Najpopularniejsze chińskie auto w Polsce stanie się Moskwiczem? Sensacyjne doniesienia z Rosji

MG HS uzupełni gamę rosyjskiego Moskwicza? Portal Chinese Automobiles powołuje się na pismo, informujące o tym, że Rosjanie szykują się do montażu zupełnie nowego modelu. Ma on odbywać się w podmoskiewskich zakładach.
- Wyciekło pismo, zgodnie z którym MG HS będzie składany w Rosji.
- To auto ma wypełnić lukę pomiędzy Moskwiczami 3 i 8.
- Na razie nowy model tego wytwórcy nosi roboczą nazwę M70.
Marka Moskwicz po latach niebytu powróciła do żywych pod koniec 2022 roku. Pierwszy nowy model tego wytwórcy nosi oznaczenie 3 i jest tak naprawdę odpowiednikiem chińskiego JAC-a JS4.
Jego produkcja – oraz dwóch innych aut – odbywa się w byłych podmoskiewskich zakładach Renault. Ich sprzedaż wraz z całym swoim rosyjskim majątkiem Francuzi ogłosili jeszcze w połowie 2022 roku. Nabyły je władze Moskwy za symboliczną kwotę 1 rubla!
TUTAJ poznasz polską ofertę JAC-a.
Moskwicz M70: wyciekła deklaracja zgodności
Do tej pory była fabryka Renault wytwarzała wyłącznie modele JAC-a. Niedługo po premierze „trójki” dołączyły do niej również Moskwicze 6 i 8. Teraz okazuje się, że Rosjanie najprawdopodobniej znaleźli kolejnego partnera.
Jak informuje portal Chinese Automobiles, jeszcze w lipcu pojawiła się informacja o tym, że Moskwicz przymierza się do współpracy z koncernem SAIC. Niedługo później, jakby na potwierdzenie tych słów, redakcja otrzymała wyciąg z tzw. rejestracji deklaracji zgodności.
Jest ona jednym z niezbędnym dokumentów do uzyskania homologacji danego pojazdu i rozpoczęcia jego sprzedaży w Rosji. Ta konkretna deklaracja zawiera informację o kolejnym modelu tej rosyjskiej marki, mającym nosić nazwę Moskwicz M70. W dokumencie pojawia się również kod AS33.
Obecnie w Chinach powstaje jeden model o takim oznaczeniu. To MG HS drugiej generacji, będące najpopularniejszym autem tego wytwórcy nad Wisłą. Co istotne, nie jest ono oferowane w Państwie Środka, lecz przeznaczone wyłącznie na eksport.
TUTAJ przeczytasz test MG HS-a.
Trzy rodzaje układu napędowego do wyboru
MG HS nowej generacji, oparte na Roewe RX5, mierzy 465 cm długości, 189 cm szerokości oraz 166 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi z kolei 276 cm. Przy takich wymiarach to auto plasowałoby się pomiędzy Moskwiczami 3 (441 cm długości) i 8 (482 cm).
Za napęd MG HS-a drugiej generacji odpowiadają trzy układy do wyboru. Podstawowy jest wprawiany w ruch przez turbodoładowany silnik 1.5 o mocy 170 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,6 s i prędkość maksymalną 196 km/h.
Kolejny wariant to Hybrid+ o systemowej mocy 224 KM (340 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Obok 143-konnej jednostki benzynowej, dysponuje on 199-konnym silnikiem elektrycznym, 2-biegową przekładnią automatyczną oraz baterią trakcyjną o pojemność 1,83 kWh.
W przypadku MG HS-a Plug-in Hybrid akumulator ma z kolei pojemność 21,4 kWh (netto), co zapewnia 100 km zasięgu na samym prądzie. Jego napęd uzupełniają 143-konna jednostka 1.5 oraz 183-konny silnik elektryczny. Moc całego układu to 272 KM.
TUTAJ przeczytasz test Bestune B70.
MG HS popularny wśród klientów indywidualnych
W Polsce MG HS kosztuje od 109 900 zł za wariant czysto spalinowy z przekładnią ręczną przez 128 900 zł za Hybrid+ po 154 500 zł (Plug-in Hybrid).
MG HS to najpopularniejsze chińskie auto nad Wisłą. Ba, jeszcze w czerwcu tego roku znajdowało się ono w TOP 15 naszego rynku, ale w lipcu wyprzedził je Nissan Qashqai.
Mimo tego, przez siedem miesięcy tego roku na MG HS-a skusiło się 2320 osób, co daje mu 6. pozycję pod względem rejestracji wśród klientów indywidualnych. Przed nim znajduje się Dacia Duster (2905 szt.), a za nim – Hyundai Tucson (2314 szt.).