Ford F-150 Lightning dostępny na drugim europejskim rynku

Elektryczny Ford F-150 Lightning wjeżdża na drugi europejski rynek. Po Norwegii, tego wielkiego pick-upa kupimy również w Szwajcarii. Cena? Bardzo wysoka.
W USA Ford F-150 Lightning jest dostępny od 2022 roku. Auto mierzy 6,29 m długości, nieco ponad dwa metry szerokości i dwa metry wysokości. Wyposażone jest w akumulator o pojemności użytkowej 98 kWh i dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 337 kW. Zasięg według WLTP wynosi 429 km.
Producent tego wielkiego pick-upa twierdzi, że jego auto przydatne jest nie tylko w miastach, ale także na trudnych drogach Alp. Forda F-150 Lightning można zamówić od listopada. Kosztuje 127 000 franków szwajcarskich, czyli ok. 587 000 zł – donosi portal elektromobilni.pl.
Ford F-150 Lightning: ograniczona produkcja
Tymczasem w USA Ford ograniczył produkcję F-150 Lightning i obecnie wytwarza to auto już „tylko na dwie, a nie na trzy zmiany”. Z drugiej strony przed kilkoma dniami firma poinformowała, że wprowadza do gamy modelu F‑150 Lightning nową wersję F‑150 Lightning Flash, która otrzymuje większość zaawansowanych, preferowanych przez klientów rozwiązań w ofercie wycenionej poniżej 70 000 USD (292 000 zł).
„Ford F‑150 Lightning Flash stanowi efekt bezpośredniej współpracy z naszymi klientami i ich opinii. Pick-up łączy w sobie wiele zaawansowanych funkcji, które klienci uwielbiają w naszych modelach elektrycznych, a jednocześnie jest oferowany w bardziej przystępnej cenie" – mówi Marin Gjaja, dyrektor operacyjna Ford Model e.
„Lightning Flash dysponuje zasięgiem 320 mil (515 km), szacowanym przez Agencję Ochrony Środowiska, co jest kolejnym przykładem szybkości, z jaką dostosowujemy się do rozwoju branży pojazdów elektrycznych" – dodaje Gjaja.
Do 2030 r. Ford przejdzie na elektryki
Ford stawia na elektrnomobilność i w zeszłym roku ogłosił, że od 2030 r. będzie oferował wyłącznie w pełni elektryczne samochody osobowe, a od 2035 r. w pełni elektryczne pojazdy użytkowe.
Co więcej, Ford dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie w zakresie obiektów, logistyki i bezpośrednich dostawców. Chce ją uzyskać do 2035 roku.
Firma zainwestuje 50 miliardów dolarów na całym świecie do 2026 roku, aby osiągnąć docelowe tempo eksploatacji ponad 2 milionów pojazdów w pełni elektrycznych do końca tego roku.