BMW kreuje trendy. Nowe X2 oraz iX2 to przełom w klasie premium

BMW od zawsze wyznaczało kierunek rozwoju samochodów segmentu premium, a zupełnie nowe X2 oraz iX2 są kolejnym krokiem na drodze ku dominacji w świecie prestiżowych aut dla aktywnych.
BMW nieodmiennie kroczy na czele, a kolejne modele są tropem, za którym konkurencja może co najwyżej podążać. Nie inaczej jest w przypadku zupełnie nowego X2. W końcu mamy do czynienia z pionierem koncepcji SAC (Sports Activity Coupé). Czyli z samochodem, łączącym kluczowe zalety SUV-ów, takie jak wysoka praktyczność czy świetna pozycja za kierownicą, ze sportowo zarysowaną, modną sylwetką typową dla modeli z nadwoziem coupé.
To sprawia, że nowe BMW X2 przyciągają wzrok swoim progresywnym charakterem i emanuje niezależnością. Przy czym progres jest tutaj słowem kluczowym, podkreślające fakt, że to uterenowione auto po raz pierwszy w historii występuje również w elektrycznym wariancie iX2.
Aby wejść w posiadanie elektrycznego iX2 wystarczy już 999 zł netto miesięcznie. Tak atrakcyjną ratę można osiągnąć dzięki dofinansowaniu opłaty wstępnej w programie „Mój Elektryk”. Dostępna jest także oferta BMW Leasing 0%. Z kolei ceny spalinowego X2 rozpoczynają się od 195 tys. zł.
TUTAJ otrzymasz indywidualną ofertę na zakup BMW X2 i iX2.
Nienaganna sylwetka
Gdy w 2007 roku BMW zaprezentowało po raz pierwszy model X6, świat patrzył na ten samochód z zapartym tchem. Śmiała koncepcja połączenia SUV-a z nadwoziem w stylu coupé przyciągnęła klientów swym nietuzinkowym charakterem, podbijając serca kierowców i wyznaczając zupełnie nowe trendy wzornictwa. Nowe BMW X2 podąża tą samą drogą, rozwijając świetnie przyjętą koncepcję o efektowne dodatki współczesności.
Jego dynamicznie narysowane nadwozie w stylu Sports Activity Coupé wyróżnia się atletyczną sylwetką i klasycznymi proporcjami. Efekt? Olśniewający. Podkreśla go oświetlenie konturowe atrapy chłodnicy, po raz pierwszy w historii dostępne w segmencie kompaktowym. Synergię zapewniają mu efektowne reflektory diodowe.
Wrażenie nowoczesności pogłębiają poziome kontury tylnych lamp, które spuentowano muskularnym zderzakiem, zaś nad całością czuwa efektowny spoiler w stylu lotki. Daje to nienaganną prezencję, która potęguje efekt pewności siebie.
Co ważne, dynamiczny charakter nowego BMW X2 jest cechą wspólną wszystkich odmian. Niezależnie od tego, czy spojrzymy na elektryczne iX2, mocarne X2 M35i, czy też którykolwiek z pozostałych wariantów – zawsze będziemy mieć przed oczami perfekcyjne połączenie dynamicznej pasji i użyteczności na co dzień.
Tą ostatnią zapewniają kompaktowe wymiary modelu, który równocześnie jest wyraźnie większy od swojego poprzednika. Długość nowego BMW X2, w porównaniu do ustępującej generacji, wzrosła o 194 mm i wynosi teraz 4554 mm. W połączeniu z 1845 mm szerokości (o 21 mm więcej) i 1590 mm wysokości (o 64 mm więcej), daje to idealny kompromis pomiędzy zwinnością w gęstym ruchu miejskim a przestrzenią dla pasażerów. Tej jest pod dostatkiem nawet dla 5 osób, a bagażnik o pojemności 560 l (525 l w iX2) z łatwością zmieści wszystkie pakunki.
