Audi RS7 z pakietem Performance. 600 KM było za mało?

Audi RS7 podobnie jak pozostałe modele RS doczekało się pakietu Performance. Co to oznacza? Oprócz kilku stylistycznych dodatków to dodatkowe 30 koni mocy. Niby niewiele, ale w sumie jest ich teraz 630.
Wystarczyło zaledwie kilka zmian, by przekroczyć magiczne 600 KM. Oczywiście silnik pozostał ten sam. To cały czas potężne czterolitrowe V8 biturbo TFSI, w którym drzemie bardzo duży potencjał. Teraz generuje 630 KM i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego (o 50 więcej od normalnej wersji).
Jak udało się podnieść moc silnika? Wszystko dzięki zastosowaniu większych turbosprężarek. Podniesiono także ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara. Pozwoliło to na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i momentu obrotowego o 50 Nm w porównaniu z wersją podstawową. Oznacza to wzrost mocy całkowitej z 600 do 630 KM i maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Efekt? Przyspieszenie do setki w 3,4 sekundy (szybciej o 1,2 s niż wersja bazowa RS7), czyli na poziomie Porsche 911 GT3.
Aby odczucie mocy były jeszcze większe a samochód przy okazji lżejszy, zmniejszono izolację pomiędzy komorą silnika a wnętrzem auta. Udało się zaoszczędzić przez to aż 8 kg. Całkowita masa RS 7 Sportback Performance to teraz 2065 kg. A warto pamiętać, że Audi RS7 Sportback to potężne Gran Turismo o długości ponad 5 m.
Stare Quattro i nowa szpera
Moc silnika 4.0 TFSI przekazywana jest na cztery koła przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic. Tutaj ma jednak krótsze czasy zmiany biegów.
Mechaniczny międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika w stosunku 40:60 z przewagą osi tylnej, a w przypadku wystąpienia poślizgu, wyższy moment obrotowy przekazywany jest automatycznie na oś o lepszej przyczepności – do 70 procent może przepływać na oś przednią i do 85 procent – na oś tylną.
Samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy jest lżejszy i bardziej kompaktowy. Zmniejsza podsterowność i poprawia to dynamikę jazdy oraz pozwala na precyzyjniejsze pokonywanie zakrętów. Dodatkowym ulepszeniem jest bardziej precyzyjna reakcja układu kierowniczego, dzięki czemu pasażerowie zyskują wrażenie zwinniejszej jazdy.
Rozmiar ma znaczenie?
Audi RS 7 Sportback Performance ma ponad 5 metrów długości i ponad 2 metry szerokości. Wszystko przez potężny rozstaw kół. Auto zjeżdża z taśmy produkcyjnej wyposażone standardowo w 21-calowe felgi z aluminium. Opcją dla wersji Performance są jednak polerowane 22-calowe felgi inspirowane sportami motorowymi. Nie kolor ani rozmiar ma tutaj jednak znaczenie, tylko masa. Nowa felga jest lżejsze aż o 5 kg. I to jedna. Komplet nowych kół oznacza, zatem redukcję masy 20 kg i krótszą aż o 2 metry, dzięki nowym oponom Continental Sport Contact 7 (285/30), drogę hamowania.
System wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select pozwala kierowcy kontrolować charakter samochodu. Dostępnych jest sześć profili: efficiency, comfort, auto, dynamic, a także dwa tryby RS1 i RS2, które można konfigurować samodzielnie.
Każdy z trybów jazdy Performance jest odczuwalnie różny. Tryb żeglowania aktywuje się teraz automatycznie tylko w profilu efficiency, co oznacza, że w pełnym zakresie prędkości do 160 km/h, po zdjęciu nogi z gazu wyłącza silnik spalinowy, a jazda odbywa się wtedy bez zużycia paliwa i oporu silnika. Dodatkowo precyzyjne dostrojenie oprogramowania jednostki sterującej silnika gwarantuje jeszcze bardziej precyzyjne zmiany obciążenia w trybie S, gdy aktywny jest tryb dynamic lub tryb jazdy S, co dodatkowo zwiększa emocje z jazdy.
Zaktualizowane oprogramowanie jednostki sterującej skrzynią biegów zapewnia krótsze czasy zmiany biegów i zauważalnie większy kontrast między różnymi trybami jazdy.
Pakiety – jak się w tym połapać?
Dla Audi RS7 Performance pakiet RS Dynamic jest w standardzie. To m.in. podniesienie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania RS pomaga kierowcy, aktywnie korygując sterowanie osią przednią i tylną) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.
Ale pakiet RS Dynamic plus jest już płatny dodatkowo. Podnosi on dodatkowo prędkość maksymalną do 305 km/h i obejmuje ceramiczny układ hamulcowy RS. Można wtedy zamówić zaciski hamulcowe w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim oraz tarcze przednie o średnicy 440 mm i tylne o średnicy 370 mm.
I znowu – bo liczy się masa. Ceramiczny układ hamulcowy RS jest lżejszy o ok. 34 kg w porównaniu ze stalowymi tarczami, innymi zaciskami i normalnymi klockami.
Kolor ma znaczenie
A jeśli dla kogoś kolor ma znacznie, to nowe Audi RS 7 Sportback performance jest dostępne łącznie w 16 kolorach nadwozia – po raz pierwszy w ofercie znalazły się metaliczny i matowy kolor niebieski Ascari Blue oraz matowy kolor srebrny Dew Silver.







































