Kia EV9: tak wygląda europejska wersja, która w salonach zawita pod koniec roku

Kia opublikowała właśnie najnowsze zdjęcia EV9 w europejskiej specyfikacji. SUV oferuje szybkie ładowanie prądem o napięciu 800V i zapewnia zasięg do 541 km.
15 minut ładowania wersji tylnonapędowej RWD pozwala na przejechanie 239 km. Samochód będzie dostępny też z napędem na cztery koła (AWD). Obie wersje są zasilane akumulatorem o pojemności 99,8 kWh. Kia EV9 trafi do polskich salonów w czwartym kwartale tego roku. Ceny zostaną ujawnione po wakacjach.
Kia EV9 to, jak podkreśla producent, solidny i zaawansowany technologicznie samochód elektryczny, dostępny w wersji sześcio- lub siedmioosobowej z zasięgiem do 541 kilometrów (WLTP).
„EV9 to SUV przyszłości, który zachęca ludzi do przejścia na samochody elektryczne i zaprasza ich do bycia częścią transformacji w dziedzinie mobilności. Kia EV9 odegra kluczową rolę w transformacji marki Kia" – twierdzi Jason Jeong, szef marki w Europie.
Kia EV9: dwa układy napędowe
Kia EV9 jest dostępna z napędem na tylne (RWD) lub na cztery koła (AWD). Obie wersje układu napędowego są zasilane akumulatorem, który może zmagazynować 99,8 kWh energii. Wykorzystuje on technologię czwartej generacji akumulatorów, stosowanych w modelach koreańskiej marki (TUTAJ przeczytasz, czemu ładowanie akumulatora zwalnia powyżej 80%).
Wersja z napędem na tylne koła ma silnik o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm. Maksymalna prędkość EV9 wynosi 185 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 9,4 s. Zasięg wersji RWD dochodzi do 541 km (WLTP) – donosi portal elektromobilni.pl.
Wersja z napędem na cztery koła jest napędzana dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 141 kW (192 KM) każdy i o maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm z przodu i 350 Nm z tyłu w wersji Baseline oraz po 350 Nm z przodu i z tyłu w wariancie GT-Line. Maksymalna prędkość wynosi 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 6,0 s.
Wersja GT-Line AWD przyspiesza do „setki” w 5,3 sekundy, natomiast szacunkowy zasięg został określony na 497 km (WLTP). Model poddaje się szybkiemu ładowaniu prądem o napięciu 800V. 15 minut wystarcza, aby zasięg wersji RWD wzrósł o 239 km, natomiast w przypadku AWD – o 219 km (TUTAJ poznasz najważniejsze cechy Kii EV9).
Ładowanie dwukierunkowe
Akumulator EV9 jest wyposażony w funkcję ładowania dwukierunkowego, co umożliwia korzystanie z zaawansowanych technologii przyszłości, takich jak Vehicle-to-Load (V2L), Vehicle-to-Building/Vehicle-to-Home (V2B/V2H) oraz Vehicle-to-Grid (V2G). Ładowanie V2L, po raz pierwszy wprowadzone w Kii EV6, i jako standard dostępne w modelu EV9, umożliwia zasilanie urządzeń 220V za pomocą akumulatora EV9 poprzez podłączenie kabla do portu ładowania EV. V2B i V2H oznaczają zdolność do zasilania budynku lub domu.
Ładowanie V2G oznacza z kolei, że samochód może przesyłać energię do sieci, przechowując w akumulatorze tanią energię elektryczną z ładowania poza godzinami szczytu i przesyłając ją do sieci w okresach szczytowego zapotrzebowania. Funkcje V2B, V2H i V2G będą stopniowo wdrażane w Europie.