Wysmakowane wnętrze
Skoro jesteśmy już spakowani, pora rozgościć się w kabinie. Ta, jak na BMW przystało, łączy sportową atmosferę z wysmakowanym nastrojem zarezerwowanym dla świata premium. Tradycyjne podejście do luksusu spotęgowano najświeższymi zdobyczami techniki użytkowej. Tak właśnie powstała kabina modelu X2.
Już pierwszy rzut oka na płaską deskę rozdzielczą z zakrzywionym wyświetlaczem nie pozostawia miejsca na żadne wątpliwości: to BMW z krwi i kości. Na nowo opracowane fotele mogą być obszyte skórą Veganza lub Vernasca z atrakcyjnym pikowaniem, choć klienci preferujący tapicerkę materiałową również znajdą w X2 coś dla siebie. Podobnie jak ci, którzy stawiają na dynamiczną jazdą. Opcjonalne fotele sportowe dysponują elektryczną regulacją i funkcją pamięci oraz podparciem lędźwiowym i funkcją masażu, dzięki którym czerpanie radości z jazdy jest tak przyjemne, jak nigdy dotąd.
Jednak nawet w trasie pełnej wrażeń, mogą się przydać chwile na wyciszenie emocji. Wtedy okaże się, że nowe BMW X2 to równie dobry kompan do wygodnych wojaży. Zawdzięcza to najnowocześniejszym systemom wspomagającym kierowcę, wśród których prym wiedzie zdolność do zautomatyzowanej jazdy i parkowania. Zwiększają one komfort i bezpieczeństwo nie tylko w czasie dalekich podróży, ale również podczas codziennych dojazdów.
Każde BMW X2 jest teraz wyposażone w najnowszą wersję systemu ostrzegającego przed kolizją czołową, regulator prędkości z funkcją hamowania, czy funkcję ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu wraz z naprowadzaniem na pas. O asystencie parkowania, w skład którego wchodzi kamera i asystent cofania, nie wspominając.
Przechodząc do wyposażenia dodatkowego, jednym z najjaśniejszych punktów listy jest bez wątpienia efektowny szklany dach panoramiczny. Jego ciemna szklana powierzchnia bezpośrednio styka się z przednią szybą i bocznymi ramami dachu, bez żadnych dodatkowych elementów rozciągając się daleko w tył. Trudno wyobrazić sobie lepsze warunki do podziwiania nieba.
Oczywiście przez pasażerów, bo na kierowcę czekają jeszcze inne udogodnienia. Na liście opcji znalazły się m.in: asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, aktywne prowadzenie do celu, wyświetlacz Head-Up, system kamer 360 czy rejestrator jazdy.
Technologiczny majstersztyk
Mimo tak zaawansowanej technologii, nowe BMW X2 obsługuje się z dziecięcą łatwością. To zasługa najnowszej wersji systemu informacyjno-rozrywkowego, z oprogramowaniem bazującym na BMW Operating System 9. Obejmuje on zakrzywiony wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego oraz oddaje do dyspozycji pasażerów inteligentnego asystenta osobistego BMW. Połączenie tych dwóch funkcjonalności gwarantuje łatwość obsługi – zarówno za pomocą ekranu centralnego, jak i za pośrednictwem asystenta głosowego rozpoznającego naturalną mowę.
A gdy kierowcę lub pasażerów najdzie ochota na chwilę rozrywki, z odsieczą nadciągnie AirConsole Gaming, które przeistacza X2 w konsolę do gier. Wystarczy zeskanować smartfonem kod QR, by rozpocząć wirtualną rozrywkę – samotnie lub wraz ze współpasażerami.
Tak wygląda teraźniejszość BMW X2. Za to w przyszłości może być już tylko lepiej, bowiem samochód oferuje dostęp do aktualizacji BMW ConnectedDrive. Dzięki temu klienci mogą przez miesiąc bezpłatnie testować wybrane funkcje, a następnie wykupić je na określony czas. W Sklepie BMW ConnectedDrive dostępna jest oferta BMW Digital Premium, które umożliwia korzystanie w ramach abonamentu ze wszystkich aplikacji dostępnych w danym kraju, na przykład w zakresie streamingu muzyki i wideo, wiadomości lub gier w samochodzie.
