Mercedes-Benz ma nowy dom w Wielkopolsce. Placówka należy do firmy Duda-Cars

Duda-Cars otwiera salon w Lasocicach koło Leszna. Stanowi on symboliczne zwieńczenie dwóch dekad działalności firmy, która z dumą opowiada o nowym domu dla Mercedesa i twierdzi, że obiekt to dla niej coś więcej niż tylko kolejna lokalizacja.
- To najnowocześniejszy salon Mercedesa w Polsce.
- Rewolucja w obsłudze klienta i komforcie pracy.
- Inteligentne zarządzanie budynkiem.
Firma Duda-Cars stworzyła nowy obiekt w polskiej sieci dealerów Mercedesa. Salon w Lasocicach to przestrzeń nowoczesna i bliska człowiekowi. Obiekt ma 2 800 m² powierzchni, zielone technologie i inteligentny system zarządzania.
Ten ostatni „uczy się” codziennego rytmu pracy, optymalizując zużycie mediów w czasie rzeczywistym, dzięki zastosowanym automatyzacjom.
Salon w Lasocicach jest przykładem tego, jak technologia może realnie wspierać ochronę środowiska oraz efektywne wykorzystanie zasobów naturalnych. System ogrzewania i chłodzenia oparto na gruntowych pompach ciepła z sondami jako dolnym źródłem energii. Dodatkowo zastosowano pasywne chłodzenie, które pozwala znacząco ograniczyć zużycie energii w najcieplejszych miesiącach.
Farma fotowoltaiczna
Na dachu obiektu zamontowano instalację fotowoltaiczną o mocy 50 kWp, która zasila salon w energię elektryczną na potrzeby własne. Wprowadzono także system retencji wód opadowych – odzyskana woda jest wykorzystywana do pielęgnacji zieleni, procesów gospodarczych czy do mycia samochodów.
Zastosowane technologie realnie wpływają na ograniczenie śladu węglowego i zwiększają niezależność energetyczną obiektu. Dzięki nim nowy salon Duda-Cars zasługuje na miano najnowocześniejszego w sieci Mercedes-Benz w Polsce zarówno pod względem technologicznym, jak i ekologicznym.
Wszystkie kluczowe instalacje – od oświetlenia i wentylacji, przez ogrzewanie, chłodzenie, po zużycie energii – są zintegrowane w zaawansowanym systemie zarządzania budynkiem (BMS – Building Management System). System ten monitoruje, analizuje i automatycznie reguluje parametry techniczne obiektu, dostosowując je do warunków zewnętrznych oraz rzeczywistego wykorzystania przestrzeni.
Obsługa klienta w Duda-Cars
Firma Duda-Cars twierdzi, że nowy obiekt to rewolucja w kontekście user experience w branży motoryzacyjnej. Serwis wyposażono w zaawansowany skaner diagnostyczny, który automatycznie analizuje geometrię kół i stan nadwozia, gwarantując szybkie oraz precyzyjne rozpoznanie potrzeb serwisowych. Hala serwisowa wyposażona jest w najnowsze technologie, ułatwiające efektywną i komfortową pracę.
W nowym salonie powstały także strefy doradcze, przestrzeń do pracy i odpoczynku, a także strefa dla dzieci. To miejsce zaprojektowane z myślą o całych rodzinach i klientach oczekujących więcej niż tylko sprawnej transakcji.
We wnętrzu zaprezentowano ekspozycję dziewięciu modeli Mercedesa, a na zewnętrznym placu przygotowano miejsce dla kolejnych 80 pojazdów. Właściciele aut elektrycznych mogą obecnie korzystać z szybkiej stacji ładowania o mocy 150 kW.
Nie tylko klient
Obiekt oferuje otwartą przestrzeń typu open space dla większości zespołu pracowników, a także wydzielone biura dla kadry kierowniczej i administracji. Do dyspozycji są również przestrzenie wspólne, kuchnia oraz strefa odpoczynku. Sprzyjają one zarówno integracji, jak i regeneracji w ciągu dnia.








