Kultowe terenówki mogą zyskać drugie życie, dzięki Chińczykom

Stare, kultowe auta terenowe wcale nie muszą odchodzić do lamusa. Wszystko za sprawą chińskiej firmy Juncheng Autobody, produkującej zupełnie nowe nadwozia dla klasycznych Land Roverów, Toyot czy Fordów. Ile trzeba za nie zapłacić?
To nie pierwszy przypadek firmy z Państwa Środka, która oferuje kompletne nadwozia do nieprodukowanych już modeli. Przykładowo poprzez serwis Alibaba można nabyć zupełnie nową, stalową karoserię dla kultowej Toyoty AE86.
Wytwarza ją firma Jiangsu Aodun Automotive Industry Co., Ltd, która jest m.in. dostawcą dla spółki FAW-GM, będącej jednym z największych producentów aut w Chinach. Niestety, nie można zamówić tylko jednego nadwozia. Minimalna liczba wynosi 5 sztuk.
Cena przy takim zamówieniu to 9500 dolarów (ok. 37 330 zł) za sztukę.
Nowe nadwozia nie tylko dla Defendera
W przypadku Juncheng Autobody nie ma takiej konieczności i można zażyczyć sobie tylko jedno nadwozie. Choć tanio zdecydowanie nie jest.
„Zaprojektowana, aby spełniać najwyższe standardy branżowe, kolekcja części samochodowych Chassis Assembly gwarantuje doskonałą integralność strukturalną i optymalne prowadzenie. (…) Nasza kolekcja zapewnia wytrzymałość i innowacyjność potrzebną do utrzymania pojazdu w najlepszej kondycji” – czytamy na stronie internetowej Chińczyków.
Juncheng Autobody oferuje gotowe korpusy, wykonane ze stali i aluminium dla klasycznego Land Rovera Defendera w wersjach 3- i 5-drzwiowych, wyprodukowanego przed 2016 rokiem. Ale to nie wszystko, dostępny jest również wariant dla pick-upa z dwurzędową kabiną. Cena? 21 436 dolarów, czyli około 84 240 zł, niezależnie od wersji (TUTAJ znajdziesz link do ogłoszenia).
Chińczycy zapewniają również elementy karoseryjne dla Toyoty Land Cruiser 40, wytwarzanej w latach 1960-1984. W jej przypadku można sobie zażyczyć nawet kompletne nadwozie pokryte lakierem. Kosztuje ono 21 436 dolarów (ok. 84 240 zł), z kolei „gołe” – 17 539 dolarów (ok. 68 930 zł).
Poza tym dostępne są elementy podwozia czy części karoserii do tego auta. Ich ceny wahają się od 3330 dolarów, czyli około 13 090 zł (tylna połowa karoserii) do 11 692 dolarów, a więc około 46 950 zł (cała podłoga i inne elementy).
Juncheng Autobody wytwarza też nadwozia dla Forda Bronco pierwszej generacji z lat 1965-1977. Są one tańsze niż w przypadku dwóch wyżej wymienionych modeli i kosztują 15 157 dolarów (ok. 56 570 zł).
Dla kogo?
Dla kogo taka „zabawa”? Gotowe karoserie do klasycznych samochodów z pewnością ucieszą kolekcjonerów czy twórców tzw. restomodów. Niestety, w przypadku Juncheng Autobody niewiadomą pozostaje jakość nadwozi oraz ich zgodność z oryginałem.
Być może jednak klasyczne samochody zostały zeskanowane za pomocą skanera 3D, a następnie – wiernie odwzorowane. Jednak i skorzystanie z najnowszej technologii nie daje gwarancji, że np. wszystkie otwory montażowe znajdują się tam, gdzie powinny.
I jeszcze jedno – koszt wysyłki ponosi zamawiający.