odpowiednik naszej ikony sportowego auta kompaktowego, czyli Golfa GTI Clubsport. Oczywiście, napęd elektryczny i turbodoładowany silnik benzynowy różnią się od siebie charakterystyką rozwijania mocy” – mówi Kai Grunitz, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.

„Z pewnością ID.3 GTX Performance i Golf GTI Clubsport mają tę samą fascynującą lekkość podczas przyspieszania” – dodaje. Za to auto trzeba zapłacić od 235 690 zł – informuje portal elektromobilni.pl. Z kolei 333-konny Golf R to wydatek 233 690 zł.

Volkswagen ID.3 GTX Performance: największa prędkość w rodzinie

Volkswagen ID.3 GTX Performance jest pierwszym modelem, w którym zastosowano udoskonalony układ napędowy. Moc zwiększono z 285 KM w ID.3 GTX do 326 KM w ID.3 GTX Performance.

W obu przypadkach silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy o wartości 545 Nm. Przewyższa więc najmocniejsze doładowane spalinowe jednostki Volkswagena – podkreśla producent. W 326-konnej wersji ID.3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 200 km/h (najlepszy wynik w rodzinie ID). Dla porównania Golf R na to samo potrzebuje 4,6 s i pojedzie z prędkością 250 km/h.

Volkswagena ID.3 GTX Performance wyposażono w akumulator litowo-jonowy o pojemności 79 kWh (netto). Zapewnia on ładowanie z mocą do 185 kW. Jest to możliwe m.in. dzięki innowacyjnemu systemowi ładowania i zarządzania termicznego z przygotowaniem wstępnym akumulatora.

Nabijanie baterii w zakresie od 10 do 80% zajmuje około 26 minut. Zasięg Volkswagena ID.3 GTX Performance to 601 km (według WLTP).

TUTAJ przeczytasz megatest Volkswagena ID.7.

Nowo zestrojone zawieszenie

Adaptacyjne zawieszenie DCC zostało specjalnie dostrojone dla modeli ID.3 GTX. Zastosowano w nim m.in. zmodyfikowane stabilizatory. Standardowo auto jest wyposażone w przednią oś z kolumnami McPhersona i pięciowahaczową oś tylną, a także w progresywny układ kierowniczy.

Samochód wyposażono również w adaptacyjne zawieszenie DCC. Poza tym menedżer dynamiki jazdy wykorzystuje więcej sygnałów z czujników niż wcześniej. Umożliwia to jeszcze bardziej precyzyjną pracę amortyzatorów.

W opcji dostępne są m.in. zmodyfikowany wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, nowo zaprojektowana aplikacja wellness i system audio firmy Harman Kardon.

Volkswagen ID.3 GTX Performance - przód
Volkswagen ID.3 GTX Performance - tył
Volkswagen ID.3 GTX Performance - przód
Volkswagen ID.3 GTX Performance - przód
Volkswagen ID.3 GTX Performance - koło
Volkswagen ID.3 GTX Performance - kokpit
Volkswagen ID.3 GTX Performance - kokpit
Volkswagen ID.3 GTX Performance - fotele
Volkswagen ID.3 GTX Performance - kanapa