Nowe Renault Austral i Espace już do kupienia w Polsce. Ich ceny pozytywnie zaskakują

Odświeżone Renault Austral i Espace są już dostępne nad Wisłą. Oba modele wyróżniają się nie tylko zmienionymi przodami, ale poprawionymi napędami, wyciszeniem swoich kabin czy wyposażeniem. Ba, pierwszy z nich okazuje się nawet tańszy niż do tej pory.
- Renault szybko przeprowadziło modernizację swoich SUV-ów.
- Austral i Espace otrzymały m.in. odświeżone „twarze”, zgodne z nowym językiem stylistycznym tej marki.
- Austral staniał, natomiast ceny Espace'a pozostały bez zmian.
Jak na współczesne standardy, polegające na wydłużaniu cyklu życia poszczególnych modeli, Renault zaskakująco szybko przeprowadziło modernizację Australa i Espace'a. Pierwszy z nich wszedł do produkcji w lipcu 2022 roku, a już w listopadzie kolejnego roku Francuzi święcili wytworzenie 100-tysięcznego egzemplarza.
Espace aktualnej generacji zadebiutował z kolei w marcu 2023 roku, na polskim rynku pojawił się zaś 7 miesięcy później. Obecne wcielenie tego samochodu jest absolutnie przełomowym w jego historii. Po raz pierwszy ten praprzodek europejskich minivanów stał się bowiem pełnoprawnym SUV-em.
TUTAJ przeczytasz megatest Renault Espace'a.
Nowe Renault Austral i Espace: zbliżone zmiany
Nowe Renault Austral i Espace przeszły bardzo podobne zmiany. Z zewnątrz skupiają się one głównie na przodach, które czerpią ze stylistyki topowego Rafale'a.
Nieco przemodelowano również tylne lampy obu tych aut, poprawiono wyciszenie ich kabin, a także wprowadzono nowe amortyzatory w Australu. Mają one zapewnić jednocześnie lepsze tłumienie nierówności niż w przypadku stosowanych wcześniej oraz pewniejsze prowadzenie.
Zarówno nowy Austral, jak i Espace wewnątrz mogą pochwalić się rewolucyjnym systemem rozpoznawania twarzy kierowcy. Opiera się on na kamerze, wbudowanej w lewy słupek A. Po ustaleniu tożsamości prowadzącego aktywuje spersonalizowany wcześniej profil użytkownika, wgrywając jego ustawienia.
Obejmują one ulubione stacje radiowe i multimedia, pozycję za kierownicą oraz ustawienie lusterek i aplikacji Google. Wewnątrz obu modeli wprowadzono także nowe fotele, zapewniające lepsze podparcie oraz trzymanie boczne niż poprzednie.
TUTAJ przeczytasz test Renault Rafale.
Renault Austral: 3, a nie 4 wersje wyposażenia
Odświeżone Renault Austral obecnie oferowane jest w trzech poziomach wyposażenia. Są to evolution, techno oraz esprit Alpine. Do tej pory dostępne były cztery, czyli evolution, techno, iconic oraz iconic Esprit Alpine.
Bilet wstępu do świata odświeżonego Australa stanowi odmiana mild hybrid 160 auto, wyceniona na 139 900 zł. Za podobny model sprzed modernizacji trzeba obecnie zapłacić – cennikowo – 149 200 zł.
Do napędu tego auta służy 1,3-litrowy silnik R4 o mocy 160 KM z układem miękkiej hybrydy. Współpracuje on z przekładnią CVT, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,7 s i średnio na 100 km zużywa 6,2-6,5 l paliwa.
Co ciekawe, obniżka ceny odświeżonego Australa wcale nie odbywa się kosztem jego wyposażenia. Podstawowy wariant evolution zapewnia m.in. automatyczne światła LED, dwa ekrany w kokpicie, czy zestaw czujników parkowania dookoła nadwozia. Do tego dochodzą jeszcze dwustrefowa klimatyzacja, a także 18-calowe obręcze aluminiowe w miejsce 17-calowych u poprzednika.
TUTAJ przeczytasz o tym, jak działa tylna oś skrętna w Renault Australu.
Renault Austral: mniej za hybrydę
Odmiana w pełni hybrydowa, czyli mild hybrid E-Tech 200 obecnie jest również tańsza niż wcześniej. Odnowiony Austral z tym układem napędowym kosztuje 152 900 zł (-10 000 zł).
W jego skład wchodzą 1,3-litrowa, 3-cylindrowa jednostka benzynowa (205 Nm), alternator z funkcją rozrusznika, zapewniający zastrzyk dodatkowych 25 KM (50 Nm) oraz 70-konny silnik trakcyjny (205 Nm).
Całość wytwarza 200 KM, do kompletu ma niewielki akumulator trakcyjny o pojemności 2 kWh oraz przekładnię wielotrybową ze sprzęgłem kłowym. Wprawdzie Francuzi nie wspominają o tym nic w informacji prasowej, ale należy się spodziewać, że ta ostatnia została istotnie poprawiona.
Tak się stało w przypadku odświeżonego Espace'a, w którym wprowadzono do niej nowe oprogramowanie. Pozwala ono na krótsze czasy reakcji, płynniejszą zmianę przełożeń oraz eliminację wrażenia bezwładności.
2025 Renault Austral z układem hybrydowym od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,4 s i średnio na 100 km zużywa 4,6-4,8 l paliwa.
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ nowe Renault 5 E-Tech.
Renault Espace z tymi samymi cenami
Renault Espace występuje wyłącznie z 200-konnym (lub 199-konnym – zależnie od źródła) układem hybrydowym. Ze względu na wyższą masę własną niż w przypadku Australa, zapewnia on nieco gorsze osiągi. Pierwsze 100 km/h pojawia się tutaj po upływie 8,8 s, a średnie zużycia paliwa oscyluje wokół 4,8-4,9 l/100 km.
Nowe Renault Espace nadal jest oferowane w trzech wariantach wyposażenia – techno, esprit Alpine oraz iconic – oraz w odmianach 5- lub 7-miejscowej. Dopłata do trzeciego rzędu siedzeń wynosi 9000 zł, a cena tego auta względem odmiany sprzed modernizacji nie uległa zmianom.
Za podstawowy wariant Espace'a zapłacimy 183 900 zł w przypadku wersji dla 5 osób i od 192 900 zł w przypadku odmiany dla 7 osób. Odmiana esprit Alpine kosztuje 197 900 zł (206 900 zł – dla 7 os.), a iconic – 207 900 zł (216 900 zł – dla 7 os.).
Wyposażenie, podobnie jak w Australu, już w najtańszej wersji techno okazuje się więcej niż wystarczające. Zawiera ona m.in. dwa ekrany w kokpicie, ładowarkę indukcyjną, dwustrefową klimatyzację, oświetlenie nastrojowe, czy automatyczne światła LED i 19-calowe obręcze z lekkich stopów.
TUTAJ przeczytasz, ile kosztuje nowe Renault 5 Turbo 3E.
Nowe Renault Austral i Espace: dostawy w drugiej połowie roku
Pierwsze egzemplarze nowych Renault Australa i Espace'a powinny trafić do klientów w drugiej połowie 2025 roku.












