11 sierpnia 2025

KGM (ex SsangYong) celuje w Toyotę RAV4. Hybrydowy Actyon właśnie trafił na rynek

KGM Actyon

KGM Actyon to bez dwóch zdań najlepiej wyglądający model tego producenta. W Polsce to auto na razie jest oferowane wyłącznie w odmianie z silnikiem benzynowym, ale wkrótce może się to zmienić. Właśnie do jego gamy dołączył zupełnie nowy wariant hybrydowy, który jest już oferowany m.in. w Korei Południowej.

  • KGM to marka samochodów, znana do tej pory jako SsangYong.
  • Koreańczycy właśnie rozszerzyli ofertę Actyona o model hybrydowy.
  • W Polsce to auto w wersji benzynowej kosztuje obecnie od 149 502 zł.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

SsangYong to marka, która w swojej historii miała liczne upadki i wzloty. Od 2022 roku większościowy pakiet akcji tego producenta (61%) należy do koreańskiego koncernu KG Group, który w marcu 2023 roku zadecydował o zmianie nazwy marki na KGM.

Najnowszy model tego wytwórcy to Actyon, bazujący na Torresie. Na jego tle jest jednak nieco dłuższy, szerszy i niższy. Mierzy bowiem 474,0 cm długości, 192,0 cm szerokości oraz 168,0 cm wysokości. Rozstaw osi, jak na wymiary nadwozia, okazuje się dość skromny i wynosi 268,0 cm.

TUTAJ przeczytasz test KGM Actyona.

KGM Actyon Hybrid: siła dwóch silników

KGM Actycon w polskiej ofercie występuje na razie wyłącznie z 1,5-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 163 KM. Jest on dostępny zarówno w wariancie przednio-, jak i czteronapędowym oraz ze skrzynią ręczną lub automatyczną.

Teraz Koreańczycy pokazali kolejną wersję tego samochodu. Tym razem to pełna hybryda, która również korzysta z benzynowej jednostki 1.5 GDI. Rozwija ona jednak 150 KM i 220 Nm (280 Nm w modelu benzynowym) maksymalnego momentu obrotowego

Do współpracy ma jednak 177-konny silnik elektryczny (300 Nm) oraz automatyczną przekładnię e-DHT. Całość uzupełnia akumulator LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) o pojemności 1,83 kWh.

W rezultacie, w mieście KGM Actyon Hybrid może poruszać się niemal wyłącznie na prądzie. Jak informują Koreańczycy, w ten sposób przejeżdża aż 94% miejskiego dystansu.

TUTAJ poznasz dane techniczne KGM-a Torresa.

Ile zużywa paliwa?

W przeciwieństwie do standardowego modelu, KGM Actyon Hybrid zawsze dysponuje napędem wyłącznie na przednią oś. Dane dotyczące zużycia paliwa, zgodne z cyklem WLTP, nie zostały jeszcze opublikowane.

Koreańczycy informują jednak o wyniku 15,8 km, pokonanym na 1 litrze paliwa. Daje to więc średnie zapotrzebowanie na benzynę wynoszące około 6,3 l/100 km.

Osiągów ani prędkości maksymalnej KGM Actyona Hybird nie ujawniono. Można jednak stawiać dolary przeciw orzeszkom, że będą lepsze niż w przypadku modelu benzynowego. Zgodnie z informacjami dealera aut tej marki – Dixi-Car – przednionapędowa odmiana z automatem pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego uzyskuje po 9,6 s.

Tutaj trzeba zaznaczyć, że oficjalnych danych na temat czasu rozpędzania polski importer tego samochodu nie podaje.

KGM Actyon Hybrid: przyjemne wykończenie

KGM Actyon Hybrid dysponuje cyfrowym kokpitem z dwoma 12,3-calowymi ekranami pod wspólną taflą, identycznym z tym w elektrycznym Torresie EVX (TUTAJ przeczytasz test tego auta). Choć zastosowano w nim twarde plastiki, sprawia naprawdę przyjemne wrażenie.

Podobnie jak pikowana tapicerka skórzana z zamszowymi wstawkami. Można ją zamówić w kolorach czarnym lub czerwonym. Dostępny jest też dwubarwny wariant, łączony z akcentami z włókna węglowego czy ciemnego drewna.

Kierowcę ucieszą oświetlenie nastrojowe, oferujące wybór 32 różnych kolorów, nowa spłaszczona u dołu kierownica o grubszym wieńcu niż w Torresie czy kryształowa dźwignia automatu. Standardowo nowy KGM Actyon Hybrid zapewnia bardzo wiele systemów wsparcia, w tym m.in. asystenta zmiany pasa ruchu.

KG Mobility chwali się, że jego nowy model oferuje mnóstwo miejsca dla pasażerów i ich bagażu. Największy ze schowków w wersji czysto benzynowej dysponuje pojemnością od 668 do 1568 l.

Już w sprzedaży, ale nie w Polsce

KGM Actyon Hybrid nie trafił jeszcze do Polski. W Korei Południowej ceny tego samochodu startują, w przeliczeniu, z pułapu około 96 400 zł. Ciężko jednak oczekiwać, aby to auto kosztowało podobnie nad Wisłą.

Żeby myśleć o rywalizacji rynkowej z innymi, musi być tańsze niż aktualna jeszcze Toyota RAV4 Hybrid (176 100 zł) czy Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV z roku modelowego 2026 (149 900 zł).