Nowa platforma komunikacyjna OTOMOTO „Tu się tworzą historie”, czyli „Prawdziwe Historie” z DeLoreanem DMC-12 w roli głównej

„Prawdziwe Historie” to cykliczna kampania OTOMOTO, która miała już 6 odsłon, a każda z nich spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem widzów i branży marketingowej. W tym wyjątkowym, reportażowym formacie marka postanowiła oddać głos swoim użytkownikom
Wszystkie odcinki prezentują szerszej publiczności niezwykłe historie z pozoru zwykłych ogłoszeń. Bohaterowie opowiadają przed kamerą o swoich samochodach, z którymi wiążą się wspomnienia i wielkie emocje, a dla których szukają w serwisie nowych właścicieli.
Najnowsza, siódma edycja to dużo więcej niż kampania marketingowa – to fundament platformy komunikacyjnej „Tu się tworzą historie”. Nowa strategia komunikacji brandu skupia się na pogłębieniu relacji z klientami i budowaniu zaufania do marki poprzez zaprezentowanie autentycznych historii ludzi, którzy sprzedają auta w serwisie.
Cykl „Prawdziwe Historie” OTOMOTO zaczął się od niewielkiej, social mediowej kampanii z Wartburgiem, która stała się świątecznym wiralem. Wideo zostało wyświetlone ponad 13 milionów razy na Facebooku oraz prawie 3 miliony razy na YouTube. Dodatkowo kampania zdobyła 14 400 polubień i 1500 komentarzy na Facebooku oraz Instagramie.
Kampania spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem widzów oraz branży marketingowej – otrzymała nagrody w prestiżowych konkursach, m.in. Złote Spinacze, Kreatura czy Golden Arrows. Kolejne edycje również przynosiły bardzo dobre wyniki, dlatego marka zdecydowała się zbudować na „Prawdziwych Historiach” platformę komunikacyjną i znacznie rozszerzyć działania digitalowe.
DeLorean DMC-12
Najnowsza kampania ruszyła 6 listopada. Jej bohaterami są – znani widzom z ubiegłorocznej świątecznej odsłony – pan Krzysztof z panią Agnieszką, niezwykła para z równie niezwykłym samochodem: DeLoreanem DMC-12.
To auto, które jest marzeniem wielu miłośników motoryzacji, a także symbolicznym wehikułem czasu z filmu „Powrót do przyszłości”. DMC-12 to prawdziwa rzadkość – był produkowany jedynie niecałe dwa lata (od stycznia 1981 do grudnia 1982 roku), łącznie powstało około 10 000 aut.
Projekt ten był w pewien sposób przełomowy, ale opóźnienia w produkcji czy wysoka cena sprawiły, że nie był w stanie na siebie zarobić. Drzwi, które unoszą się do góry w spektakularny sposób, czy budząca zachwyt nielakierowana karoseria ze szczotkowanej stali nierdzewnej… To wszystko można zobaczyć i usłyszeć w spocie OTOMOTO. Miłość do DeLoreanów jest jednak tylko dopełnieniem najważniejszej relacji w życiu pana Krzysztofa – związku z panią Agnieszką.
„Kiedy ruszaliśmy z pierwszymi „Prawdziwymi historiami”, opowiadając historię wnuczki sprzedającej Wartburga odkupionego przed laty od dziadka za symboliczne ciasto, nie spodziewaliśmy się tak spektakularnego sukcesu i efektu wiralowości. Okazało się, że widzowie – nasi klienci – chcą poznać ludzką stronę ogłoszeń na OTOMOTO, a samochody są w życiu Polek i Polaków wyjątkowo ważne i wywołują lawinę emocji. Podczas każdej kolejnej kampanii z tego cyklu dostawaliśmy tysiące komentarzy, ludzie chcieli z nami rozmawiać, dzielić się swoimi wspomnieniami. Postanowiliśmy przeprowadzić badania, które ostatecznie potwierdziły naszą tezę, że „Prawdziwe Historie” to doskonały fundament platformy komunikacyjnej” – mówi Patrycja Pawłowska, Social Media Lead w OTOMOTO i pomysłodawczyni cyklu „Prawdziwe historie”.
Kampania „Tu się tworzą historie” ruszyła na początku listopada i potrwa do końca grudnia. Centrum kampanii jest 30-sekundowy spot wideo, który można oglądać w kanałach tematycznych TVP, Polsatu i TVN-u. Spotów możecie spodziewać się także w kinach, serwisach VOD oraz w radiu. Dodatkowo kampania będzie wspierana reklamą na nośnikach OOH w ośmiu największych miastach w Polsce. Nie zabraknie też działań online’owych w ramach których których spot i dedykowane kreacje reklamowe pojawią się na platformach Facebook, TikTok i YouTube.
Za koncept kreatywny, planowanie i realizację kampanii odpowiada agencja MADOGZ. Reżyserem spotu jest Jan Foryś, a autorem zdjęć jest dom produkcyjny Lucky Luciano.