Całość dopełnia system nawigacji BMW Maps. Bazuje on na chmurze i można uzupełnić go o funkcję Augmented View. BMW X2 oferuje swoim użytkownikom również cyfrowy kluczyk, który zapewnia wygodny dostęp do pojazdu.
Napęd klasy BMW
I choć cyfrowego kluczyka nie trzeba przekręcać w stacyjce, w niczym nie umniejsza to przyjemności słuchania symfonii cylindrów rozgrywającej się po uruchomieniu jednostki spalinowej, tudzież satysfakcji płynącej z bezszelestnej pracy silników elektrycznych.
Elektryczna rewolucja
W BMW iX2 xDrive30 313 KM mocy maksymalnej (liczonej wraz chwilową funkcją boost) pochodzi z dwóch silników elektrycznych, które napędzają wszystkie koła. Dlatego nikogo nie powinny dziwić imponujące parametry, takie jak 5,6 s potrzebne na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h czy zasięg dochodzący do 449 km.
Co ważne, w BMW iX2 dostępny będzie również nowy pakiet Connected Home Charging, umożliwiający zoptymalizowanie ładowania pod kątem obciążenia i korzystania z fotowoltaiki w domu. To rozwiązanie pozwala zmaksymalizować zarówno proekologiczne, jak i finansowe korzyści płynące z wyboru elektrycznego iX2.
Jednak to dopiero początek elektrycznej rewolucji w świecie kompaktowych SAC-ów. Już latem do gamy BMW iX2 dołączy drugi wariant elektryczny – iX2 eDrive20 o mocy 204 KM i z zasięgiem do 478 km.
Emocje do potęgi M
Choć przyjęło się sądzić, że elektromobilność to wynalazek XXI wieku, w istocie obie technologie są niemal rówieśnikami, a ich wspólna historia sięga schyłku XIX stulecia. I tak jak w dziejach motoryzacji, również w gamie X2 oba źródła napędu koegzystują w sposób harmonijny.
Po stronie spalinowej, swój sportowy urok roztacza topowy wariant X2 M35i xDrive. Jego sercem jest 4-cylindrowa, dwulitrowa jednostka o poj. 2 l i mocy 300 KM, zaś duszą – typowe dla linii M smaczki stylistyczne i charakterystyka prowadzania. Jednak nie mogłoby być inaczej, w końcu mówimy o samochodzie, który pierwszą „setkę” osiąga już po 5,4 s, a opcjonalny układ hamulcowy M z pływającymi tarczami sprawia, że sprint można powtarzać w nieskończoność.
Ekonomiczna równowaga
iX2 oraz M35i to oczywiście nie koniec propozycji dla wymagających klientów. BMW oferuje również inne silniki benzynowe i wysokoprężne. Gamę otwiera X2 sDrive20i, napędzane 3-cylindrową jednostką o poj. 1,5 l, której pomocą służy 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. Moc systemowa tej wersji wynosi 170 KM, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym to imponujące 6,0-6,5 l/100 km.
Klienci zdecydowani na silnik wysokoprężny mogą już zamawiać X2 sDrive18d. Moc 150 KM płynie z 4-cylindrowej jednostki o poj. 2 l i zapewnia mu więcej niż dobrą dynamikę na co dzień. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym mieści się w przedziale 5,1-5,5 l/100 km, czyniąc jazdę BMW niezwykle ekonomicznym wyborem. Już latem ofertę uzupełni kolejny wariant z silnikiem Diesla – X2 xDrive20d, o mocy 163 KM, z układem miękkiej hybrydy oraz napędem 4x4.
Niezależnie od wersji silnikowej, każde spalinowe BMW X2 oferowane jest standardowo z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią Steptronic.







