Nadchodzi zupełnie nowa Kia EV2. Jaka będzie?

Po Kii EV3, nadchodzi pora na premierę mniejsze i tańsze EV2. Testy prototypów już trwają. W europejskiej sieci sprzedaży model ten powinien pojawić się w 2026 roku. Ile taki samochód może kosztować i z kim powalczy na rynku?
Kia dynamicznie rozwija swoje elektryczne portfolio. Po większych modelach, jak EV6 czy EV9 (TUTAJ przeczytasz megatest tego auta), przyszła pora na bardziej przystępny i miejski model EV3.
Ten samochód rywalizuje m.in. z Volkswagenem ID.3, a także z Volvo EX30 i z elektrycznym Hyundaiem Koną. To jednak nie koniec koreańskiej ofensywy – informuje portal elektromobilni.pl.
Kia EV2: testy trwają
O tym, że model EV3 doczeka się mniejszego „brata”, wiadomo już co najmniej od października zeszłego roku. To wtedy w rozmowie z brytyjskim Autocarem Ho-Sung Song, dyrektor generalny marki Kia, przyznał, że w 2026 roku EV2 wejdzie na rynek.
Cena tego auta ma wynosić – przynajmniej według zapowiedzi – równowartość około 120-130 tys. zł. Będzie więc wyższa od Renault 5 E-Tech, ale powalczy np. ze Skodą Elroq w podstawowych wariantach.
Kia EV2 jest już testowana. Zamaskowane egzemplarze sfotografowano m.in. podczas jazd na koreańskich ulicach. Jak to auto może wyglądać? Całość będzie utrzymana raczej w kanciastych kształtach i w stylu zbliżonym do tego z EV3.
TUTAJ poznasz pierwsze wrażenia z jazd Renault 5 E-Tech.
Zasięg: nawet 480 km
Kia EV2 ma być zbudowana na platformie E-GMP, czyli Electric Global Modular Platform. Oferuje ona ponad 480 km zasięgu i szybkie ładowanie (od 10 do 80%) w około 30 minut (architektura 800V).
Nie jest jednak pewne, czy takie rozwiązanie zagości także w budżetowym EV2. Do wyboru klienci będą mieć dwa akumulatory – mniejszy o pojemności 42 kWh (chemia LFP) i większy o pojemności 62 kWh (NMC). Zasięg tańszej odmiany może wynieść 300 km, a droższej, z większą baterią – 440 km.
Wewnątrz nieduża, kanciasta Kia będzie prawdopodobnie korzystać z systemu operacyjnego Kia Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) nowej generacji. Ma on oferować dwa ekrany informacyjno-rozrywkowe o przekątnej 12,3 cala i aktualizować się „z chmury”.
Kia EV2: produkcja na Słowacji
Głównym rynkiem dla EV2 ma być Europa, z myślą o której jest ono opracowywane. Być może to auto w ogóle nie pojawi się na swoim rodzimym, koreańskim rynku.
Debiut na Starym Kontynencie zaplanowano na rok 2026. Segment relatywnie tanich modeli może być wtedy znacznie mocniej obsadzony niż dziś. Jedno jest pewne – rywalizacja będzie interesująca, a Koreańczycy zadbają o to, aby ich modele były atrakcyjne i konkurencyjne.