13 października 2025

Nowa Toyota RAV4 2026 już wyceniona. Choć na razie nie w Polsce

Nowa Toyota RAV4 2026

Szósta generacja Toyoty RAV4 pojawi się w salonach w 2026 roku, ale już teraz poznaliśmy jej szczegóły i ceny. Tyle że na razie nie nad Wisła, a m.in. we Włoszech, gdzie już można zamawiać to auto. Na tle poprzednika ten japoński SUV to więcej technologii, wyższa jakość oraz poprawione napędy hybrydowe i wyciszenie.

  • Nową Toyotę RAV4 2026 już można zamawiać w wybranych krajach.
  • We Włoszech to japońskie auto kosztuje więcej niż poprzednik, ale nie w każdej wersji.
  • Jego moc wynosi od 183 do 304 KM, a napęd trafia na przód lub do czterech kół.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Toyota RAV4 szóstej generacji zastępuje niezwykle ważne auto dla tego producenta. Wystarczy spojrzeć na liczby. W samym 2024 roku skusiło się na nie ponad 1 mln klientów. Tym samym ten japoński SUV wylądował na trzecim miejscu w światowym rankingu sprzedaży.

Zupełnie nowa Toyota RAV4 2026 nie jest w żaden sposób przełomowa, bo taka być nie może. Z zewnątrz i pod względem napędów stanowi kontynuację poprzednika. Widać to po proporcjach jej nadwozia czy wymiarach mocno zbliżonych do piątej generacji.

Czyli 460 cm długości, 185 cm szerokości oraz 168 cm wysokości.

Nowa Toyota RAV4: HEV lub PHEV

Pod maską RAV4 pojawiły się dwa warianty napędowe. Wersja klasyczna, czyli pełna hybryda (HEV), korzysta z 2,5-litrowego silnika benzynowego o mocy 143 KM, współpracującego z jednostką elektryczną.

Odmiana przednionapędowa rozwija 183 KM, natomiast z dodatkowym silnikiem z tyłu – o 8 KM więcej. Osiągi? 0-100 km/h, odpowiednio, w 8,1 i 7,7 s. Prędkość maksymalna dla obu hybrydowych odmian RAV4 2026 to 180 km/h. Zużycie paliwa według WLTP? Na razie brak danych.

O ile Toyota RAV4 PHEV poprzedniej generacji wytwarzała 305 KM i zapewniała zasięg 75 km na samym prądzie, o tyle nowsze wcielenie tego auta oferuje niższą moc. Szczególnie w odmianie przednionapędowej. Jej układ napędowy wytwarza bowiem 268 KM. Z kolei w 4x4 – 304 KM. Przekłada się to na przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 5,9 s.

Napęd PHEV zyskał przede wszystkim o 30% większą baterię trakcyjną niż w ta, zamontowana w poprzedniku. Teraz ma ona pojemność 22,7 kWh, co oznacza na możliwość przejechania bez uruchamiania jednostki spalinowej dystansu 100 km.

Cyfrowa kabina i system Arene

Wnętrze to zupełnie nowy rozdział. Toyota postawiła na minimalizm i nowoczesność. Główną rolę grają tutaj dwa duże ekrany: cyfrowe zegary o przekątnej 12,3" oraz 12,9-calowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego.

Jak podkreślają Japończycy, nazywa się on Arene i został zaprojektowany z myślą o intuicyjności, a jego obsługę ułatwia rozbudowany asystent głosowy. Ponadto umożliwia on bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania.

Toyota w nowym RAV4 2026 zrezygnowała jednak z klasycznego panelu klimatyzacji. Zamiast niego, pod centralnym ekranem wpisano przyciski do zmiany temperatury – osobno dla kierowcy i pasażera – a także odmrażania szyb czołowej i tylnej.

Nie widać tutaj jednak klawisza obiegu wewnętrznego, tak przydatnego np., gdy z przodu porusza się kopcące auto. „Klawiszologię” uzupełniają przełączniki na kierownicy, a także m.in. trybów jazdy, ustawienia napędu czy funkcji Auto Hold.

Nowa Toyota RAV4 2026: wersje wyposażenia

We Włoszech nowa Toyota RAV4 2026 jest dostępna w czterech wersjach: Base, Icon, Premium i GR Sport. Oto ich wyposażenie:

  • Base: 18-calowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, światła full LED, kamera cofania, czujniki parkowania przód/tył, tapicerka materiałowa, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, dwustrefowa klimatyzacja, nawiewy z tyłu, cyfrowe zegary (12,3„), system multimedialny (12,9”), asystent głosowy oraz Toyota Safety Sense z aktywnym tempomatem i monitorowaniem martwego pola
  • Icon: 20-calowe felgi, osłona chłodnicy w kolorze nadwozia, dwukolorowe malowanie, pokrywa bagażnika z czujnikiem ruchu stopy, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, siedzenia wentylowane i podgrzewane, podgrzewana kierownica, ładowarka indukcyjna
  • Premium: 20-calowe felgi o unikalnym wzorze, spryskiwacze reflektorów, kamery w lusterkach, podgrzewane siedzenia tylne, tapicerka ze skóry ekologicznej, gniazdo USB-C 45 W
  • GR Sport: 20-calowe felgi GR, progi z logo GR, sportowa kierownica, tapicerka łącząca syntetyczną skórę i zamsz z czerwonymi przeszyciami

Ceny: drożej niż dotąd

Nowa Toyota RAV4 2026 na rynku włoskim kosztuje więcej niż poprzednik, który startuje od 42 200 euro (ok. 179 700 zł). Trzeba za nią bowiem zapłacić od 45 200 euro (ok. 192 500 zł). Wersja 4×4 to wydatek minimum 47 700 euro (ok. 203 100 zł), a najtańszy PHEV – 50 700 euro (ok. 215 900 zł).

Topowy PHEV AWD został wyceniony na 52 200 euro (ok. 222 210 zł). Dla porównania, obecny model tego typu, ale z seryjnym napędem na obie osie (inny nie jest dostępny) w Polsce kosztuje 225 200 zł i ma większą moc (306 KM), lecz mniejszą o 30% baterię.

Toyota zapowiedziała, że RAV4 nowej generacji trafi do salonów na początku 2026 roku. Dotyczy to również rynku polskiego, gdzie pełnych cenników należy się spodziewać na dniach.

nowa toyota rav4 2026
nowa toyota rav4 2026
nowa toyota rav4 2026
nowa toyota rav4 2026
nowa toyota rav4 2026
nowa toyota rav4 2026
nowa toyota rav4 2026
nowa toyota rav4 2026
nowa toyota rav4 2026